Hoe bestand uploaden naar server zonder programma

Pagina: 1
Acties:
  • 68 views sinds 30-01-2008

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:25
goedemorgen allemaal,

ik zit nu opschool en kom tot de ontdekking dat mn school site niet volledig werkt.
ik heb ipv piet.doc piet.DOC gedaan en dan opent hij hem dus niet.
gistermiddag heb ik heel mn site al naar de zonnet-server geupload.

ik heb net even de html file aangepast zodat deze het wel doet, maar hoe kan ik mijn file nu uploaden.

inf.html moet ik nu, op school, uploaden naar de zonnet server. maar er staat geen ws ftp o.i.d. op, en downloaden gaat ook niet.

is er een site waar ik dat bestand kan uploaden...?

• QkE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-02 12:11

QkE

In your face Gnagna

Probeer dit eens: http://www.web2ftp.com/
Dit is een webftp. Hiermee kan je een site gebruiken als ftp client.

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-02 11:54

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

DOS-box openen en ftp-commando gebruiken.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Verwijderd

Je kan toch gewoon via je internet explorer uploaden... ftp://??????.nl
En ook via goed old dos je je ftpén, dus daar heb je weinig software voor nodig lijkt mij.

• Opperhoof
dosbox openen en ftp commando gebruiken...?
tell me more about it please,...
(de link van degene die als 1e poste werkt wel, maar de site werkt blijkbaar niet, ik kan niet inloggen op de server... :S )

mm ik zit hier achter een firewall waardoor ik niet op port 21 kan connecten,.. zijn er andere poorten waardoor het wel kan??

[ Voor 25% gewijzigd door Opperhoof op 03-12-2004 09:00 ]

Verwijderd

Opperhoof schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 08:52:
[...]mm ik zit hier achter een firewall waardoor ik niet op port 21 kan connecten,.. zijn er andere poorten waardoor het wel kan??
Zeg dat dan gelijk over poort 21 achter firewall... 8)7
JA, je kan een FTP-server op een andere poort zetten!
De vraag is alleen of je FTP-server dat kan / wil!
Maar je moet dat dan dus wel op je eigen FTP-server eerst instellen!

• Opperhoof
mm ok, leuk, maar ik heb het nu voor elkaar dat ws ftp 95 erop staat, maar kan dus niet connecten via poort 21. welke poort zou ik dan wel kunnen gebruiken, zijn er standaard poorten die openstaan voor zulke dingen of verschilt dat per school?

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-02 11:54

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Opperhoof schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 08:52:
dosbox openen en ftp commando gebruiken...?
tell me more about it please,...
(de link van degene die als 1e poste werkt wel, maar de site werkt blijkbaar niet, ik kan niet inloggen op de server... :S )
Ik ga ervan uit dat je een DOS-box kunt openen.

Type dan in FTP <naam server>
Je wordt gevraagd om user id en password
Daarna gebruik je het put-commando om het betreffende bestand over te zetten.

FTP sluit je af met 'quit'
mm ik zit hier achter een firewall waardoor ik niet op port 21 kan connecten,.. zijn er andere poorten waardoor het wel kan??
FTP-servers luisteren standaard naar poort 21.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Verwijderd

