Toon posts:

Mount FreeBSD fs in Debian

Pagina: 1
Acties:
  • 23 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer een harddisk met FreeBSD als FS type te mounten. Deze schijf komt uit een andere server, maar debian zegt:

mount: fs type FreeBSD not supported by kernel

Nu ben ik er al achter dat ik een bepaalde module met insmod moet toevoegen in de kernel voordat ik die schijf kan mounten. Hoe kom ik aan de juiste module, en wat moet ik doen.

• Blaasvis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-02 07:27

Blaasvis

Cidora \o/

/lib/modules/$kernel-versie/kernel/fs/
als het goed is staat in deze directory alle modules voor filesystems ik zou zeggen probeer eens wat ;)

Freedom is everything you need ; <moto-moi|afk> ik verkloot het gewoon nooit :P

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-01 12:00

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Volgens mij is het default FS van FreeBSD UFS. In FreeBSD 5.* is dat UFS2. Maar daar is met "cfdisk" natuurlijk mooi achter te komen. :)

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

Verwijderd

Topicstarter
In cfdisk wordt er als FS type "FreeBSD" weergegeven.
Ik heb gekeken in /lib/modules/2.2.20/

daar staat wel een map fs met daarin een ufs.o file.
maar dat werkt niet.

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
"dat werkt niet"? Wat werkt niet? Als dat ding er gewoon staat en je wacht tot er wat gebeurt werkt het inderdaad niet. Misschien moet je eens het juiste filesystemtype opgeven, en kijken of je de juiste partitie te pakken hebt. Als ik google op "mount ufs linux" of iets dergelijks krijg ik al talloze hits die precies uitleggen wat er gebeuren moet volgens mij. Volgens NOS policy - updated 22/09/2004 verwachten we hier het een en ander van een topicstarter, bijvoorbeeld dat ie wat meer onderzoek pleegt en een duidelijkere probleemstelling heeft, "werkt niet" voldoet natuurlijk niet helemaal.

Dit topic is gesloten.