Intel Pentium 540J op Gigabyte 8I915P-D Pro

Pagina: 1
Acties:
  • 117 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonic1986
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-09 11:57
Ik heb zojuist een nieuwe mobo gekocht (Gigabyte 8I915P-D Pro). Alles d'r op en d'r aan, alleen ik heb nog geen processor. Nou had ik een mooie processor gevonden, die bij mijn budget paste. Intel Pentium 540J. Op het moment van bestellen werd ik er nog even op attent gemaakt om te kijken of deze CPU wel bij mijn mobo paste. Mijn moederboord heeft socket 775, zowel deze processor ook. Ondanks dat staat deze CPU niet bij het lijstje van supported CPU's. Zowel niet op de Intel site, als op de Gigabyte site. Ik heb gegoogled, maar hierdoor kon ik ook niet veel wijzer worden. Kan iemand mij nou vertellen of deze CPU nou wel geschikt is voor mijn mobo, of juist niet. Is het genoeg om te weten dat de processor socket 775 is, zoals op het moederboord moet, of zijn er nog meer dingen waar ik op moet letten? Let op, want deze processor (de 540 "J" versie) ondersteunt Data Execution Prevention (XD-bit), dus ik moet er wel zeker van zijn, dat dit op mijn mobo werkt.

Bij voorbaat dank :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:54

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Dat stukje technologie zit in de processor zelf en is niet afhankelijk van de chipset of deze het wel ondersteund. En als de 'gewone' 540 werkt op dat moederbord, zal de 540J ook werken.

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonic1986
De gewone 540 versie, word wel ondersteunt, volgens Gigabyte. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonic1986
Toch haal ik uit de volgende zin, dat ook je systeem het moet ondersteunen: "Check with your PC manufacturer on whether your system delivers Execute Disable Bit functionality." Dit mag dan wel een functie zijn van de processor, je systeem moet het dus ook ondersteunen. Ook hierover kan ik niks vinden op de Gigabyte site. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17:02

Nemesizz

Untouchable

Ik weet het niet zeker, maar misschien werkt het net zo als met Hyperthreading.

De processor werkt wel op een moederbord die geen HT ondersteunt, maar de HT functie werkt dan gewoon niet.

Misschien is het ook wel zo met die Execute Disable Bit functionality.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik was laast ook aan het surfen op het site van Intel. En zover ik weet heb je minstens een Windows XP met service pack 2 nodig om die functie te laten werken. En ik denk wel dat de moederborden het ondersteunen want bijv. de nieuwste Asus P5 seri met die 925XE chipset zegt ook niet van het ondersteud wordt.

Ik denk dat je alleen een J processor en service pack 2 nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonic1986
Maar mijn vraag blijft overeind. Kan deze processor op dit moederboord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonic1986
Sonic1986 schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 12:35:
Maar mijn vraag blijft overeind. Werkt deze processor op dit moederboord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-08 13:41

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Mijn Asus P5GDC Deluxe heeft een optie in de bios om XD-bit aan of uit te zetten. Check dus je manual of iets dergelijks voor komt. Verder stelt het geen fuck voor, ik heb de Celeron 330J en alles wat gebeurd is dat dat "your computer does not support hardware-based bla bla" bij data execution prevention er niet meer staat. Dus de technologie "werkt" dan schijnbaar.

[ Voor 14% gewijzigd door Dukey op 03-12-2004 15:31 ]

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonic1986
Nou zag ik net nog bij "nieuws" dat Intel een nieuwe processor gaat introduceren. De Intel 6xx serie. Gaat deze ook op socket 775? En wanneer zou deze ongeveer beschikbaar moeten zijn voor de verkoop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-08 13:41

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Sonic1986 schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 21:52:
Nou zag ik net nog bij "nieuws" dat Intel een nieuwe processor gaat introduceren. De Intel 6xx serie. Gaat deze ook op socket 775? En wanneer zou deze ongeveer beschikbaar moeten zijn voor de verkoop?
Dat zal nog even duren, denk aan eind Januari begin Februari en hoogst waarschijnlijk wel Maart. Daarom heb ik effuh die Celeron erop gezet, totdat de 600 serie uitkomt (en ze zijn idd socket 775).

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

Pagina: 1