Voordat iedereen gelijk begint te zeuren dat ik moet kijken in de search,dit heb ik gedaan op diverse forums en ik heb geen oplossing gevonden.Ik kan heel vaak geen lege mappen verwijderen in win xp prof sp1.Als ik de map wil verwijderen dan krijg ik de melding dat de map in gebruik is en dat ik hem niet kan verwijderen.Als ik hierna in de map kijk dan is ie gewoon geleegd,alleen de lege map blijft staan.Ook wanneer ik bijv een nieuwe map aanmaak en hem gelijk probeer te verwijderen dan krijg ik dezelfde melding.Pas wanneer ik opnieuw opstart dan kan ik de lege mappen verwijderen.
Verwijderd
zijn de mappen na een restart ook nog aanwezig? leeg weliswaar?
of verdwijnen ze na een reboot wel?
Heb je al geprobeerd met de Process Explorer van www.sysinternals.com de handle die naar die map wijst te sluiten?
(Je kan met dit programmaatje naar die handle zoeken)
(Je kan met dit programmaatje naar die handle zoeken)
de mappen zijn na de reboot nog steeds aanwezig.Ik kan dus wel de hele inhoud weggooien,behalve de lege map.Die lege map kan ik dus pas verwijderen nadat ik opnieuw heb opgestart.Verwijderd schreef op donderdag 02 december 2004 @ 23:49:
zijn de mappen na een restart ook nog aanwezig? leeg weliswaar?
Dat komt omdat er nog een proces bezig is, waarvan een handle naar dat object wijst. Je kan met de Process Explorer uitzoeken welke applicatie of proces dat is. (Bij mij was het meestal de Explorer, als er tussendoor iets geks gebeurd was.)
Je hoeft met de process explorer je computer niet te herstarten. Het kan een handle geforceerd sluiten.
Je hoeft met de process explorer je computer niet te herstarten. Het kan een handle geforceerd sluiten.
Verwijderd
Heb je er in andere accounts ook last van? Anders even gast account inschakelen, map aanmaken, en kijken of die te verwijderen is. Zo ja, dan is je eigen account rot, kwestie van een nieuwe maken en gegevens overzetten. zo nee, weet ik het ook niet.
@Kepslok; Dat met die andere accounts proberen is volgens mij niet nodig, hij kan immers de mappen wel verwijderen, maar pas na een reboot...
Misschien is het wel een virusscanner...
Misschien is het wel een virusscanner...
[ Voor 17% gewijzigd door w_m0zart op 03-12-2004 00:16 ]
Verwijderd
@w_m0zart; het valt allicht te proberen. Heb wel eens meer van die `vage` problemen op kunnen lossen door een nieuwe account aan te maken. Maar een virusscanner zou het ook kunnen zijn ja.
Pagina: 1