Toon posts:

[js] 2 verschillende forms samenvoegen

Pagina: 1
Acties:
  • 271 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 2 verschillende forms op een form, alleen moeten wel beide helemaal ingevuld zijn.
Hier gebruik ik een validator voor. Die werkt wel, alleen niet voor allebij. Nu wou ik ze samenvoegen
d.m.v. concat alleen hij zegt hij functie is er niet.

En volgens mij moet dit gewoon kunnen.

code:
1
2
3
    frm = document.forms['gegevens'];
    frm2 = document.forms['bedrijf'];
    frm = frm2.concat(frm);

Of ben ik echt zo stom dati k het niet snap ?

• faabman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-08-2024
als ik in mijn javascript bible kijk dan zie ik daar geen concat staan voor objecten... wet je misschien wel kunt doen is een array samenstellen waarin je de elementen van de beide formulieren plakt... die array kun je dan vervolgens benaderen alszijnde 1 formulier...

Op zoek naar een baan als Coldfusion webdeveloper? Mail me!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 15:03

Pelle

🚴‍♂️

Waar heb je het idee vandaan dat je 2 form objecten kunt concatten?
Gooi gewoon wat hidden inputs in het ene form, en vul die met de waardes uit het andere form :)

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Je kan maar 1 form tegelijkertijd submitten (daar was je denk ik al achter), maar ik vraag mij af waarom je nou twee formulieren wilt gebruiken? Je kan toch gewoon gebruik maken van 1 formulier?

Als je gaat [search=submitten meerdere formulieren] vind je de nodige antwoorden aangaande het submitten van meerdere fomulieren en dat het dus niet mogelijk zal zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Je heb op 1 pagina 2 formulieren staan.

En ik dacht als ik dan meteen bijde kan controleren op validation.

Want ik kan namelijk niet opgeven welk formulier hij moet pakken. Van de 2, want ik werk gewoon met 1 validation script. Dus ik dach dat het miscchien zo kon. Maar owkee dan weet ik dat. Moet ik iets anders eromheen bakken.

Verwijderd

Topicstarter
Onsubmit ="validation(this)"

Krijg je dus precies het form voor je knar die die gesubmit word.
Pagina: 1