Toon posts:

Norton blokkeert poorten bittorrent

Pagina: 1
Acties:
  • 531 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,

ik heb hier net een netwerkje aangelegd met gedeeld internet op een speedtouch home ethernet modem van alcatel (al een ouwetje). Voor dit alles werkt bittorrent prima op mijn computer (is nu host). Nu blijft echter bij bijv. Shadow Experimental het lampje op geel (ipv groen). Ik heb het terug kunnen traceren naar Norton Firewall 2004. Zodra ik deze uitschakel springt lampje op groen en gaat de snelheid omhoog. Ik heb in norton een regel gemaakt (config-geavanceerd-algemeen-toevoegen-toestaan van en naar compu´s en dan de poorten 6880 tot 6889 opgegeven voor TCP en UDP). Enige nadeel is echter dat het niet werkt. Heb de poort ook nog even gechecked met azurus maar daar geeft ie pas het OK als ik norton uitschakel (geen foutmelding van NAT).

Ik heb in de modem gekeken (geen router) maar daar kon ik niets vinden van poort foorwarding (lijkt me denk ik ook niet nodig aangezien norton het probleem is). Windows firewall staat uit.
Uiteraard heb ik al GoT, de Faq en Google afgestruind maar daar kon ik helaas niets vinden over dit specifieke probleem en vermelde topics op Got blijven worden wel opgelost maar is het antwoordt nooit gepost (alleen maar van je heej , het is gelukt)

Alvast bedankt,

Sven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
*klein schopje* (weet dat kicken binnen een bepaalde tijd niet is toegestaan maar gezien de postingstijd denk ik niet dat veel mensen dit topic gezien hebben)

Modbreak:Kleine schopjes bestaan niet. Jouw topic staat gewoon netjes in de topiclijst en is goed zichtbaar. Ook kleine schopjes zien we daarom liever niet. Laat dit gewoon achterwege in het vervolg

[ Voor 40% gewijzigd door Spider.007 op 03-12-2004 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-09 17:55

job

Jouw modem, laat je die ook routeren?
Dan zou je kunnen overwegen om de firewall uit te zetten.
De router werkt namelijk ook als een soort firewall.

Dat zou dus ook gelijk het probleem kunnen zijn, dat je 2 firewalls achter elkaar hebt.
En dus problemen krijgt met dit soort programma's

[ Voor 47% gewijzigd door job op 03-12-2004 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De modem laat ik niet als router fungeren. (kon daar ook niks van poortforwarding vinden). Gekke is dat het pas is sinds ik een netwerk heb gemaakt, daarvoor gaf norton helemaal geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk anders even in je Norton settings of dat hij je nieuwe netwerk, de verschillende ip adressen, beschermd met zijn firewall. Zoja, even de settings goed zetten handmatig in Norton en het probleem is opgelost. Kijk anders even in de faq van Norton ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
je bedoeld de ip van de client computer toevoegen aan de vertrouwde zone? Dat heb ik er in staan (anders kon ik ook geen gedeelde schijven vinden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
*Schopje*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Update: Heb nu norton internet security 2005 erop staan en helaas hetzelfde probleem. Het vreemde is echter dat als ik de firewall eventjes uitzet, het licgt op groen sprint en als ik de firewall aanzet dit gelukkig ook zo blijft.

Heb zowel de lokale als de externe poorten 6881~6999 toestemming gegeven voor inkomende/uitgaande communicatie maar dit helpt nog niet bij het opstarten van de torrent. (licht blijft op geel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-09 20:11

FongWan

The Stormrider ...

Heb je naast de poorten open gezet te hebben ook je Bittorrent client toestemming gegeven voor in en uitgaande verbindingen in Norton 2005. Dat moest ik wel doen namelijk doen ik Norton Internet Security 2004 draaide, je daar een menu met waarin je programma's kon toevoegen en verwijderen..

Je gooit namelijk wel je poorten open maar geeft je bittorrent client geen toestemming in de firewall.

[ Voor 19% gewijzigd door FongWan op 05-12-2004 19:24 ]

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 9 Pro XL |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het programma alle rechten gegeven om elke poort te gebruiken voor zowel ingaande als uitgaande verbindingen. Erg gek blijft het dat als je de firewall even uitzet het lichtje op groen springt en dan (met firewall aan) normaal download. Maar ja, om nu bij elke download even aan het begin de firewall uit te schakelen is ook niet superhandig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
*schop*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
*schop*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

gooi dat (kansloze) NIS gewoon van je computer af!?

Een gratis combinatie van Sygate Personal Firewall en AVG Free Edition houd beter stand naar mijn ervaring(op de computer van anderen). Kan je de snelheid van je pc ook nog eens benutten lol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je al eens zonealarm geprobeerd ipv norton? Ik gebruik hier azureus icm zonealarm en levert geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik inderdaad aan zitten denken, maar aangezien ik de orginele heb (studentlicentie :Y) ) en het voor het aanleggen van het netwerk wel allemaal prima werkte wil ik het graag met NIS laten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
*schop*

Verwijderd

Topicstarter
*schopje*

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 05 december 2004 @ 13:11:
Heb zowel de lokale als de externe poorten 6881~6999 toestemming gegeven voor inkomende/uitgaande communicatie maar dit helpt nog niet bij het opstarten van de torrent. (licht blijft op geel)
Sowieso de poorten niet in de range 6881-6999 zetten. Zet em eens op 45000 - +.
Dan haal je waarschijnlijk ook hogere snelheden met downloaden.

Verwijderd

Topicstarter
Heeft helaas geen effect. bittorna en azureus kunnen dan geen verbinding meer maken (zelfs niet met firewall uit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
*schop*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Force
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-09 15:21
Heb je nu al zoals ergens boven gepost de bittorren .exe toestemming gegeven om verbinding te maken met internet? Dat zie ik in je replies niet terug.
Tis dus niet alleen kwestie van poorten forwarden, ook het programma zelf moet toestemming krijgen om "naar internet" te mogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Programma heeft alle rechten om alle poorten te mogen gebruiken.
Pagina: 1