Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• The_Sukkel
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-10 00:59

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Topicstarter
Ja beste Tweakers...
Ik kon mezelf niet inhouden toen ik dit zag: :9~
(was afgelopen zondag even op Alive and Cooking te zien...kon er ook niets aan doen dat ik er toevallig op dat moment langszapte...maar kon toen mijn ogen er ook al niet van af houden...)
Afbeeldingslocatie: http://www.urbanjunkie.co.uk/shopimages/large_images/10426.jpg

Daarom heb ik dat ding gelijk besteld en heb het nu thuis rondspinnen... :Y)
Het is een wereldbol die zweeft in de lucht door een magnetisch veld (microchip die 10.000 keer per seconde (ofzoiets) de boel stabileert...)

Heb er gelijk maar een bijpassend fotolijstje bijgekocht... :P
Afbeeldingslocatie: http://www.urbanjunkie.co.uk/shopimages/large_images/10426frame.jpg

Een minicooper ging me net iets te ver... (dan zou ik écht flinke ruzie met mijn vrouw op de hals hebben gehaald...ze is nu al niet al te happy...maar het fotolijstje zorgt nog voor enige vrede in huis...)
Afbeeldingslocatie: http://www.urbanjunkie.co.uk/shopimages/products/extras/IFOminicloseup.jpg
(Hoewel de kans erin zit dat ik me voor kerst niet kan inhouden...en dan zweeft er binnenkort ook zo'n mini cooper in de huiskamer...)

Wat vinden jullie ervan?

[ Voor 10% gewijzigd door The_Sukkel op 03-12-2004 00:05 ]

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

• Jk_W
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Jk_W

I Think...

Het is niet geheel mijn smaak...en ergens kan ik ook wel begrijpen dat je vriendin hier niet zo heel blij mee is.

Wat kost zo'n ding?

• Wacky
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-11 20:22

Wacky

Dr. Lektroluv \o/

Waarom zou je hier niet blij mee zijn? Ik vind 't wel een apart dingetje :Y)

Nu ook met Flickr account

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Topicstarter
€ 134.95 voor de standaard met globe (14 cm diameter) en fotolijst € 19.95...
Toen ik bezig was...had ik er direct ook maar een "forever flashlight" bij gekocht...€ 9.95

Inclusief verzendkosten was ik voor alles € 169.35 kwijt...
Met creditcard betaald en binnen 1 dag thuis...
Voel me nu dus als een kind zo blij....(en dat is toch al een tijdje terug...)

Mijn vrouw ziet het "nut" er niet echt van in... maar ze is wel eens bozer geweest... :o

[ Voor 13% gewijzigd door The_Sukkel op 03-12-2004 00:16 ]

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

• sjekneck
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 29-11 14:40
The_Sukkel schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 00:15:
€ 134.95 voor de standaard met globe (14 cm diameter) en fotolijst € 19.95...
Toen ik bezig was...had ik er direct ook maar een "forever flashlight" bij gekocht...€ 9.95

Inclusief verzendkosten was ik voor alles € 169.35 kwijt...
Met creditcard betaald en binnen 1 dag thuis...
Voel me nu dus als een kind zo blij....(en dat is toch al een tijdje terug...)

Mijn vrouw ziet het "nut" er niet echt van in... maar ze is wel eens bozer geweest... :o
Vrouwen :+
als je zoiets koopt is het onzin maar die overdure broek voor zichzelf is wel nuttig 8)7

Verwijderd

Leuk maar ligt het aan mij of zijn die plaatjes een beetje slecht gefotoshopt ? of heb je dit zelf gedaan...

Wel vet verder zou ik graag willen hebben :9~

• Welleweerd
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 26-11 18:44

Welleweerd

laat de koeien in vrede grazen

toch iets te veel geld voor zo iets onbenulligs kan me geld persoonlijk aan betere dingen besteden

Bedankt alvast

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 00:18:
Leuk maar ligt het aan mij of zijn die plaatjes een beetje slecht gefotoshopt ? of heb je dit zelf gedaan...

Wel vet verder zou ik graag willen hebben :9~
Heb de plaatjes gewoon van een engelse site...
Hieronder eentje van megagadgets (waar ik het heb gekocht) en daar zie je Irene Moors in de weer met dat ding...(ziet er overigens ook nogal gefotoshopt uit...)
Afbeeldingslocatie: http://www.megagadgets.nl/winkel/media/life.jpg

Eerlijk gezegd heb ik telkens als ik er naar kijk in de huiskamer het gevoel dat mijn ogen me bedriegen...of dat er ergens een touwtje zit die ik niet goed kan zien...

Het is net als staren in een vlam...betoverend...
Welleweerd schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 00:19:
toch iets te veel geld voor zo iets onbenulligs kan me geld persoonlijk aan betere dingen besteden
Aaarrghhhh ...mijn vrouw achtervolgt me op GoT!!! :+

[ Voor 48% gewijzigd door The_Sukkel op 03-12-2004 00:34 ]

• BARACUS
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-12-2021
Dit is dus echt heel mooi _/-\o_
Ik begrijp wel dat je er blij mee bent maar die prijs :| snel maar vergeten 8)

Kun je niet wat echte foto's plaatsen?

Hmm kan je met je hand door de lucht heen zonder dat de boel neerdondert?
Het eerste wat er in me opkwam toen ik het zag was, kun je die bol laten tollen zoals de echte aarde? >:)

De zwevende objecten hebben die niet gewoon een magneetplaat ofzo?
Dan kan je zelf dingen bouwen en kan die creditkaart lekker veilig in de kast :P

Je vrouw houdt haar hart vast wat er deze zaterdag in live and cooking te zien is :+

• CBass
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 30-12-2022
Als je er nu een blikje bier in kan hangen, krijg je geen kringen op de tafel.
Hoppa vrouw ook tevrede

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Topicstarter
BARACUS schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 00:26:
Dit is dus echt heel mooi _/-\o_
Ik begrijp wel dat je er blij mee bent maar die prijs :| snel maar vergeten 8)

Kun je niet wat echte foto's plaatsen?

Hmm kan je met je hand door de lucht heen zonder dat de boel neerdondert?
Het eerste wat er in me opkwam toen ik het zag was, kun je die bol laten tollen zoals de echte aarde? >:)

De zwevende objecten hebben die niet gewoon een magneetplaat ofzo?
Dan kan je zelf dingen bouwen en kan die creditkaart lekker veilig in de kast :P

Je vrouw houdt haar hart vast wat er deze zaterdag in live and cooking te zien is :+
Inderdaad, je kan met je hand boven en onderdoor zonder dat dat ding omhoog floept of naar beneden dondert.

