hoe bekabelen van internet

Pagina: 1
Acties:

• zBEASTORz
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-09-2017

zBEASTORz

Een pro prutser

Topicstarter
Goeie .... avond al weer.. nacht :)

Ik heb een vraag van hoe je nou eigelijk et beste je bekabeling kan aansluiten van je internet. Ik heb nu (kabel chello) en heb een motorola modem. En der is 1 comp aangesloten. de mijne dus ;)

Hoe is die nu aangesloten?
Nou, de kabel komt het huis binnen en der zit een splitter tussen. De eene gaat naar een tv de andere zit weer in een splitter in maar dan voor de modem. En dan gaat er een klein kabeltje van die speciale splitter naar men modem. Dan gaat er een lange 15m kabel van de modem naar men pc.

Maar nu wil men ma ook internet :)
Op zich niet zon probleem, maar wij hebben een 5 verdiepings huis (wel smal hoor, is kleiner dan je denkt ;)
Maar dus mijn kamer zit op de 4 verdieping de woonkamer op de 2de en de andere comp van men mam pc op de 3de.
Maar nu wil ik dus op mijn kamer de modem plaatsen, dan een kleine kabel naar mijn pc en dan nog een stukje naar men mams pc.
Maar ik heb dus got ff afgezocht van of dat wel goed is van dat de tv kabel zeg maar 15 meter lang is (naar mij kamer) en daar dan de modem plaatsen. Maar de een zegt weer dat et niks uit maakt en de andere zegt van wel weer.

Dus mijn vraag is dan uiteindelijk wat nou het beste is.

1:De tv kabel naar mijn kamer trekken of houden
2:Of gewoon de tv-kabel kort houden en de lange internet kabel houden.

Sorry dat ik de kabels niet bij naam enz doet, maar weet ik veel hoe die kabels heten, dus hoop dat jullie et een beetje snappen, en ander vragen. :)

Hartelijk dank alvast :)

Blaad

• Artz
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 21-02 20:45
Signaal neemt af naarmate de kabel langer wordt. En dat merk je sneller als je de kabel naar de modem langer maakt dan dat je je UTP kabels langer maakt ;)

• Padvinder
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-02 10:06

Padvinder

doet z'n best

Je kan toch ook op de kabel die nu in jouw PC zit een Switch (of eentueel een hub) aansluiten en de kabels die daaruit komen naar je moeder en naar jouw PC? Dan hoef je nauwelijks kabels te leggen, alleen ééntje van jouw kamer naar je moeder.

Of begrijp ik het verkeerd?

• Adrian-
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Adrian-

is onderweg

ik neem aan dat de kabel op de begane grond het huis binnen komt. en dat daar nu dus ook de modem staat. het lijkt me het makkelijkst die daar te laten staan en dan daar de router op aan te sluiten. vanaf de router kan je dan alle kabels naar de pc's trekken. evt zou je ook nog draadloos kunnen gaan. maar dat is wel weer wat gedoe met instellen en beveiligen. maar dan heb je niet het geklooi met kabels

Adrian- werkt en leert

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:41

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Maximale kabellengte tussen Abonnee Overname Punt (waar kabel je huis binnenkomt) en modem is bij moderne modems maar een meter of 2, dus modem boven is echt niet te doen...

Beter idee:
- modem bij AOP
- UTP kabel modem <-> router
- UTP kabels router <-> PCs

Oslik blyat! Oslik!

• BARACUS
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-12-2021
Laat de modem in IEDER geval bij het punt staan waar de ingang aansluiting van de kabelmaatschappij is.
Staat ook duidelijk in de gebruiksaanwijzing van @home doe het zelf pakket, dan heb je gewoon de puurste ontvangst.

Dan kan je kiezen.

1.
-trek 1 kabel naar jouw kamer om daar de router neer te zetten (jij onderhoud het dus in jouw kamer het makkelijkst).
-dan vanuit de router 1 kabel naar jouw computer en 1 kabel weer terug naar 3e verdieping voor moeders.

of

2.
-je sluit de router naast de modem aan.
- trekt 2 draden naar boven vanuit de router.

Zover ik weet maakt het geen zak uit welke je doet qua snelheid ofzo.
Ik heb zelf beide manieren gehad en merkte geen verschil.

Gewoon de manier pakken die het makkelijkst is voor jouw situatie :)

• zBEASTORz
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-09-2017

zBEASTORz

Een pro prutser

Topicstarter
Hartelijk dank voor de reachties,

Dus ik moet dus gewoon de kabel van de tv het kortst houden, Dus dan laat ik men modem wel beneden staan en dan de router op mijn kamer en dan een kabel naar men mams pc.

Nog 1 vraagje:
No hoeveel meter zal de snelheid afnemen van de utp kabel, Dus die kabel die van de modem naar de pc gaat.
Of maak dat niet veel uit,

PS:Sorry voor de laate reachtie

Mvg John

Blaad

• Spyro_the_Dragon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-04-2013
Kabellengte modem<>router zou niet uit moeten maken als het onder de 100 meter blijft.

Weet je al hoe je de verbinding gaat routen? Is je modem een router en kun je dus volstaan met een hub of moet je een router kopen?

Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-02 11:54

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

zBEASTORz schreef op donderdag 09 december 2004 @ 11:09:
Hartelijk dank voor de reachties,

Dus ik moet dus gewoon de kabel van de tv het kortst houden, Dus dan laat ik men modem wel beneden staan en dan de router op mijn kamer en dan een kabel naar men mams pc.

Nog 1 vraagje:
No hoeveel meter zal de snelheid afnemen van de utp kabel, Dus die kabel die van de modem naar de pc gaat.
Of maak dat niet veel uit,

PS:Sorry voor de laate reachtie

Mvg John
Met een goede kwaliteit UTP-kabel (CAT-5E of beter) met de stekers er goed op geknepen (goede volgorde van aders, goed contact) kan je zonder problemen 100 meter overbruggen, dus ik zou me daar gewoon geen zorgen over maken.
Spyro_the_Dragon schreef op donderdag 09 december 2004 @ 11:12:
Kabellengte modem<>router zou niet uit moeten maken als het onder de 100 meter blijft.
Je was met iets te snel af.
Weet je al hoe je de verbinding gaat routen? Is je modem een router en kun je dus volstaan met een hub of moet je een router kopen?
Ik ben eerlijk gezegd nog geen kabelmodem tegengekomen dat ook als router kon functioneren, in tegenstelling tot ADSL-modems, dus een extra router lijkt me noodzakelijk (en is meteen een extra stukje beveiliging).

[ Voor 29% gewijzigd door Freee!! op 09-12-2004 11:15 ]

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Het liefst heb je de kabel tot aan je modem zo kort mogelijk, en de UTP van modem naar PC/router maakt niet veel uit qua lengte (zie andere posts in topic)

Echter, als je bijv. 15 meter coax ofzo voor je modem plakt, met een goeie kabel werkt dat meestal gewoon goed. Desnoods gewoon ff proberen :)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Shedman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-07-2025

Shedman

Met het hart op de goede plek

Hmmm ... ik zou denk ik het modem beneden laten hangen, utp-kabel naar je moeder trekken, daar de router neerzetten en van daaruit een kabel naar jou kamer. Heb je de minste kabels door huis liggen.

Hier stonden al heel lang linkjes naar sites die het allang niet meer deden ...

Pagina: 1