[Java] Uninstall faalt op windows\Installer\filenaam

Pagina: 1
Acties:

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-06 07:46

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Topicstarter
Onlangs iets binnen gekregen wat mijn Java vermoord heeft. Norton meldde dat er een Trojan was gevonden in een map van de Java Jre 1.4.2_04. Ik liet NAV dat opruimen en voor de zekerheid wilde ik Java van mijn pc af helpen. Ik kon niet via add/remove programs het weghalen, ik dacht slim te zij n en deed alle mappen en reg-keys die ik kon vinden weg waarna ik met tweaknow-powerpack registersporen naar andere progs had verwijderd. Daarmee dacht ik klaar te zijn maar al gauw bleek dat mijn downloads van Java.com iedere keer 0MB waren. :(

via iemand anders wel het pakket jre 1.4.2_06 kunnen verkrijgen maar ook dat mocht ik niet installen. de oudere versie stond nog steeds aangegeven in add/remove programs en telkens krijg ik een error op "windows\installer\ varierend nummer hier"

Ik heb hier gezocht op java uninstall win xp Resultaat was 1 topic waar jfk iets melde wat ook niet werkte (een ander pad naar een installshield .ini bestand dat ik dan weer niet bleek te hebben)

http://gathering.tweakers...761164///java%2Cuninstall

op Google vond ik de tip om in computer->eigenschappen->geavanceerd->omgevingsvariabelen te zoeken naar een pad wat evt nog jre of jdk aangaf maar ook dat heb ik niet. Nou is bij mij ff de koek op. Iemand een suggestie?

bedankt alvast

edit:

ondertussen ben ik er wel achter dat het probleem slaat op alles dat ik wil installeren en dat het niet perse met Java te maken heeft. Wellicht dat een move naar WOS geboden is.

[ Voor 12% gewijzigd door ROFLASTC op 04-12-2004 10:59 ]

And it goes BRAAAAAPP!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Topicstarter
Iemand?

pretty please?

sp2 erover gooien helpt ook al niet om windows overeind te helpen....

And it goes BRAAAAAPP!

• dxta
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

dxta

Moo!

Download en install de Java Jre 1.4.2_04 op precies dezelfde manier als je ervoor had gedaan.
Reboot
En deinstalleer hem weer, als het goed is moet hij alle files e.d. kunnen vinden (die heb je net geinstalleerd namelijk ;)) en ben je dus iig van de brakke Java af :)

Sowieso is SP2 eroverheen gooien niet echt een manier om zon software conflict op te lossen :/

Omelette du fromage!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Topicstarter
Sja och ik wist ook wel dat het ijdele hoop was om sp2 erop te zetten. Dde gedachte was dat sp2 ergens een basis setting van windows zou overschrijven of rechtzetten of whatever.

maar goed het lukt ook niet om 1.4.2_04 na download te installeren "error applying transform paths" zegt ie dan. En het gaat niet alleen om Java maar bv ook mijn firewall geeft een C:\Windows\Installer foutmelding als ik het opnieuw wil installeren. Ik heb Norton Personal Firewall waarvan de "redirector" functie stuk is. Eraf halen en opnieuw installeren lukt niet en geeft dus dezelfde fout soort.

Hetzelfde geld voor msn en ms-office

:(

[ Voor 3% gewijzigd door ROFLASTC op 04-12-2004 10:58 ]

And it goes BRAAAAAPP!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Wel eens met een andere virusscanner geprobeerd? En een andere firewall? Eventueel die van Windows zelf :) Al eens in veilige modus ingelogd en daar de bestanden van Symantec te verwijderen? Of met 'msconfig' deze geprobeerd te verwijderen? Met een register cleaner kan je dan alle overbodig geworden sleutels opruimen.
Kan je wel nog op spyware scannen?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Topicstarter
Nou ik weet zeker dat er geen sprake was van spyware of iets dergelijks. In safe mode faalde mij pogingen ook en toen heb ik de hele boel er opnieuw opgezet afgelopen weekend,vandaar geen reply van mij tot nu toe.

Het ging denk ik echt om een fout bij mijn windows installatie. Voordat ik een format deed probeerde ik nog COD erop zetten maar dat hing ook op een installfoutje. Sommige services zoals taskscheduler waren ook pleite. Al met al klopte er niks meer van... |:(

maar goed nu we toch nog in SA zitten. Ik had ooit eens een register wijziging ingevoerd om die creditcard en wachtwoord waarschuwing uit msnmessenger dialoog venster te verwijderen. Nu heb ik die tweak nooit opgeslagen ergens en ook de website waar ik het vandaan had kan ik niet vinden (weet niet meer hoe die heet)

Hier op GOT weer gezocht evenals Google. Ik kwam wel veel spul over msn tegen maar net niet dat wat ik dus zoek. Allerlei topics gingen over messenger installen, uninstallen, password en account issues. Ik weet dat het er is, out there, maar ik gebruik kennelijk de verkeerde zoekwoorden (creditcard waarschuwing dialoog venster msn messenger)

Na goed thnx voor meedenken iig :)

And it goes BRAAAAAPP!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.nationaltangsoodo.org/Emma%20front%20kick%20III.jpg

Ik word er helemaal knetter van. Ik kan de regkey die ik wil maken echt niet meer vinden terwijl ik het al eerder heb gebruikt. Mensen die ik ken en ook met computers werken lijken niks te weten. Ik ben toch niet gek? 8)7

Iemand? Ik hoef echt alleen een link naar een website waar ik t kan vinden wat mij lukt het maar niet potver :(

And it goes BRAAAAAPP!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Topicstarter
*kick*

And it goes BRAAAAAPP!

• cazzie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:20