Er zit ook een schakelaar om de bol langzaam te laten ronddraaien...(keuze tegen of met de klok mee). Je kan er zelfs (voorzichtig!) met je tengels aanzitten...beetje zelf ronddraaien of zelfs tegen aanduwen. Waar die niet goed tegen kan is als je het zelf van de juiste hoogte af brengt. Er zit qua hoogte maar een speling van een paar (2?) milimeter. Zodra je de bol buiten het juiste magnetische veld trekt dan begint er een groen lichtje te knipperen en trilt de bol alsof het tegenstribbelt. Daarna ben je flink aan het klunzen om dat ding weer precies op de juiste hoogte te positioneren (mislukt vaak, waardoor het ding tegen de bovenkant aan gaat plakken of gewoon naar beneden dendert).

Overigens was ik al jaren van plan om een globe te kopen, maar heb ik het nooit gedaan... Dus ik trek er (om mijn schuldgevoel een beetje te verlichten) voor het gemak maar zo'n € 35 af...Blijft dus zo'n € 100 over aan pure...eh..."verspilling".... Ach ...als ik morgen onder de tram kom te liggen heb ik in ieder geval één avond kunnen staren naar zo'n zwevend ding in de huiskamer...

[ Voor 4% gewijzigd door The_Sukkel op 03-12-2004 00:36 ]

• sjekneck
  • Laatst online: 29-11 14:40
The_Sukkel schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 00:34:
[...]
Ach ...als ik morgen onder de tram kom te liggen heb ik in ieder geval één avond kunnen staren naar zo'n zwevend ding in de huiskamer...
Niet onder mijn tram aub anders ben ik alweer laat op school ;)

• sjhgvr
  • Laatst online: 11-11 07:48
Kijk nog eens goed naar de foto's ^^^ volgens mij zijn ze echt gesoept ja >:)
Als ik er een paar honderd bestel kan ik m dan zo modden dat ik er zelf tussen kan gaan hangen ? :Y)

Heeft iemand misschien een link ?

[ Voor 12% gewijzigd door sjhgvr op 03-12-2004 00:43 ]

oisd.nl

• BARACUS
The_Sukkel schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 00:34:
[...]

Inderdaad, je kan met je hand boven en onderdoor zonder dat dat ding omhoog floept of naar beneden dondert.

Er zit ook een schakelaar om de bol langzaam te laten ronddraaien...(keuze tegen of met de klok mee). Je kan er zelfs (voorzichtig!) met je tengels aanzitten...beetje zelf ronddraaien of zelfs tegen aanduwen. Waar die niet goed tegen kan is als je het zelf van de juiste hoogte af brengt. Er zit qua hoogte maar een speling van een paar (2?) milimeter. Zodra je de bol buiten het juiste magnetische veld trekt dan begint er een groen lichtje te knipperen en trilt de bol alsof het tegenstribbelt. Daarna ben je flink aan het klunzen om dat ding weer precies op de juiste hoogte te positioneren (mislukt vaak, waardoor het ding tegen de bovenkant aan gaat plakken of gewoon naar beneden dendert).

Overigens was ik al jaren van plan om een globe te kopen, maar heb ik het nooit gedaan... Dus ik trek er (om mijn schuldgevoel een beetje te verlichten) voor het gemak maar zo'n € 35 af...Blijft dus zo'n € 100 over aan pure...eh..."verspilling".... Ach ...als ik morgen onder de tram kom te liggen heb ik in ieder geval één avond kunnen staren naar zo'n zwevend ding in de huiskamer...
Hehe je hoeft je niet aan mij te verantwoorden :)
Ik kijk net in die shop en zie een hoop spul wat ik ook heb staan _/-\o_
Ze zijn alleen wel een beetje duur, sommige dingen heb ik zo voor de helft van de prijs gezien.

Ik kan zo die hele winkel leegkopen, echte leuke dingen staan er tussen.
Dat james bond stroomschok spel :7 gaaf hoor voor de feestdagen 8)

Of een laserpaal ding dat je hele kamer vol met lichteffecten zet :Y)

Ik zou dat tegenstribbelen van die bol weleens willen voelen :D
Een globe kost trouwens meer dan 135 euro, zeg dat maar tegen de vrouw :P

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.bestthings.nl/assets/graphics/product/97-zwevend%20zilver.jpg
Dit dingetje is voor onder de € 50 te krijgen...(zag ik een boekhandel)...
Maar ik vond de globe te klein (9.5 cm diameter)...en ik vond het ding dat ik nu heb zo grappig omdat je er ook andere objecten tussen kan proppen (zoals die fotolijst...)

Eerlijkheid gebiedt te zeggen dat de kwaliteit van de globes niet zijn te vergelijken met een echte hogekwaliteitsglobe... maar het is beter dan niets... ( a LOT beter dan niets ;) )

[ Voor 23% gewijzigd door The_Sukkel op 03-12-2004 00:48 ]

• NrG_82
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

NrG_82

Canon & Apple equiped

Dit is toch prachtig! Gewoon leuke hebbedingetjes.. :9 Als je het geld er voor over hebt gewoon kopen ;)

MBP 15" i5 | 7D | 450D | 24-105L | 70-200 F/4L IS | 85 1.8 | Speedlite 430EX II | PS3 | Wii | iPhone 4s | iPad Air 64gb

• Redshark
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:33
Stoer, maar prijzig :)
Kan je der niet is een filmpje van maken? Ben er erg benieuw naar eerlijk gezegd. Dat dus van 50 euro is ook leuk en een stuk betere prijs.
* Redshark beloofd zichzelf dat hij hem niet gaat kopen, alleen kijken :X

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.penhotel.com/pics1/713095.jpg
Deze is afgrijselijk mooi...maar volgens mij ook afgrijselijk duur...
(ook geen fotolijstjes om het vrouwtje ermee te kunnen paaien...)
toeter schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 00:48:
[...]
Kan je der niet is een filmpje van maken? Ben er erg benieuw naar eerlijk gezegd.
[...]
Is niet een zelfgemaakt filmpje..maar gewoon eentje van een uk-site
Het filmpje is ook niet echt denderend...
Windows Media (50KB): http://www.urbanjunkie.co.uk/vid_info/IFO3000.WMV

[ Voor 52% gewijzigd door The_Sukkel op 03-12-2004 00:57 ]

• BARACUS
The_Sukkel schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 00:52:
[afbeelding]
Deze is afgrijselijk mooi...maar volgens mij ook afgrijselijk duur...
(ook geen fotolijstjes om het vrouwtje ermee te kunnen paaien...)
Hehe ik durf het bijna niet te vragen maar heb jij nog meer van dit soort gadget spul?
Volgens mij heb je een huis vol :Y)

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-11 09:48

OgWok

U.N.C.L.E.

