[XS4ALL]Wireless Router en bijkomstigheden

Pagina: 1
Acties:

• PacinoAllstars
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-02 07:50
Ik heb gedeeltelijk in de search mijn antwoorden kunnen vinden, maar toch was het weer net iets anders als mijn huidige situatie. Vandaar dat ik toch een topic open, omdat ik toch op het punt sta weer een jaarlang contractueel aan iemand vast te zitten en ik er zeker van moet zijn dat dit gaat werken.

Aangezien het einde van 2004 in zicht is en ik nogal veel download (usenet) is het tijd voor maatregelen. Ik ben namelijk lid van Chello classic en met de komst van het nieuwe modem(afknijpmodem :r) dat voor 2005 komt ben ik genoodzaakt om van mijn Chello accountje naar ADSL te switchen. In mijn geval XS4ALL dus, aangezien ik alleen uit KPN of Chello kan kiezen ;(

Maar goed, XS4ALL heeft dus een super actie. Je krijgt er een ethernet modem bij cadeau als je nu lid wordt en er komt ook nog eens een monteur langs. Dit laatste komt super goed uit, want ik woon nogal in een apart pand en ik heb geen flauw idee hoe het hier zit met de telefoonbedrading (ISRA etc) daar komt dan nog bij kijken dat ik niet zo een kabelman ben :P

Alleen gaat eventueel draden leggen nogal problematisch worden. Er zal heel veel geboord moeten worden en het pand hier is nogal groot ook (complex). Op de site van XS4ALL staat dan ook dat je een wireless modem kan nemen van 200 euro :/ Ik zou dan alleen nog een pcmia kaartje moeten halen en dan zou ik dus draadloos moeten kunnen internetten. Alleen de prijs van dit modem vind ik overdreven, dus dacht ik aan de volgende (goedkopere) oplossing.

1. Monteur komt langs en sluit dat standaard ethernetmodem beneden bij de ISRA aan.
2. Daar hang ik een Linksys Wireless Router WRT54G aan?
3. Zelf neem ik uiteraard een wirelesskaartje in mijn pc en dan zou het moeten werken?

Gaat deze constructie werken i.c.m. XS4ALL of moet ik een wireless modem nemen :'(

Als we even aannemen dat het verhaal van die wireless router kan. Zijn mijn ping tijden dan van goede kwaliteit in online gamen? Als ik door dat wireless systeem pings van 300 krijg met een fps game heeft het namelijk weinig zin. Heeft het verder nog impact op je snelheden als je deze constructie zou gebruiken (snelheidsverlies)?

Ik neem het basic abo'tje en indien alles naar behoren werkt stap ik over naar fast, maar het belangrijkste is dat ik geen datalimiet van 40 gig meer heb en dus ongestoord kan usenetten en gamen tot ik er dood bij neer val.

Misschien zijn er mensen die deze constructie thuis hebben (ervaringen)?

Verwijderd

Een groot en complex pand??

Geen haar op mijn hoofd die dan aan draadloos denkt.
Zeker omdat je niet meer terug kan als je eenmaal die (duurdere) draadloze hebt gekocht.

Ik ken heel veel problemen met draadloos, betonnen vloeren of wanden met staal erin kunnen voor een heleboel problemen zorgen. Een gemiddelde moderne eensgezinswoning is vaak maar kiele kiele van boven naar beneden.

Ik zou een draad laten trekken.

Overigens is de door jouw opgegevan combinatie volgens mij verder in orde.....

...Life is a risk...

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2004 00:15 ]

• PacinoAllstars
Verwijderd schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 00:14:

Zeker omdat je niet meer terug kan als je eenmaal die (duurdere) draadloze hebt gekocht.

Ik ken heel veel problemen met draadloos, betonnen vloeren of wanden met staal erin kunnen voor een heleboel problemen zorgen. Een gemiddelde moderne eensgezinswoning is vaak maar kiele kiele van boven naar beneden.

