Toon posts:

Hulp gevraagd met het bouwen van de PC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo medetweakers!,

Ik heb vrij dringend jullie hulp nodig..!.

Ik heb net een systeem ineengezet maar het werkt niet :|

Ik zal eerst en vooral beginnen met mijn systeemspecs:

Amd 3200+ socket 939
Msi K8n neo 2 platinum edition
512 mb Kingston DDR pc 3200
Ati radeon 9600xt 128 mb van Sapphire
200 gb Seagate Barracuda 7200.7
Zalman koeler 7000a al-cu
Tagan 380 watt voeding

Als ik op de power knop van mijn pc druk begint mijn zalman koeler te draaien ,en het fannetje op het mobo dat de chipset koelt, verder gebeurd er volgens mij helemaal niets.De hd spint niet op, cd roms ed heb ik niet aangesloten.

Ik heb daarna het diagnostische tool van msi aangesloten ( het heeft 4 lichtjes achteraan en je moet het op de usb en nog iets aansluiten), alle 4 branden de leds (rood). Dat duid volgens de handleiding op een processor beschadiging :'(

Ik zou niet weten hoe ik mijn CPU moet beschadigt hebben ik ben ZEER voorzichtig geweest... hoe kan ik dit oplossen? (beetje in paniek):-)

alvast zeer vriendelijk bedankt voor wie me kan helpen

Groetjes jeroen

• SonOfSam
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:20
Als er geen zichtbare beschadeging is, kan je hem niet terug brengen en een nieuwe vragen?
met de slimme opmerking er bij: hij doet het niet!

Time flies like an arrow, but fruitflies like a banana

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Heb je jezelf statisch ontladen alvorens je de CPU installeerde?

CPU hoeft overigens niet kapot te zijn. Kijk eerst eens of de standaard BIOS op je moederbord de CPU wel ondersteund.

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

• caipirinha
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

caipirinha

The boy from brazil

Zit je geheugen er goed in ?
Heb je die 4 polige voedingsconnector op het mobo ook aangesloten ?
Bij een vers moederbord helpt het resetten van de bios ook vaak (met jumpertje), wel eerst je 220 V loshalen.

No self-respecting engineer should have to close a game to run a circuit simulation.

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Reset je bios eens voordat je verder gaat. Doen MSI's vaker in den beginne ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

Topicstarter
SonOfSam schreef op donderdag 02 december 2004 @ 23:48:
Als er geen zichtbare beschadeging is, kan je hem niet terug brengen en een nieuwe vragen?
met de slimme opmerking er bij: hij doet het niet!
Gaat dat zo wel...ik heb eum alleen mijn processor in die winkel gekocht, alle andere onderdelen komen van 3 diverse shops.

Zichtbare schade is er denk ik (heb de koeler er nog niet afgedaan) niet, ik heb eerst voorzichtig met een Fohn de backplate van mijn MSI mobo er afgedaan, zalman backplate erop.

Dan de socket hendel open en daarna de cpu in het socket gelegt, even aangedrukt, hendel toe, thermal paste eropgedaan, ff opengesmeerd met een kaartje, en daarna de zalman erop geschroeft...

raah ik snap het niet...Ik vraag met wel af of die winkel dat nu wel gaat doen:s

• Dr.Q
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-07 16:21
Check je kabels. Ontkoppel je hdd (zowel stroom als IDE) en je opticals. Probeer een andere voeding.

Eventueel de losse onderdelen in een ander systeem (zover mogelijk).

Anders zoals al reeds gezegd met je cpu terug naar de winkel.

Inmiddels onderdeel van de huisraad... ;)

• SonOfSam
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:20
tja. nee heb je, ja kun je krijgen. en misschien is dat bios resetten wel een makkelijke optie om eerst te proberen

Time flies like an arrow, but fruitflies like a banana

Verwijderd

Topicstarter
silentsnow schreef op donderdag 02 december 2004 @ 23:56:
Heb je jezelf statisch ontladen alvorens je de CPU installeerde?

CPU hoeft overigens niet kapot te zijn. Kijk eerst eens of de standaard BIOS op je moederbord de CPU wel ondersteund.
ja hoor ik heb mijn kast goed beetgepakt dus dat zou in orde moeten zijn, normaal moet MSI mijn cpu wel ondersteunen, staat op hun site dus dat moet wel juist zijn. :)

Verwijderd

Topicstarter
Turkish schreef op donderdag 02 december 2004 @ 23:57:
Reset je bios eens voordat je verder gaat. Doen MSI's vaker in den beginne ;)
goed idee;) dat probeer ik als eerst volgende morgen!

ik wil iedereen al bedanken voor alle reacties:-) gaat hier echt wel razendsnel!