Modbreak:doe ff normaal

[ Voor 97% gewijzigd door curry684 op 03-12-2004 02:43 ]

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Topicstarter
Op verzoek een paar zelfgemaakte pics...

De doos:
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/The_Sukkel/tweakers/globe/DSCN0033.JPG

Globe (felle flits)
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/The_Sukkel/tweakers/globe/DSCN0021.JPG

Globe (zachte flits, langere sluitertijd, hoge ISO, dus veel ruis)
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/The_Sukkel/tweakers/globe/DSCN0026.JPG

Van de zijkant
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/The_Sukkel/tweakers/globe/DSCN0027.JPG

Fotolijstje...
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/The_Sukkel/tweakers/globe/DSCN0028.JPG

Nog een keer fotolijstje...
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/The_Sukkel/tweakers/globe/DSCN0030.JPG

Fotolijstje van de voorkant
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/The_Sukkel/tweakers/globe/DSCN0032.JPG

Foto's zijn zojuist geschoten met een Nikon Coolpix 880 en geresized naar 640x480.
In het fotolijstje passen jammer genoeg geen 10x15 cm foto's, dus nog even zelf uitprinten (of knippen in bestaande foto's)

• BARACUS
Dat ziet er inderdaad wazig uit, echt vreemd 8)
Hoeveel stroom trekt zo'n ding eigenlijk?
Zodra die dingen voor 20 euro bij de blokker liggen neem ik er 1 mee :7

De vrouw een Winnie de Pooh klok, jij dit ding :+

Die brief op tafel, is dat een opdrachten lijst van vrouwlief?
Ik zie veel onderstrepingen en uitroeptekens dat iets niet mag :D

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Topicstarter
Hahaha,,,vandaag is mijn oppasdag en meestal laat mijn vrouw inderdaad een briefje achter met hele simpele instructies om te voorkomen dat ik alleen maar achter GoT zit en de 2 kids vergeet...dus het had goed gekund :D

Het is nu echter een briefje van de peuterspeelzaal om mij straks met de kids naar de Sint te laten gaan... Op de achtergrond zie je volgens mij GoT op de monitor... B)

De roze flashlight die je naast de doos ziet staan is die forever flashlight. Eigenlijk is dat ding bijna even wonderbaarlijk (maar in ieder geval een stuk goedkoper en nuttiger). Er hoeven geen batterijen in dat ding. Even heen en weer schudden en door magnetische inductie wordt er stroom opgewekt en voila...er was licht. Er zit dus een magneetje in een buisje die door een spoel wordt geschud (denk ik...).
Afbeeldingslocatie: http://www.thinkgeek.com/images/products/zoom/foreverflashlight.jpg
A flashlight with no batteries!
The Forever Flashlight uses no batteries or bulbs. Instead it uses Faraday's Principle of Induction and a bright LED to produce light without batteries. The light is shaken for about 30 seconds to recharge a capacitor and it will then provide about 5 minutes of light. As the light is shaken, a magnet passes through a metal coil generating electricity. During prolonged use it can be shaken for 10-15 seconds every 2 or 3 minutes.

The light requires no maintenance so it can be left in your home or car for a longtime but will still be ready to produce light. The bright LED will last for thousands of hours and does not burn-out like a typical lightbulb - it should never need replacement.
Meestal heb je een zaklantaarn nodig in noodsituaties...en dan zijn je batterijen natuurlijk weer op...(of zijn gaan lekken...), of de oplaadbare zaklamp is natuurlijk leeg... dus een beetje Nerd haat zo'n forever flashlaight in huis voor € 9.95! :*)

Verder valt het wel mee met gekke, (on)nuttige gadgets in huis (daar zorgt m'n vrouwtje wel voor). Ik heb een half jaar geleden zo'n crosstrainer bij de Neckermann gekocht voor € 150 Koopje toch? (dame op de foto niet inbegrepen...)
Afbeeldingslocatie: http://www.neck.nl/bilder/250/0/09/0968061100_hk48.jpg
Dat ding staat nu te verstoffen in de speelgoedkamer... :o

edit: de floating globe is made in china, dus als Blokker er even een flinke partij van gaat halen, dan ben ik bang dat het inderdaad in no time voor € 20 in de ramsj ligt... (een DVD-speler ligt nu ook overal voor < € 40 in de ramsj...is toch iets moeilijker en duurder om te maken dan zo'n zwevende globe... :/ )

[ Voor 9% gewijzigd door The_Sukkel op 03-12-2004 08:34 ]

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:35

Rudedadude

Maybe we were born to run

Het belangrijkste wat ik mij afvraag: wat zijn de overlevingskansen van die globe (en je fotolijstje) wanneer er onverhoopt een stroomstoring is?

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Verwijderd

/me mompelt iets over een zwevende PDA...

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2004 09:52 ]

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Topicstarter
Rudedadude schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 09:45:
Het belangrijkste wat ik mij afvraag: wat zijn de overlevingskansen van die globe (en je fotolijstje) wanneer er onverhoopt een stroomstoring is?
Geen idee...even uitproberen...

Nu serieus: de globe is van heel licht plastic (voelt goedkoop aan), maar ik vermoed dat het meer zal stuiteren (misschien een kleine deuk?) dan dat het barst. De frame is van hout en plexiglas. Dus dat moet ook enigszins meevallen...

• BARACUS
Hoe lang brand zo'n forever flashlight na een paar keer schudden?
Dat ding viel mij ook in het oog namelijk 8)
Ik heb nu een 6led flashlight voor dit soort situaties omdat die extreem zuinig is met energie maar dit is nog beter.
Alleen dacht ik meer aan een knijpkat dus dat je blijft schudden voor energie, ook niet erg handig of je moet een disco willen :P

Troep dat ik ook heb wat in de winkel staat:

plasmabol
peertje met vlammen + raket poten
6 kleuren shifting lamp
anti fog scheerspiegel met led verlichting
pocket ventilators

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Topicstarter
Ik ben ook altijd op zoek geweest naar een knijpkat, maar dit is toch handiger. Bij een knijpkat moet je blijven knijpen om een soort dynamo te voeden (?). Een soort fietslamp idee dacht ik... Bij deze flashlight hoef je maar een paar keer te schudden en hij geeft licht. Tot nu toe heb ik hem nog niet hoeven speciaal hoeven te schudden voor licht. Meestal is de magneet uit zichzelf al een paar keer door de spel gegaan (gewoon door de bewegingen die je automatisch maakt als je dat ding in je handen hebt).