...Life is a risk...
Nou ja, dat dacht ik ook altijd, maar ik heb laatst bij een vriend van me een computer afgegooid die ik voor hem gebouwd had met zo een nieuwe asus mobo waar wireless in geintegreerd is en hij kon gewoon gelijk op het internet van zijn buurman die iets van 20 meter verder zit in zijn straat, wat ook door muren heen gaat. Overigens wist zijn buurman van niks, maar dat terzijde :*)

Overigens denk ik dat de afstand van mijn computer naar de Isra zo een 5 tot 8 meter is direct gezien. Er zit hier een plafond tussen 8)7

Met complex pand bedoelde ik eigenlijk ook meer de bedrading enzo, dat loopt echt als een zooitje door elkaar, dus ik begin daar niet aan die draden. Chello kon ik zo uit de muur van de tv trekken :)

[ Voor 8% gewijzigd door PacinoAllstars op 03-12-2004 00:24 ]

• Tropos
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Als jij een Linksys wireless router + wireless kaartje gaat aanschaffen ben je toch net zo veel kwijt als een XS4ALL wireless pakket?

- Standaard ethernet modem kost 69 euro, die krijg je gratis.
- Wireless 11 Mbps modem met 1 USB adapter en 1 PCMCIA kaartje kost 129 euro, je krijgt dan de korting van dat andere modem die ervan af gaat dus dan betaal je 60 euro.
- Wireless 54 Mbps modem met 1 USB adapter kost 199 euro, wederom met korting eraf kost je dat dus 130 euro.

Als er geen staalconstructies en niet te veel muren tussen ISRA en pc staan, zou ik om het niet werken van wireless niet te veel zorgen maken.

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 00:14:

...Life is a risk...
Draadloos modem wil niet meteen zeggen dat je dan geen kabels meer kunt trekken hoor? Hoogstwaarschijnlijk krijgt de TS dan een modem + router + switch (4p) + AP in 1 :)

Verwijderd

je hoeft natuurlijk niet per sé een wifi router, een gewoon access point van een paar tientjes volstaat ook, omdat dat gratis modem van xs4all al een router is :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2004 03:46 ]

Verwijderd

vertrouw niet teveel op de kundigheid van Cable one monteurs :) XS4ALL is the best ;)

• BARACUS
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-12-2021
Bedenk wel dat je zo'n wireless ding niet overal kunt neerzetten.
Zo van mooi in de meterkast :P

Het kan ook zo zijn dat je alleen mooi bereik krijgt op een bepaalde plek in je huis waar dat ding dus niet kan staan.
Ik moest hem in het midden van de benedenverdieping zetten, dat kon toevallig met draden weg te werken.

Eigenlijk is een kabel altijd beter als je niet mobiel in je huis loopt met je laptop.
Geen gezeur met storingen, lui die op je verbinding gaan hangen, ultieme snelheid etc.

Als je wireless haalt haal dan wel een flink snelle minstens 54mbps, 100mbps nog beter.
Bij storing stroomt de snelheid weg als diarree :X

Weet je zeker dat je geen verwarmingspijpen hebt waar een klein doorgangetje zit?

• PacinoAllstars
Nahja ik heb om eerlijk te zijn ook niet zo een goed gevoel bij dat wireless, dus ik bestel gewoon zo een normaal pakketje en die monteur regelt het maar :P

Het is ook zo raar, want wij hebben twee isra punten.Ééntje op de begane grond bij de zaak (is café) en dan komt er ook eentje binnen in de huiskamer (verdieping 2). Dan op verdieping 3 staat mijn computer. Hier is wel een telefoon al, dus ook een lijn (er zit zo een telefoon stekker ding in de muur).

Ik zelf dacht dat je dan in de huiskamer op verdieping twee die splitter neergooit en dan vervolgens via dat lijntje dat al naar boven loopt adsl krijgt, maar ik heb mij laten vertellen dat de telefoon hier boven niet meer werkt als je daar adsl over laat gaan, dus er zou dus een aparte lijn moeten worden getrokken van verdieping twee naar drie voor adsl alleen?

Ohja alles is hier analoog (dus geen isdn) en ik kan bijvoorbeeld wel met de telefoon op verdieping 3 intern bellen naar de zaak (dmv van 13 in te tikken). Terwijl de zaak en de twee verdiepingen erboven allebei een apart nummer hebben (door de twee ISRA punten) :?

EDIT

Ok dat wireless modem bij xs4all kan je nu ook gratis krijgen (een 54g) Wat kan ik nu het beste doen?

[ Voor 8% gewijzigd door PacinoAllstars op 03-12-2004 11:11 ]

Pagina: 1