Opperhoof schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 09:13:
mm ok, leuk, maar ik heb het nu voor elkaar dat ws ftp 95 erop staat, maar kan dus niet connecten via poort 21. welke poort zou ik dan wel kunnen gebruiken, zijn er standaard poorten die openstaan voor zulke dingen of verschilt dat per school?
Als poort 21 dicht staat kan je iedere standaard ftp vergeten!
Dan moet de server op een poort staan die open staat in de firewall.
Je zou natuurlijk je FTP-server op poort 80 kunnen zetten.
Daarvan weet je zeker dat ie open staat! :9
De vraag is alleen of je dat echt wilt doen. Je http gaat dan een probleempje worden.
"Standaard" met firewalls is er niets!
De enige standaard die ik zelf hanteer is: NIETS mag erdoorheen (in en out) en dan ga ik openzetten wat ik wil hebben.
Maar dat hangt ook allemaal van de beheerder af van de firewall.
Sommige zetten m'n open en gaan dan vervolgens met een plamuurmes 1-voor-1 alle gaten dichten in het vergiet.
Dus: ik wil geen MSN toestaan en zet dus poort 1863, 1900 en 7001 dicht... (hint... ;) ) en ga zo maar door...
Je zou eens kunnen kijken of poort 81, 8080 of 8181 open staat... die willen nog al eens opengezet worden voor proxy's, maar als jij je FTP-server op 8080 zet kan je er in de meeste gevallen, als die poort op de firewall ook open staat, ook doorheen!
Kijk dus naar wat je allemaal WEL kan door de firewall en zoek daarbij de poorten op en je hebt je oplossing!
Er zijn ook technisch betere firewalls die ook nog packet inspection doen om zo te kijken of jij niet toch een ftp probeerd te doen op een poort waar dat niet is toegestaan (bijv. poort 80)
Dan kom je er alsnog niet doorheen.
Maarja... Budget.... scholen... ik denk niet dat ze zo'n firewall hebben ivm de hogere kosten.
Tja, je moest eens weten hoeveel bedrijven / organisaties / ... hun security baseren op de (mogelijke!!!) onwetendheid van de mensen die er gebruik van maken... |:( 8)7

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-02 19:02
Waarschijnlijk heb je ook een proxy moeten instellen. Deze moet je ook gebruiken voor je FTP verbinding. :)
Die FTP onder DOS werkt daar niet mee, dus zul je een speciale programma ervoor moeten gebruiken.
Probeer eens of het met IE wel lukt: ftp://<user>:<pass>@ftpserver.domein.nl
En vergeet dan niet passive FTP in te stellen.

let the past be the past.

• BillyBee
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-03-2025
[quote]Opperhoof schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 08:44:
inf.html moet ik nu, op school, uploaden naar de zonnet server. maar er staat geen ws ftp o.i.d. op, en downloaden gaat ook niet.
[quote]

LOL ben ik nou de enige die leest 'zonnet server'... ja hoor jongens ga daar maar het poort nummer van veranderen 8)7

A} je moet geluk hebben dat poort 21 open staat naar buiten is dat nie het geval dan:
B} kun je het geluk hebben dat via de proxy server van de school, mits deze er is, je wel verbindingen kunt maken naar ftp-poort 21

Verder is het natuurlijk een fabeltje dat poort 80 altijd openstaat naarbuiten, gezien als er gebruik word gemaakt van een proxy server poort 80 naar buiten voor de clients helemaal niet open hoeft te staan..

Verder snap ik het probleem niet, als je graag je .DOC bestandje wilt hebben opgeschool, dan geef je toch gewoon aan http://sitenaam.whatever.nl/whatever/blablabla.DOC ipv blablabla.doc? ... Ligt er maar net aan waarvoor je het nodig hebt maar ik zie niet in waarom je op die manier je file niet kunt binnentrekken..

Al denk ik dat je het nu niet meer nodig hebt..we zijn weer een dag verder..maargoed moest het toch even kwijt :D

[ Voor 21% gewijzigd door BillyBee op 03-12-2004 10:06 ]

6th Sense - International Online Coop Gaming: www.6thSense.eu - Antec P160 case,Antec 650w Trio,Asus P5N32-E SLI Plus,C2D E6600 3300mhz,Scythe Infinity,4GB G. Skill f2-6400phu2-2gbhz DDR2-800,GF 8800GTX - Vista 64-Bit

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-02 13:21

Korakal

Up up up!

Dit soort topics zijn niet de bedoeling op GoT. De beveiliging op school is er niet voor niets.

Het algemeen beleid #security
Beveiligingen omzeilen en andere vormen van (internet)misbruik.
Wachtwoorden / Firewalls en dergelijke zijn er niet voor de lol maar om PC's, netwerken en dergelijke enige vorm van bescherming tegen ongewenst/onbedoeld gebruik te geven. Het is derhalve op het forum niet de bedoeling om mensen hierbij de helpende hand te bieden, vragen hierover te stellen of whatever. We willen dat gewoon niet op het forum hebben.
Daarnaast had je alles wat hier genoemd is met een beetje meer inspanning ook wel zelf had kunnen bedenken/vinden.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.