Ik heb hem nu speciaal permanent aanstaan om te kijken of die inderdaad na 5 minuten dooft.
Volgens de specificatie zou 10-15 seconden schudden gelijk staan aan 2-3 minuten licht. Als ik dat lineair doortrek dan zou je zeggen: 1 seconde schudden = 12 seconden licht...zal het zometeen laten weten...flashlight brandt nog steeds...

update: dat "kreng" wil niet meewerken aan de test...het brandt al meer dan 10 minuten...

[ Voor 6% gewijzigd door The_Sukkel op 03-12-2004 12:31 ]

• BARACUS
The_Sukkel schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 12:23:
Ik ben ook altijd op zoek geweest naar een knijpkat, maar dit is toch handiger. Bij een knijpkat moet je blijven knijpen om een soort dynamo te voeden (?). Een soort fietslamp idee dacht ik... Bij deze flashlight hoef je maar een paar keer te schudden en hij geeft licht. Tot nu toe heb ik hem nog niet hoeven speciaal hoeven te schudden voor licht. Meestal is de magneet uit zichzelf al een paar keer door de spel gegaan (gewoon door de bewegingen die je automatisch maakt als je dat ding in je handen hebt).

Ik heb hem nu speciaal permanent aanstaan om te kijken of die inderdaad na 5 minuten dooft.
Volgens de specificatie zou 10-15 seconden schudden gelijk staan aan 2-3 minuten licht. Als ik dat lineair doortrek dan zou je zeggen: 1 seconde schudden = 12 seconden licht...zal het zometeen laten weten...flashlight brandt nog steeds...

update: dat "kreng" wil niet meewerken aan de test...het brandt al meer dan 10 minuten...
Voor een tientje ga ik er 1 halen :9 klinkt goed.
Een knijpkat gaat inderdaad zwaar en moet je blijven knijpen, dit is velen malen beter.

[ Voor 5% gewijzigd door BARACUS op 03-12-2004 12:36 ]

Verwijderd

kun je ook iets anders ertussen hangen dan een wereldbol, een fotolijstje of een mini? Dus iets wat van jezelf is. Iets willekeurigs?

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Topicstarter
Ongelooflijk...de flashlight brandt nu al bijna anderhalf uur achter elkaar zonder schudden...
Verwijderd schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 13:26:
kun je ook iets anders ertussen hangen dan een wereldbol, een fotolijstje of een mini? Dus iets wat van jezelf is. Iets willekeurigs?
Je zou zeggen van wel...want die fotolijst is veel zwaarder dan de wereldbol...ik denk dat het erom gaat dat je het juiste magneetje hebt (juiste sterkte en vorm misschien?)

• bigfoot1942
  • Niet online
Rudedadude schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 09:45:
anders koop je een UPS ergens :P daar moet ie toch wel een paar dagen/weken op kunnen teren.

Verwijderd

Dit lijkt me wel vet voor een IA :) op inkoopacties.net :P)

• Sendy
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Als die zaklamp nu nog brand dan kan je die misschien gebruiken als UPS 8)

Verwijderd

waar koop je zo een ding?
En kan je er eender wat metaal in steken indien de massa niet te zwaar wordt ? ( en blijft het dan ook zweven?)

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2004 22:21 ]

• dodge_911
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

dodge_911

test wel &#039;ns wat

(overleden)
The_Sukkel schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 12:23:
[Off topic]
Lijkt me alleen beetje vreemd als jij daar in het donker staat te schudden met die lamp :)
'Wat bent u aan het doen?'
'Mijn zaklamp aan het opladen, mwhuhaha'
Volgens mij rare reacties gegarandeerd ;D
[/Off Topic]

:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::

• Shapeshifter
  • Laatst online: 28-11 11:01

Shapeshifter

Get it over with

Deze dingetjes staan al zo lang op:

http://www.thinkgeek.com/ :P

http://www.thinkgeek.com/cubegoodies/toys/61da/ (Wereldbol voor iets van $40-90)

Ik_moest_ook wel even kwijlen toen ik het zag ja :)

[ Voor 27% gewijzigd door Shapeshifter op 03-12-2004 22:29 ]

HP ZBook Studio G3 - Hyundai Ioniq EV Classic - Opel Vivaro-e 75kWh - 22x Prusa i3 MK3S - 8x Prusa MINI+ - Ooznest Workbee 1,5m x 1,5m

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Topicstarter
Ik heb het gewoon gekocht bij een Nederlandse site (megagadgets.nl) met een winkel in Leiden.
Leveringstijd was supersnel...Dinsdagavond 30 november om 21:00 betaald met creditcard donderdag 2 december reeds in huis.
dodge_911 schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 22:17:
[...][Off topic]
Lijkt me alleen beetje vreemd als jij daar in het donker staat te schudden met die lamp :)
'Wat bent u aan het doen?'
'Mijn zaklamp aan het opladen, mwhuhaha'
Volgens mij rare reacties gegarandeerd ;D
[/Off Topic]
1) is niet off-topic
2) je moet niet zo snel bang zijn voor rare reacties
3) je staat niet in het donker te schudden, de magneet beweegt uit zichzelf al vrij snel door de spoel door beweging van de flashlight en de LED is echt superzuinig waardoor er minimale actie nodig is waarna het heel lang in stilstand wil schijnen

[ Voor 61% gewijzigd door The_Sukkel op 03-12-2004 23:15 ]

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 26-11 00:24

Flappiewappie

Hier nog meer

The_Sukkel schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 23:09:
Ik heb het gewoon gekocht bij een Nederlandse site (megagadgets.nl) met een winkel in Leiden.
Leveringstijd was supersnel...Dinsdagavond 30 november om 21:00 betaald met creditcard donderdag 2 december reeds in huis.

[...]