Verwijderd

Topicstarter
caipirinha schreef op donderdag 02 december 2004 @ 23:57:
Zit je geheugen er goed in ?
Heb je die 4 polige voedingsconnector op het mobo ook aangesloten ?
Bij een vers moederbord helpt het resetten van de bios ook vaak (met jumpertje), wel eerst je 220 V loshalen.
vraag ivm die 4 polige connector: is die niet alleen voor intel procs? ik heb hem idd niet aangeloten omdat ik dacht dat het dus intel only is?

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Verwijderd schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 00:04:
vraag ivm die 4 polige connector: is die niet alleen voor intel procs? ik heb hem idd niet aangeloten omdat ik dacht dat het dus intel only is?
Sommige AMD moederborden hebben die aansluiting ook voor extra stroom, maar ik heb nog geen moederborden gezien die er echt afhankelijk van zijn.

Ik zou kijken of er op 1 of andere manier een BIOS upgrade mogelijk is :)

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

• Turkish

Turkish

zhé germans

[...]

Dat is dus niet zo, als die aansluiting op het mobo zit, dan zou ik hem er wel in prikken als extra spanningsregelaar, kan best zijn dat daarom je pc het ook niet doet ;)

• Turkish

Turkish

zhé germans

Wolfboy schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 00:07:
[...]
Sommige AMD moederborden hebben die aansluiting ook voor extra stroom, maar ik heb nog geen moederborden gezien die er echt afhankelijk van zijn.

Ik zou kijken of er op 1 of andere manier een BIOS upgrade mogelijk is :)
Geloof dat er sommige Gigabyte en Epox borden (AMD) die het echt niet deden zonder deze extra aansluiting, dus ik zou hem sowieso aansluiten ;)

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-08 22:46

Exigence

dnkroz

[...]
"Vroeger" was dit inderdaad een stekker die alleen terug te vinden was op Pentium 4 borden. Vandaar dat hij ook "P4 connector" genoemd wordt. Tegenwoordig vind je deze echter terug op bijna elk high-end moederbord, zowel AMD als Intel. En het is zeker nodig om de P4 stekker er op aan te sluiten. Deze zorgt voor een stabielere aanvoer voor de 12v lijn. Hij zit niet voor niets op het bord, en sommige bordjes willen niet starten zonder. Dus sluit deze aan en probeer het dan nog eens opnieuw. :)

Op mijn DFI NFII Ultra Infinity kreeg ik zonder die connector een hele brakke 12v lijn doorgegeven aan de onboard sensor, en dus ook de "dieper" gelegen componenten op het moederbord. Het is altijd aan te raden de connector aan te sluiten als deze op het moederbord bevindt. Zoals gezegd: hij zit er niet voor niks :)

[ Voor 19% gewijzigd door Exigence op 03-12-2004 00:10 ]

• DarkFlow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-06 14:21
Ik had niet zo heel lang geleden een MSI moederbord (KM4M-V - AMD) onder m'n neus die die aansluiting zeker wel vereiste. Zonder gebeurde er gewoon niks.

Dacht in eerste instantie ook dat dat stekkertje alleen nodig was voor Intel processoren, maar dat geldt dus lang niet altijd.

[ Voor 5% gewijzigd door DarkFlow op 03-12-2004 00:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
Owkey morgenvroeg dus het volgende proberen:

- Zeker en vast die 4 polige stekker eens aansluiten
- Bios resetten
- alle kabels eens checken + ram

* Voeding lijkt mij oke, anders zouden er wsl geen fans draaien

Ik zal mijn topic updaten zodra ik nieuws heb, suggesties blijven steeds welkom en als ik er niet uitraak toch eens naar de winkel waar ik mijn proc heb gekocht en ruilen.

Vragen of zij hem installeren is misschien ook mogelijk (mochte ze dat willen doen:s)

enne bedankt voor het medeleven _/-\o_ !

• caipirinha
  • Niet online

caipirinha

The boy from brazil

Turkish schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 00:08:
[...]

Geloof dat er sommige Gigabyte en Epox borden (AMD) die het echt niet deden zonder deze extra aansluiting, dus ik zou hem sowieso aansluiten ;)
Afgelopen weekend een asus mobo dat niet wilde starten zonder die stekker vandaar de opmerking.

No self-respecting engineer should have to close a game to run a circuit simulation.

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-08 23:33

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

caipirinha schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 00:21:
[...]

Afgelopen weekend een asus mobo dat niet wilde starten zonder die stekker vandaar de opmerking.
Hier een paar weekies terug ook een asus mobo (met amd64 processor) gehad dat niet wou starten zonder deze stekker aangesloten te hebben. Keek ik in de handleiding van het moederbord, bij de aanwezige onderdelen op het moederbord, jawel hoor: "Make sure you connect the extra 4-pin power connector to the mainboard, else the system will not boot". (of iets in die trend, ;)) Zeker weten aansluiten dus!

