[PCI Game Card] Geen PCI Videokaart te vinden?

Pagina: 1
Acties:

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-05 11:00
Hallo allemaal,

Een collega van me wil FarCry op z'n nieuwe computer gaan spelen. Hij heeft een Dell machine aangeschaft met een onboard Intel Extreme 2 Graphics kaart. Heel fijn zou je zeggen, waren het niet dat alles wat enigsinds een krachtige video-kaart nodig heeft niet weergegeven wordt. Al het water en de grond in FarCry is mooi zwart. Niet erg handig dus.
Hij wilde dit spel goed kunnen spelen maar heeft niet zo'n groot budget, ik heb een Radeon 9600 Pro aanbevolen maar nu blijkt dat die beste jongen géén AGP slot in zijn machine heeft. De soldeerpunten zitten er wel, maar de 'AGP-bracket' ontbreekt gewoon.Nu ben ik dus gaan zoeken naar PCI video-kaarten maar je raadt het al, het meeste wat je terug krijgt uit zo'n zoekopdracht is PCI Express.
Heeft iemand ervaring met PCI video kaarten die dus als primaire video controller moet gaan fungeren of ben ik naar iets aan het zoeken dat toch niet denderend gaat werken? Ik heb gezocht en gezocht maar niet echt nuttige info kunnen vinden. Als iemand nou toevallig een linkje heeft naar een PCI videokaarten review ofzo ben ik ook al blij..

Thanks,

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:22

Outerspace

Admin General Chat
De PCI van 'vroeger' zijn een stuk langzamer dan AGP.
Wat je zou kunnen doen, is de Tweakers.net Pricewatch - Videokaarten pakken, en dan zoeken op PCI.

Helaas zijn er niet meer zoveel PCI kaarten in de handel, dus misschien is een degelijke upgrade van je moederbord niet verkeerd ;)

ik vind deze iig:
pricewatch: XFX GeForce FX5200 128MB, PCI
pricewatch: Club3D Radeon 9250 128MB (PCI, DVI), CGA-9258PTVD
pricewatch: AOpen GeForce MX4000 64MB (PCI)

[ Voor 25% gewijzigd door Outerspace op 03-12-2004 09:55 ]

Wauw, een sig!

• Victor
  • Niet online
Ik heb een aantal jaren geleden hetzelfde probleem gehad, ook een Dell machine zonder AGP slot. Heb toen een Geforce 2 MX 32MB op PCI er in gezet. De prestaties waren wel verbeterd ten op zichte van de onboard chip, maar het was duidelijk dat ie er nog altijd moeite mee had.

Tegenwoordig zijn er weinig kaarten meer op PCI te krijgen, en de kaarten die er zijn, zijn dingen als de FX5200. Kijk hiervoor bijv. eens bij Alternate. Zoals outerspace al zei, een upgrade van je systeem heeft waarschijnlijk meer resultaat dan proberen je huidige systeem een tandje harder te laten lopen.

Verwijderd

Met een PCI-videokaart zal hij er weinig tot niets mee opschieten.. Je wordt dan al gauw richting een FX 5200 gedrukt (k*t-kaart), of een GeForce 2 MX (van de oudere generatie), die alles een stuk minder mooi weergeven dan het spel hoort te zijn.. En dan denk ik dat de GF2MX (niet zo veel eye-candy, maar draait wel soepeler) nog de beste keuze is.. Voor de rest kan je high-end videokaarten voor PCI-sloten vergeten, deze bestaan gewoonweg niet omdat PCI-videokaarten een lang achterhaalde technologie zijn... Ik waarschuw mensen vaker dat ze géén Dell moeten komen, je betaald vaak veel voor weinig (naar mijn idee). De enige optie naast twee k*t-kaarten is dus wellicht een nieuwe PC bouwen.. Maarja, daar heeft die vriend van je geen geld voor denk ik...

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2004 10:03 ]

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Erg veel keus heb je niet als je een PCI videokaart wilt hebben. Je krijgt dan videokaarten a la mx440, fx5200, radeon9200se. Niet echt high-end. ;) Maar neem geen fx5200, deze heeft wel directx9 ondersteuning, maar bij spellen als FarCry heb je dan een keer 10 fps.

Als je de Geforce4 MX440 neemt, heb je alleen DirectX 7 ondersteuning. DirectX9 functies kan deze kaart dus niet weergeven en kan het zelfs zijn dat deze kaart sneller is in FarCry. Daar staat tegenover dat alles er wat lelijker uit ziet.

Wat ik zou doen is een ander moederbord er in zetten die wel een AGP slot heeft, en daar dus een Radeon 9600 oid in zetten.

Toen waren beige computers heel gewoon.

• Bart©
  • Laatst online: 06-05 11:00
Bedankt voor de info allemaal..

Aangezien mijn collega die machine nèt aangeschaft heeft lijkt het mij geen optie om hem nu al uit elkaar te trekken voor een nieuw mobo.. Goeie tip trouwens om geen GeForce 5200 te nemen, ik wist niet dat dat zo'n bagger-kaart was..

Thanks allemaal,

ik ga het slechte nieuws doorgeven..

Nogmaals dank

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:27
Als hij hem net heeft aangeschaft, kan die de pc dan niet in zijn geheel terugbrengen? Service van Dell hoort gewoon goed te zijn, een briefje erbij met 'ik ben er niet tevreden mee' en ze kunnen de boom in met hun Extreme Graphics.

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Sierra-NL schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 10:30:
Goeie tip trouwens om geen GeForce 5200 te nemen, ik wist niet dat dat zo'n bagger-kaart was..
Valt reuze mee, de FX5200 is echt geen barggerchip. Het is natuurlijk zeker geen gamerskaart, maar daar heeft NVidia hem ook nooit voor bedoeld en op de markt gezet. Het probleem is gewoon dat je geen AGP of PCI Express hebt, dus een echt snelle videokaart kun je gewoon vergeten. It's that simple.

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:48

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Misschien de Radeon 9200se. Ik kan farcry perfect spelen met een 9000pro op een AMD 1800+.
Maarjah AGP zal altijd wel een stukje sneller zijn.....
Pagina: 1