1) is niet off-topic
2) je moet niet zo snel bang zijn voor rare reacties
3) je staat niet in het donker te schudden, de magneet beweegt uit zichzelf al vrij snel door de spoel door beweging van de flashlight en de LED is echt superzuinig waardoor er minimale actie nodig is waarna het heel lang in stilstand wil schijnen
:D :'(

kan je niet proberen zelf er dingen tussen te hangen? beetje zeflde gewicht als dat foto lijstje, ff kijken wat er inzit (ik denk en metalen strip die hem recht op houd?)

zal wel leuk zijn, vliegende blikjes ozo

Hier staat wat

Verwijderd

Die forever flashlights staan op IA voor 3 euro per stuk. Jaromir heeft er meteen 15 gekocht :) , leuke cadeautjes. Werken goed

• BARACUS
Verwijderd schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 12:52:
Die forever flashlights staan op IA voor 3 euro per stuk. Jaromir heeft er meteen 15 gekocht :) , leuke cadeautjes. Werken goed
ahhhh IA?
Staat voor inkoop aktie denk ik maar waar is dat precies?

• Neophyte
  • Laatst online: 17-09 20:34

Neophyte

it&#039;s back....

BARACUS schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 15:11:
[...]

ahhhh IA?
Staat voor inkoop aktie denk ik maar waar is dat precies?
www.inkoopacties.net

Senri no michi mo ippo kara

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 12:52:
Thx!
Die IA was eigenlijk al gesloten, maar ze hebben er nog wat over dus ik heb er gelijk 10 besteld!
€ 3 per stuk is natuurlijk geen geld...
Leuk om als cadeautje weg te geven tijdens kerst...

Verwijderd

Yup, helemaal mee eens. Et zijn leuke cadeautjes

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Hang er eens een diskette met belangrijke informatie tussen :+

Verwijderd

Fairy schreef op zondag 05 december 2004 @ 12:34:
Hang er eens een diskette met belangrijke informatie tussen :+
of je sleutelbos ;)

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Da's wel handig, want die raak ik nog wel eens kwijt :P

• BARACUS
Woei ook maar een paar besteld :)
Waar een zwevende wereldbol al niet tot leidt :9

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Topicstarter
Tip voor degenen die de wereldbol hebben gekocht:
De bol vanaf de zijkant op de juiste hoogte erin schuiven.
Als je de bol loodrecht onder de "kop" op de juiste hoogte probeert te plaatsen door het op en neer te bewegen dan zal dat veel moeilijker gaan...(minuten lang bezig).
Vanaf de zijkant erin schuiven lukt nu binnen 2 keer.

Stroom test:
Als stroom uitvalt dan kleeft de bol direct aan de kop

Muntjes test:
5 eurocent --> je voelt dat het apparaat het probeert te pakken. Maar door de vorm flipt de munt als snel op zijn kant en plakt het alsnog aan de kop. Volgens mij moet het een plat metalen magnetisch gevoelig metaal zijn met voldoende tegenwicht aan de onderkant om ervoor te zorgen dat het horizontaal blijft...volgens mij is dat het geheim...

[ Voor 3% gewijzigd door The_Sukkel op 05-12-2004 18:16 ]

• Mammoth
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-09-2019

Mammoth

I am BIG

Ligt het aan mij, of zijn ze bij Conrad goedkoper ( ja, ik geloof het eigenlijk ook niet :) ).
Bij conrad:
Afbeeldingslocatie: http://www.mammothworks.info/foto/globe.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.mammothworks.info/foto/globe+laptop.jpg
ZWEVENDE WERELDBOL
Artikelnr.: 671270 - 8B

De prijs bij conrad is 39,95 EUR.

Ik heb er zelf al een ( een tijd geleden kado gekregen ).
Altijd leuk als mensen langslopen, kijken, doorlopen, en dan weer omkijken omdat ze hun ogen niet konden geloven.

Voor nieuwe bezitters, veel plezier ermee.

There could be only one, too bad it wasn't me

• nl-x
  • Laatst online: 09-09 21:10
Is er een url naar de bestelpagina bij conrad ?

Verwijderd

nl-x schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 00:09:
Is er een url naar de bestelpagina bij conrad ?
conrad

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2004 00:25 ]

• nl-x
Weinig prijsverschil. Maar bij conrad krijg je die grote dus niet?

Conrad: 40 euro voor de 10 cm versie plus 7 euro bezorgkosten. is 47 euro.

Die van Thinkgeek is 40 dollar plus 22 dollar bezorg kosten. is 62 dollar. Das iets van 48 euro? voor de 10 cm versie

Die van Thinkgeek is 90 dollar plus 30 dollar bezorg kosten. is 120 dollar. Das iets van 93 euro? voor de 20 cm versie

• Bobje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-05-2024
Ik vind dat ding wel erg leuk :). Ik was er een tijdje geleden aan het zoeken naar zo'n ding, maar vanwege de prijs toch maar gestopt. Ik ga vandeweek ook maar zo'n ding bestellen :).

• SilentSimon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:21

SilentSimon

Have you been hopped?

100 jaar terug was je op de brandstapel beland met zo'n ding ;)

• nl-x
Maar, als ik dit ding nu koop. Die grote. Kan ik er dan echt van alles in stoppen dat metaal is? Dus ook een blikje cola? Of moet het echt iets speciaal gemaakts zijn daarvoor. Kan ik bijv. een eigen fotohouder er in zetten, of MOET ik het van hen bestellen?

groet.

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:44

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Dat ding werkt met magnetisme, ergo: je kunt er niet zomaar alles tussen stoppen, want niet alles wordt door een magneet aangetrokken/afgestoten. Verder: dat ding is ook gemaakt voor wereldbollen van een bepaald gewicht neem ik aan, en de magneten zijn daarop ontworpen. Als je er iets anders tussen hangt moet dat neem ik aan ongeveer even zwaar zijn. Een lichter voorwerp kan misschien nog wel, maar een zwaarder voorwerp al gauw niet meer gok ik.
Tenslotte: ik neem aan dat de balans erg belangrijk is, de wereldbol en fotolijst die speciaal voor deze jetser zijn gemaakt hebben waarschijnlijk het metaal en het zwaartepunt op de ideale plekken liggen.

@nl-x: een colablikje is van aluminium en wordt dus niet door een magneet aangetrokken dus vergeet het maar.

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
SnoeiKoei schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 17:49:

@nl-x: een colablikje is van aluminium en wordt dus niet door een magneet aangetrokken dus vergeet het maar.
90% van de frisdrankblikjes wordt momenteel van staal gemaakt.

