Compaq Presario 5000 + geheugen

Pagina: 1
Acties:
  • 137 views sinds 30-01-2008

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-08 17:55
Ik heb hier een compaq presario 5000 staan met 64mb aan geheugen, nu wil ik hier 256mb bij zetten zodat ik hier mooi windows xp op kan installeren alleen ik weet niet of hij dit ondersteunt.

Mijn vraag is dus weet iemand of je hier gewoon een strook 256mb dual in kan steken en dat het dan ook werkt?

BlaBlaBla

Verwijderd

D'r gaat 'ouderwets' 100Mhz SDRAM in zo'n ding, 'dual' als in DualChannel moet je hier niet bij denken. (133 Mhz SDRAM werkt meestal ook)

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 00:26:
D'r gaat 'ouderwets' 100Mhz SDRAM in zo'n ding, 'dual' als in DualChannel moet je hier niet bij denken. (133 Mhz SDRAM werkt meestal ook)
Ik denk dat Strider 'dual-sided' bedoelt. Als je 64MB-module single-sided is, zal die nieuwe dat waarschijnlijk ook moeten zijn. Als die dat niet is, bestaat de kans dat het geheugen maar voor de helft (128MB) herkend wordt.

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-08 17:55
Mja zal er nu wel of geen pc133 256mb dual sided ;) geheugen in kunnen. Of zal hij het dan maar herkennen als 128mb, ik moet het namelijk nog bestellen.

BlaBlaBla

Verwijderd

Als de huidige module single-sided is moet je ook single-sided geheugen kopen. De kans dat dual-sided niet volledig herkend wordt is namelijk erg groot.

Verwijderd

Compaq's geven bij mij altijd problemen met geheugen bijzetten. Vaak pakken ze alleen origineel compaq geheugen. Zelfs identiek geheugen maar dan zonder compaq stickertje heb ik problemen mee gehad. Heeft schijnbaar met de SPD te maken. Je kunt het beste die bak even meenemen naar de computerzaak-om-de-hoek en daar verschillende reepjes proberen.

Maar ff voorbeeld: Compaq bak met 32MB doet t perfect. 128MB erbij, rebooten, bak zegt 140MB, reboot nogmaals om de wijzigingen door te voeren, bak boot met gezeik over het geheugen, en windows loopt klem. Af en toe werkt het ook perfect aar herkent Windows maar 32MB. Even goed op letten dus.

Kun j niks vinden,zoek dan even op de Compaq pagina wat voor geheugen hij ondersteunt en zoek het dan op Ebay/marktplaats oid. Echt Compaq geheugen kost vaak een hoop poen.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Het is hier op GoT de bedoeling dat je de FAQ van het probleem-gerelateerde subforum raadpleegt eer je een topic opent. Zie ook het welkomst gedeelte van de FAQ van dit subforum.

Wel, het antwoord had je dus eenvoudigweg in de FAQ van dit subforum kunnen vinden. Kijk aldaar onder Hoeveel/welk geheugen kan ik maximaal op mijn moederbord plaatsen? :)

FAQ-gevalletje, dicht dus.

[ Voor 3% gewijzigd door BalusC op 03-12-2004 13:31 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.