Toon posts:

[R 9800 pro] Windows start niet met drivers geinstalleerd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Pc specs:

Computer

Besturingssysteem
OS Service Pack
DirectX

Microsoft Windows XP Home Edition
Service Pack 1
4.09.00.0904 (DirectX 9.0c)
Moederbord

CPU Type

Moederbordnaam

Moederbord Chipset
Systeemgeheugen
BIOS Type

Intel Pentium 4A, 2600 MHz (26 x 100)
MSI MS-6701 (Medion OEM) (3 PCI, 1 AGP, 2 DIMM, Audio, LAN)
SiS 648
512 MB (PC2700 DDR SDRAM)
Award (01/24/03)
Scherm

Video kaart
Video kaart
3D-Versneller

ATI Radeon 9800 Pro (R350)
SiS 86C202
ATI Radeon 9800 Pro (R350)

zo, hebben we die rommel gehad. Wat is 't probleem.

Ik heb dus 2 jaar geleden 'n medion pc bij de aldi gekocht. Kort geleden stopte hij met werken omdat de fan van de gfx-kaart al even niet bleek te blazen. Dus na een belletje naar de helpdesk van Medion is er een afspraak gemaakt en is mijn kapotte 9600 TX vervangen door een 9800 pro (ook van medion). Niet weer 'n 9600 TX omdat ze die niet meer in voorraad hadden ( waar ik medion dankbaar voor ben _/-\o_ )

Dit heeft zo'n 2 weken goed gewerkt, maar 2 dagen geleden had windows er geen zin meer in. In het begin kwam ik nog even tot het login scherm waarna de verbinding met de monitor verbroken werd (kreeg zo'n icoontje van 'geen verbinding' op de monitor te zien). Dus na een paar keer opnieuw proberen, kreeg ik een foutmelding. Het 'blauw xp-foutmeldingscherm'. Ik heb, stom als ik ben, niet de precieze foutmelding opgeschreven, maar het had te maken met ati2dvag.dll, of iets dergelijks.
Na deze foutmelding kwam windows niet verder dan 't laadscherm met 't logo en 't laadbalkje. Wanneer het loginscherm zou moeten verschijnen stopt de verbinding met de monitor.

Om tot het probleem te komen heb ik windows toen in veilige modus gestart, wat werkte, en gekeken waar 't aan lag. Het bleek dat nadat ik de Catalyst drivers had gedeinstalleerd de pc weer normaal bootte. 't Waren dus de drivers...
Wat ik hierna heb geprobeerd:
  • Nieuwste Catalyst versie geinstalleerd ( 4.11 )
  • Oudere Catalyst versie geinstalleerd ( 4.5 t/m 4.9 )
  • Oudst mogelijk Catalyst versie geinstalleerd die R9800 ondersteund
  • SP 2 gedeinstalleerd
  • Omega-drivers geinstalleerd
  • Medion-helpdesk gebeld, deze zeiden dat ik "de kaart eruit moet halen en weer terug erin doen", als dit niet zou werken "zou ik terug kunnen bellen om een afspraak te maken voor 'n monteur". Toen ik terugbelde bleek dus dat alleen hardwarematige problemen door monteurs worden aangepakt. Ik werd geadviseerd de C-schijf te formateren ( waar ik dus nog even niet aan wil, vandaar deze post )
Geen van dit alles heeft dus mogen baten en ik heb toch wel graag werkende drivers aangezien ik een fanatiek gamer ben :P .

Bij voorbaat dank voor degene die dit sowieso helemaal heeft gelezen ;)

Verwijderd

Topicstarter
Sorry voor 't omhoog halen, maar ik zou toch graag willen weten of er iemand is die 'n mogelijke oplossing heeft :|

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2004 09:02 ]