Verwijderd

Op inkoopacties.net is ook een IA van thinkgeek, en deze producten gaan ook meebesteld worden :) Yippie. Ik ga er ook eentje halen

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Topicstarter
Ik heb de 10 schudlampen van de IA binnengekregen (€ 3 per stuk!).

Het is erg vreemd. Ze zijn van hetzelfde merk als die schudlamp die ik bij megagadgets heb gekocht, maar die van megagadgets doet het wel in één keer veel beter. Zouden ze die voor mij "voorgeschud" hebben? Die van megagadgets brandde zonder problemen de hele nacht door. Ik heb zelfs "ruzie" met mijn vrouw gehad omdat die de lamp 's ochtends voor me had uitgezet. Nadat ik het weer had aangezet kwam ik 's avonds na werk thuis om te zien dat de lamp nog steeds brandde. Ongelooflijk!

Dezelfde lampen die ik via de IA nu heb binnengekregen zijn veel "luier". De meeste doen het wel na enorm heftig schudden (accu eerst laden?). Maar het schijnsel is dan nog steeds iets flauwer dan de eerste die ik had gekocht. Een enkele lamp wil alleen branden als ik aan het schudden ben. Ik zag dat je op IA ook van dit soort bevindingen had... helpt het uit elkaar halen en wat contactjes steviger vastzetten oid?

In ieder geval...voor € 3 per stuk mag er wel een enkeling tussen zitten die niet zo perfect is...

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Topicstarter
Nou...even de boel als een echte Tweaker onderzocht...uit elkaar halen die hap!

Het grote Tweakers - "Schudlamp-onderzoek"

De doos met de schudlampjes is aangekomen (tot nu toe 2 keer iets bij een IA gekocht en 2 keer perfect gelukt!)
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/The_Sukkel/tweakers/schudlamp/DSCN0033.JPG

De doorzichtige lamp is van de IA, de roze lamp is van megagadgets. Het doosje van megagadgets heb ik niet meer, maar ik weet vrij zeker dat het hetzelfde doosje was...
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/The_Sukkel/tweakers/schudlamp/DSCN0034.JPG

Hetzelfde doosje betekent echter niet dat het ook hetzelfde lampje betreft! Openen die lamp en leg het binnenste bloot voor de ogen van de Tweakers! Er vallen direct een paar verschillen op: ander materiaal, ander printplaatje, andere schakelaar en 2 zilveren "schijven"
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/The_Sukkel/tweakers/schudlamp/DSCN0035.JPG

Er blijken in de schudlamp van megagadgets 2 lithium knoopcel accu's in te zitten! In de schudlamp van de IA zit er slechts een heel klein "condensatortje" (juiste naam?)
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/The_Sukkel/tweakers/schudlamp/DSCN0037.JPG

Conclusie:
Het is geen toeval dat de schudlamp van megagadgets het zo veel beter doet. Het is niet zozeer "voorgeschud", het grote verschil is dat er twee behoorlijke lithium knoopcelaccu's in zitten die ervoor zorgen dat de lamp een lange brandtijd heeft i.t.t. de uitvoering van de lamp van de IA. De IA lamp heeft verder een simpelere schakelaar (die van mega heeft een klikje, die van IA wordt gewoon tegen een contact geduwd). Ook is de magneet van de mega-lamp kleiner en schudt die soepeler (die van IA is wat groter en stroever). De rubberen stootkussens van de mega-lamp geven meer veerkracht zodat het schudden ook daardoor soepeler overkomt (die van IA zijn eigenlijk geen echte kussentjes).

Maar ja...€ 3 (IA) is gewoon geen geld..., hoewel ik voor mijzelf liever € 10 uitgeef aan een betere schudlamp (megagadgets). Die van de IA was ik toch gewoon van plan lekker weg te geven tijdens kerst...succes gegarandeerd! (iedereen happy)

Een tip voor als je zo'n lamp bestelt voor meer dan € 3 (waar dan ook): vraag eerst even of er 2 lithium accu-cellen (3 volts) in de lamp zitten... in dat geval is het de meerprijs waard...ander niet...

• Adrian-
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Adrian-

is onderweg

Verwijderd schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 09:51:
/me mompelt iets over een zwevende PDA...
Ik denk niet dat die pda heel blij word van het machnetisch veld van dit apparaatje.

Adrian- werkt en leert

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 28-11 08:21
Maar die 'schudlamp' is dus eigenlijk niets meer dan een gewone zaklamp op batterijen, of zie ik dat verkeerd?

Het schudden zal dus ook geen verschil maken want de stroom komt immers uit de 2 batterijen.

En tenzij de batterijen opgeladen worden door het schudden (wat bij lege batterijen nogal best eens lang kan gaan duren lijkt mij zo), dan is deze lamp voor 10 euro vrij prijzig aangezien nieuwe batterijen al gauw evenveel gaan kosten...

Mijn vraag dus: zijn het oplaadbare batterijen en hoe lang moet je schudden om ze dan ook compleet op te laden (als je de lamp überhaupt leeg kan krijgen dat is, 2 dagen is niet niks ;))

Verwijderd

Damn wel fokking duur voor zo'n ding zeg!!! Hondervijfendertig eurotjes... pfff... |:( Geld teveel!!?!?!?

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Topicstarter
Het zijn oplaadbare batterijen (lithium accu's...en die rechtvaardigen naar mijn mening een prijsverschil van € 7...of zijn er hier batterij experts die anders van mening zijn?).

Ze gaan blijkbaar erg lang mee, want sinds ik de (1e) lamp had hebben we er niet noemenswaardig mee geschud en heb ik het naar schatting zo'n 20-40 uur laten branden voordat het uitging. Ik heb er nu weer even mee geschud en het brandt weer lekker fel. Stel dat de accu's totaal uitgeput raken, dan moet je constant schudden om het lampje te laten branden... Ik heb geen idee wanneer die accu's aan vervanging toe zijn...

Misschien dat de simpele versie (die van € 3 van de IA) daar weer minder last van heeft...

[ Voor 4% gewijzigd door The_Sukkel op 09-12-2004 01:36 ]

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
hahaha kijk daar houd ik nou van van die onzinnig gadgets. Denk dat ik binnenkort ook maar eens zo wereld bol ga bestellen al hoef ik niet zo grote dus die van Conrad is meer dan genoeg voor mij zal mooi staan op me buro :D

• Postman
Ik neem aan dat het dan dezelfde accu's zijn die je op elk moederbord aantreft (je weet wel, die ervoor zorgen dat je bios altijd netjes zijn tijd vasthoud en alle gegevens nog heeft).

