Toon posts:

Verbruik Printers in Fotomodus?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Geachte mede pcgebruiker,

Met de kerst voor de deur, willen we op school iets goeds doen voor onze medemens in de vorm van de kerstgedachte. Om geld in te zamelen voor het goede doel "Stichting doe een wens", Hadden collega's aan mij voorgesteld om foto's te laten maken en deze te verkopen voor het goede doel. Nu is mijn vraag wat kost een afdruk op een HP 3650 in fotomodus RET(3)?
Het gaat hier om een afdruk van 10 bij 15 cm en met een fotocartridge. De nummers van de cartridge zijn 28 (kleur) en 58 (foto) respectievelijk 23 en 24 euro.

Mijn vraag is:

Hoeveel foto's (gemaakt met een Sony DSC-P72 op 2,8MP 3:2 modus) kan ik uitprinten met deze printer op fotopapier in de hoge fotomodus?

Ik schat zelf in dat ik ongeveer 30 foto's kan maken met een set cartridges van in totaal €47.

Wat denken jullie? _/-\o_

gezien het feit dat het fotopapier HP Premium glossypaper van 10x15 ook nog eens 8 euro per 20 vellen kosten. (ik heb het geprobeerd met het fotopapier van de Dixons maar daar zat geen transportrand aan waardoor het 10X14 werd :( en er geen enkele fotolijst 10x14 is hebben ik dat teruggebracht. :Z
hierdoor wil ik de kostprijs van de foto op 2 euro per foto zetten. Daar bovenop nog eens de marge voor stichting doe een wens, wordt het 3 euro.
is dit niet te veel?

Jullie eerlijke mening graag

Verwijderd

kijk eens op www.millennium.be bijvoorbeeld, dit kan je kosten wel sterk drukken

ik zou trouwens ook wel denken dat je meer afdrukken zou kunnen doen... vooral als je je inkthoeveelheid iets aanpast (je ziet het toch niet)
maar goed: misschien kan iemand met meer ervaring er iets over zeggen

Verwijderd

Topicstarter
Dat is wel een goede optie om andere (Niet HP) cartridges te gebruiken. Daarnaast een sterke tip om het verzadigingsniveau wat lager te zetten. zal mij benieuwen.

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:22

gws24

Thinking is hard!

Het is een beetje jammer (voor de kostprijs dan) dat je dit wil gaan doen met een hp 3650. Cartridge nr 28 is namelijk een cartridge die ze voor goedkopere printertjes gebruiken ipv nr 57 voor de iets duurdere (foto)printers, daar zit dacht ik bijna tweemaal zoveel in voor maar een paar euro meer. De HP 3650 is dan ook eigenlijk meer geschikt voor het incidenteel printen van een foto.

Toch zou dat in jouw geval geen echte problemen moeten opleveren omdat je het voor het goede doel doet en mensen dan meestal bereid zijn om iets meer te betalen. Voor de kostprijs kan je naar deze test van de consumentenbond kijken: pdf-je. Hier komt voor de hp-3650 uit dat een volle pagina (a4) op fotokwaliteit ongeveer 3,10 kost (duurste van de test!!). Moet er wel bij zeggen dat ik niet weet of ze de aanschafprijs hierin hebben meegenomen mede omdat dit niet de volledige tekst van de test is. Als je lid bent van de consumentenbond kan je de test volledig op hun website lezen.

Verder kan je de dingen proberen die Methal al noemt proberen; andere aanbieders van namaak cartridges zijn bv Wecare en Pelikan.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Verwijderd

Topicstarter
Helaas ben ik zelf geen lid van de consumentenbond. toch staat er al behoorlijk wat in het pdf-bestand. Dank daarvoor _/-\o_

Ik kan ook met de printer van mijn oom (ip4000 van canon) gaan printen. moet ik alleen eerst bekijken wat de kostprijs dan wordt en of dat voordeliger is.

Wie heeft er ervaringen met deze (vrij nieuwe) printer?

Verwijderd

Topicstarter
Nou, Ik ben eruit hoor! heb net een print gemaakt op de canon ip4000.....super. Deze wordt het en omdat de printer gescheiden tanks heeft is het wisselen veel goedkoper dan de hp 3650.

Laat nog weten hoe de actie was maar hij is nu al geslaagd voor mij!

:D

Verwijderd

Topicstarter
Het is zo goed bevallen dat we er dit jaar weer een succes van willen maken. Heb ondertussen een behoorlijke combinatie van papier en printer kunnen maken.
Pagina: 1