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik gok er ook op dat het door die niet aangesloten 12V stekker komt... Die aansluiting zit er natuurlijk niet voor niks op, en dan kun jij nog wel denken dat het niet hoeft, maar de handleiding zegt wel wat anders.

• Daros
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:06
Uit eigen ervaring :P

Mocht je Case gebruik maken van FrontUSB kan het zijn dat je deze verkeert heb aangesloten....

KORTSLUITING !!

Zelf ook gehad... stekkertjes eruit en werkte wel ...

NZXT had perongeluk 2 draadjes omgedraaid... FF solderen en werkte daarna Toppiej bij mij..

Ontopic: Kan dus USB Front zijn (of extra dingen die zijn aangesloten op je MB)

• caipirinha
  • Niet online

caipirinha

The boy from brazil

Palomar schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 00:31:
Ik gok er ook op dat het door die niet aangesloten 12V stekker komt... Die aansluiting zit er natuurlijk niet voor niks op, en dan kun jij nog wel denken dat het niet hoeft, maar de handleiding zegt wel wat anders.
Ach ik lees ook nooit handleidingen, dat beperkt alleen de mogelijkheden van je apparaat maar :)

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
caipirinha schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 00:42:
[...]

Ach ik lees ook nooit handleidingen, dat beperkt alleen de mogelijkheden van je apparaat maar :)
nee ik ook niet, maar als het niet wil werken is het niet zo'n slecht idee om toch es even die handleiding erbij te pakken om te kijken of je niet iets over het hoofd ziet (bijv. een essentiele stekker 8)7 )

• Pollen Boy
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-06 12:36

Pollen Boy

It's me !

Zelfde probleem gehad, had 12V stekker niet aangesloten op het moederbord. Niet eerst handleiding lezen maar meteen bouwen, bijna zelfde configuratie als topicstarter alleen dan met een 3500+. Alles draaide wel maar geen beeld. 12V stekker er maar eens ingeprikt en voila er was beeld en alles loopt perfect.

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Turkish schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 00:08:
[...]

Zoals ik al zei, ik heb ze nog niet gezien ;)
Maar ik zal het dan eventjes doorstrepen :P

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

• orange.x
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-08 12:05
Verwijderd schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 00:13:
Owkey morgenvroeg dus het volgende proberen:

- Zeker en vast die 4 polige stekker eens aansluiten
- Bios resetten
- alle kabels eens checken + ram

* Voeding lijkt mij oke, anders zouden er wsl geen fans draaien

Ik zal mijn topic updaten zodra ik nieuws heb, suggesties blijven steeds welkom en als ik er niet uitraak toch eens naar de winkel waar ik mijn proc heb gekocht en ruilen.

Vragen of zij hem installeren is misschien ook mogelijk (mochte ze dat willen doen:s)

enne bedankt voor het medeleven _/-\o_ !
Morgen? Morgen? Ben je niet goed bij je hoofd :P Dat doe je toch direct! Tenzij je niet in de buurt bent van je bak :)

Ja ik hoop dat ik morgen ook weer mail heb over mijn nieuwe bestelling... Benieuwd of ze snel kunnen leveren, een AMD 64 3000+ 939, en een Abit AV8 3rd Eye

Maar ik had iig niet gewacht :) Dat wil je toch meteen weten

Verwijderd

Topicstarter
orange.x schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 02:21:
[...]

Morgen? Morgen? Ben je niet goed bij je hoofd :P Dat doe je toch direct! Tenzij je niet in de buurt bent van je bak :)

Ja ik hoop dat ik morgen ook weer mail heb over mijn nieuwe bestelling... Benieuwd of ze snel kunnen leveren, een AMD 64 3000+ 939, en een Abit AV8 3rd Eye

Maar ik had iig niet gewacht :) Dat wil je toch meteen weten
**************************************************************************************************************
Mja ik mocht niet meer van thuis haha:p ik heb geen oog toegedaan en om 6 uur al opgestaan :+

het was dus idd de 4 polige stekker =>feeling stupid |:(

Zoals veelen hier lees ik ook nooit een handleiding :9

intussen heb ik ook mijn fannetje van men mobo geprutst en straks daar nog een zalman northbridge koeler op en mijn pctje is helemaal klaar!

eerst misschien wat slapen terug:p ben moe van te tobben haha

Verwijderd

Topicstarter
Aangezien mijn (achteraf bekeken dom) probleem is opgelost zal het topic wel dicht mogen :)

heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel bedankjes aan iedereen die gereageerd heeft, I'll try not to panic so fast next time O+

vriendelijke groeten,

Jeroen

Verwijderd

Welkom op GoT :)
Pagina: 1