Dus mochten die 2 batterijen ooit dood gaan dan hoef je maar ff een paar kapotte mobo's van de schroot te redden en je hebt weer batterijen :P

En ik neem aan dat de zaklamp van 10 euro zonder batterijen hetzelfde zal zijn als de IA lamp van 3 euro (welke helaas is uitverkocht nu). Dus zonder batterijen zal die gewoon ff branden en moet je elke keer weer flink schudden.

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Topicstarter
Die van € 3 hebben op de achterkant een heel klein blauwe condensator (is dat nu het juiste woord ervoor?). Volgens mij houdt dat ding heel even electriciteit vast om langzaam leeg te lopen (???) Oef...natuurkundeles is al 18 jaar geleden...ben een oude lul aan het worden besef ik nu weer eens...

Die van € 10 heeft dat weer niet, dus als die accu's op zijn, dan moet je volgens mij constant schudden...

Verwijderd

Zijn dat echt oplaadbare accu's? Het lijkt gewoon op knoopcell batterijen.

• Postman
Verwijderd schreef op donderdag 09 december 2004 @ 01:49:
De 'knoopcell' in je pc zijn ook oplaadbaar denk ik zo. Anders houd elk systeem er zo-ie-zo mee op na x jaren want zodra die batterij leeg is raakt je bios alle info kwijt en zou je dus bij elke cold-start je hele bios opnieuw in moeten stellen (als je pc al start zonder die batterij, soms is dat namelijk de enige manier om een bios te resetten).

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 09 december 2004 @ 01:49:
Kijk...ik ben geen batterijen professor...maar is een lithium cell niet oplaadbaar?
Zijn gewone knoopcell batterijen ook lithium?

edit:...ok...de postman tikt sneller ;)
edit2: als ik google op "lithium 2032 knoopcel oplaadbaar" dan krijg ik geen uitsluitsel of die dingen oplaadbaar zijn of niet...Ik vermoed van wel...maar wie me uitsluitsel kan geven ben ik dankbaar...

[ Voor 71% gewijzigd door The_Sukkel op 09-12-2004 02:04 ]

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Topicstarter
http://www.defotopagina.nl/batterijABC.htm
Lithium munt of knoopcellen zijn er in alle maten en toepassingsgebieden. Bij ons vindt U een aantal Lithium- Mangaan knoopcellen in maten en toepassingen, waarvoor ook nog Zink-Mangaan alkaline cellen worden verkocht. Lithium batterijen hebben een hogere capaciteit en spanning als de alkaline uitvoeringen. Lithium batterijen zijn NIET oplaadbaar. Basisspanning 3 en 3.6 volt per cel. De hoeveelheid lithium in consumentenbatterijen is altijd minder is als 0.5 gram. In Uw autosleutel, fietscomputer, elektr. zakagenda, overal kom je ze tegen.
Ze kunnen hoge en lage temperaturen beter aan als de alkaline batterijen. van minus 50 tot plus 60 graden Celsius.
Lithium heeft een zeer lage zelfontlading, en de tweede genaratie batterijen die U ni bij ons kunt kopen hebben een uiterste verkoopdatum van 2012 en verder.
hmmmmm.......nu snap ik er niets meer van...

[ Voor 3% gewijzigd door The_Sukkel op 09-12-2004 02:09 ]

Verwijderd

Postman schreef op donderdag 09 december 2004 @ 01:54:
[...]

De 'knoopcell' in je pc zijn ook oplaadbaar denk ik zo. Anders houd elk systeem er zo-ie-zo mee op na x jaren want zodra die batterij leeg is raakt je bios alle info kwijt en zou je dus bij elke cold-start je hele bios opnieuw in moeten stellen (als je pc al start zonder die batterij, soms is dat namelijk de enige manier om een bios te resetten).
De lithium knoopcell in mijn oude pentium-200 pc was na 4 jaar ook gewoon op. Mijn horloge moet ook om de 3 jaar een nieuwe knoopcell.

Ik heb gecheckt via google op lithium CR2032 (kon het nog net lezen van die blurry shot) en het zijn gewone lithium batterijen en geen lithium-ion.

Varta Lithium CR2032 Battery

@the_sukkel
die knoopcellen zijn dus de primaire energiebron. Tje de prijsverschil is duidlijk te herleiden tot die 2 cellen. Ze kosten zo'n 4 euro per stuk.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2004 02:17 ]

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Topicstarter
Angel...je hebt gelijk...
Ik snap nu niet wat er precies aan de hand is geweest met de lamp...

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Topicstarter
Update:
Ik heb de 2 lithium knoopcel batterijen eruit gehaald bij wijze van test.
Gelukkig bleef de lamp schijnen, maar werd het schijnsel na een tijdje zwakker. Mijn conclusie is dat ook bij de € 10 euro lamp een condensator aanwezig is. Gelukkig maar...anders zou ik me bedrogen voelen.

Ik denk dat de batterijen alleen gebruikt worden op het moment dat de condesator leeggelopen is. Mijn test om de lamp te doen uitgaan (20-40 uur achter elkaar laten branden zonder schudden) hebben dus slechts de batterijen aan het werk gezet.

Ik vind het wel goed zo: de lamp doet het dus altijd...ook als je niet schud...

• zwippie
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

zwippie

Electrons at work

Goed getweakt/getest! :) Ik was even in de veronderstelling dat dit echt de volgende generatie knijpkat-achtige zaklantaarns zou zijn, maar dat lijkt dus niet zo te zijn...

Is het ding misschien toch nog geschikt voor in de genoemde situatie: onderweg met pech een werkende zaklantaarn zonder lekkende batterijen? Ook in de tent lijkt het me best makkelijk, batterijen zijn zo zwaar. :)

How much can you compute with the "ultimate laptop" with 1 kg of mass and 1 liter of volume? Answer: not more than 10^51 operations per second on not more than 10^32 bits.

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Topicstarter
Ja dat ding is daar geschikt voor.
De versie van € 10 geeft altijd een vrij krachtige lichtstraal (of je nu schudt of niet), alleen zal je als de batterijen op zijn of nieuwe batterijen moeten kopen of vaker en harder moeten schudden.

De versie van € 3 vereist dat je altijd moet schudden. Ik heb gemerkt dat je het best de lamp uit kan doen voordat je gaat schudden. Tegelijkertijd schijnen en schudden laadt de condensator niet echt goed op.

