Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Bericht venster verspringt bij invoegen smilie.

Pagina: 1
Acties:
  • 500 views sinds 30-01-2008

• garage
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-04-2023
Het is mij opgevallen dat wanneer ik een bericht aan het typen ben wat groter is dan het kader waarbinnen je de tekst typt, er iets merkwaardigs gebeurd wanneer je een smilie invoegt.

Als de cursorpositie in beeld maar onder aan is, en ik voeg een smilie in (door op het symbool te klikken), komt de smilie op de plaats van de cursor, maar tegelijkertijd scrollt het venster naar boven, en zie je dus niet of de smilie daadwerkelijk is ingevoegd.

Ik surf met Firefox: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.0; rv:1.7.3) Gecko/20041001 Firefox/0.10.1 In IE lijkt het wel goed te gaan.

Ook valt mij het scrollgedrag op, binnen IE scrollt of het bericht vernster, wanneer de muispointer binnen het venster is, of de totale inhoud van de page, wanneer de muispointer buiten het bericht venster is. In Firefox: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.0; rv:1.7.3) Gecko/20041001 Firefox/0.10.1 moet ik eerst 1x met linksin het berichtvenster klikken om deze 'actief' te maken, daar kan ik dan scrollen, maar moet buiten dit venster klikken om de page te kunnen scrollen.

Misschien krom uitgelegd, maar vraag maar als het niet duidelijk is.

Ik weet niet of beide zaken met elkaar van doen hebben.

[ Voor 2% gewijzigd door garage op 02-12-2004 23:07 . Reden: Zin afgemaakt ]

Koop een taart en ga het vieren!

• KurtDB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22-11 12:43
Het 1e lijkt me een firefox bug en het laatste doet volgens mij niet terzake? :)

Feit dat IE al laat scrollen als je cursor in 'n vlak staat vind 'k sowieso maar vrij dom. Je kan zo bv onnodige dingen veroorzaken zoals bv plots in 'n iframe zitten te scrollen terwijl je net op de omringende pagina naar beneden wil.

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-11 10:25

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Dit effect heb ik ook, iedere keer bij het invoegen van een smiley, dan wel aan het eind van tekst, dan wel midden in, de cursor in het tekstvak vliegt weer naar boven. Beetje lastig als je lange posts aan het typen bent :)
Oja, en ik browse ook met Vuurvos 1.0 (Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; en-US; rv:1.7.5) Gecko/20041107 Firefox/1.0)

[ Voor 23% gewijzigd door Cloud op 02-12-2004 23:35 . Reden: mijn browser ]

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

• garage
Wolkjeh schreef op donderdag 02 december 2004 @ 23:34:
Dit effect heb ik ook, iedere keer bij het invoegen van een smiley, dan wel aan het eind van tekst, dan wel midden in, de cursor in het tekstvak vliegt weer naar boven. Beetje lastig als je lange posts aan het typen bent :)
Nou, de cursor vliegt niet naar boven, de view vliegt naar boven. Iig bij mij. Ik zal eens met de oude layout testen.

[ Voor 5% gewijzigd door garage op 02-12-2004 23:36 ]

• garage
Garage schreef op donderdag 02 december 2004 @ 23:35:
[...]
Nou, de cursor vliegt niet naar boven, de view vliegt naar boven. Iig bij mij. Ik zal eens met de oude layout testen.
Bij de oude layout heb ik dus precies hetzelfde .... Lijkt mij inderdaad dan iets van Firefox.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Intentionally left blank

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

@ 1 wees Garage me erop dat de attachments wel een workaround bieden die ik eerdaags eens zal gaan bestuderen :)

edit: en lokaal inmiddels al opgelost \o/

[ Voor 17% gewijzigd door crisp op 03-12-2004 01:16 ]

Intentionally left blank

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.