• BARACUS
Ik heb er ook 10 alleen weet ik nu niet zo goed wat ik er mee moet doen :D
Met 10 waren de verzendkosten ps niet zoveel hehe moet ze nog zien kwijt te raken nu.

Ik vind ze goed werken en er komt echt goed licht van af.
Tuurlijk zijn ze niet geschikt voor lange bostochten, net als in de horrorfilms zal het lampje uitgaan net als er een raar geluid achter je is.
Sta je daar in het donker te schudden :+

Eigenlijk vind ik de batterij wel een leugen, het hele idee is dat je moet schudden maar dat doe je niet want hij brandt :)
Dan kun je net zo goed 1 halen met penlites erin en 6 of 12 leds 8)
zwippie schreef op donderdag 09 december 2004 @ 23:36:
Goed getweakt/getest! :) Ik was even in de veronderstelling dat dit echt de volgende generatie knijpkat-achtige zaklantaarns zou zijn, maar dat lijkt dus niet zo te zijn...

Is het ding misschien toch nog geschikt voor in de genoemde situatie: onderweg met pech een werkende zaklantaarn zonder lekkende batterijen? Ook in de tent lijkt het me best makkelijk, batterijen zijn zo zwaar. :)
Heb jij weleens een knijpkat bediend :P na 10 seconden heb je geen handen meer over, althans de ouderwetse van mijn opa.
Dat zijn ook noodlichten, perfect zo in je auto gooien en hoef je nooit naar om te kijken, zodra nodig zal het altijd werken _/-\o_
Hetzelfde in je meterkast of op reis.

[ Voor 40% gewijzigd door BARACUS op 11-12-2004 16:54 ]

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Topicstarter
BARACUS schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 16:50:
[...]
Eigenlijk vind ik de batterij wel een leugen, het hele idee is dat je moet schudden maar dat doe je niet want hij brandt :)
Je hebt gelijk...ik had in de eerste instantie niet door dat er sowieso batterijen inzaten. Dus in mijn ijver om de accu leeg te maken zat ik gewoon de batterijen uit te putten.

Het idee vind ik wel goed (ook licht als je niet schudt), maar daar moet je "eerlijk" over zijn.
Zonder het onderzoek voor dit topic, zou ik hebben kunnen denken dat de lamp het niet meer goed deed op het moment dat de batterijen op zouden zijn. Terwijl de lamp het dan in principe juist even goed (of slecht) doet als de versie zonder batterijen.
Dan kun je net zo goed 1 halen met penlites erin en 6 of 12 leds 8)
[...]
Dat nou ook weer niet...de schudlamp met batterijen blijft het dan doen...ook als de batterijen op zijn...(in tegensteling tot zaklampen die volledig afhankelijk zijn van batterijen).

[ Voor 20% gewijzigd door The_Sukkel op 11-12-2004 17:45 ]

• nl-x
Zeg, kunnen we het weer eens over de zwevende wereldbol gaan hebben? Die wil ik echt hebben namelijk :) ... de grotere versie.

Dus komt er een IA? Of weet iemand waar ze goedkoop op de kop te tikken zijn?

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Topicstarter
Even alle bollekes op een rijtje...(gesorteerd op prijs)

*************************************************************************************************************

Voor €19.95 bij Conrad (diameter 5.5 cm)
Afbeeldingslocatie: http://www1.nl.conrad.com/xl/6000_6999/6700/6710/6711/671157_BB_00_FB.EPS.jpg

*************************************************************************************************************

Voor $34.99 bij Thinkgeek (diameter 10 cm)
Afbeeldingslocatie: http://www.thinkgeek.com/images/products/additional/large/globe-alt1.jpg

Voor € 39.95 bij Conrad (diameter 10 cm)
Afbeeldingslocatie: http://www1.nl.conrad.com/xl/6000_6999/6700/6710/6712/671270_BB_00_FB.EPS.jpg

Voor $89.99 bij Thinkgeek (diameter 20 cm)
Afbeeldingslocatie: http://www.thinkgeek.com/images/products/additional/large/globe-alt4.jpg

Voor €134.95 bij Megagadgets (diameter 14 cm)
Afbeeldingslocatie: http://www.urbanjunkie.co.uk/shopimages/large_images/10426.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.megagadgets.nl/winkel/media/lijst001.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.megagadgets.nl/winkel/media/mini001.jpg

Fotolijst voor € 19.95 en Mini Cooper voor € 14.95

Voor ??? bij Penhotel
Afbeeldingslocatie: http://www.penhotel.com/pics1/713095.jpg

Het is onbekend of alleen het systeem van Megagadgets (IFO3000, Floating Ideas) ook andere objecten in het magnetische veld kan laten zweven.

• NrG_82
  • Niet online

NrG_82

Canon & Apple equiped

De eennalaatste, met de fotolijst en de mini, is bij Urban Junkie in Engeland ook te koop voor 66 pond, ongeveer € 95,50. Krijg je er een gratis mini en fotolijst bij. Hoe het zit met betaling en verzending heb ik niet naar gekeken omdat ik hem zelf toch niet ga kopen. Hij is daar wel out of stock trouwens.

MBP 15" i5 | 7D | 450D | 24-105L | 70-200 F/4L IS | 85 1.8 | Speedlite 430EX II | PS3 | Wii | iPhone 4s | iPad Air 64gb

• nl-x
NrG_82 schreef op zondag 12 december 2004 @ 13:27:
De eennalaatste, met de fotolijst en de mini, is bij Urban Junkie in Engeland ook te koop voor 66 pond, ongeveer € 95,50. Krijg je er een gratis mini en fotolijst bij. Hoe het zit met betaling en verzending heb ik niet naar gekeken omdat ik hem zelf toch niet ga kopen. Hij is daar wel out of stock trouwens.
Ja, maar hebben ze ook de grotere wereldbol versie?

• NrG_82
  • Niet online

NrG_82

Canon & Apple equiped

nl-x schreef op maandag 13 december 2004 @ 10:49:
[...]

Ja, maar hebben ze ook de grotere wereldbol versie?
Klik op de link en lees: "Globe - 14cm diameter - Accurate geographic atlas with comprehensive place names"

Verwijderd

NrG_82 schreef op zondag 12 december 2004 @ 13:27:
Zeer interessant, als ze em ook nog erges in duitsland hebben, dan haal ik em me ook. dat pakket is zeer compleet, auto, wereldbol, fotolijstje. zo'n pakket wil ik ook wel
Pagina: 1