Toon posts:

kom niet verder als windows met nieuwe onderdelen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ok ik heb vandaag wat onderdelen aangeschaft voor mijn pc

mobo: Asus A7N8X-X Socket 462
processor: amd sempron 2600+

nu heb ik alle kabels etc goed zitten
maar stuit op veel problemen

als ik de pc aan zet gaat ales goed
tot hij gaat laden van windows (je weet wel de windows logo met een groen balkje dat beweegt)
dan springt hij uit windows en gaat terug naar start...dit blijft maar doorgaan
ook in veilige modus laad hij neit verder

in mijn bios heb ik de standaard setups gebruikt

ik neem aan dat er niets kapot is.
mijn hdd deed het perfect bij de oude pc.
moet ik bij een nieuwe mobo eerst windows opnieuw instaleren???

ik heb dat ook wel geprobeerd
als ik die cd erin doe en in bios device boot 1 op cdrom zet.pakt hij hem alsnog niet
hij dpet alsof hij gaat laden, maar springt dan weer na kies veilige of normale windows etc

weet iemand hoe ik dit het best kan oplossen???

is er ietws kapot of moet ik mijn bios instellingen anders zeeten?

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-07 15:17

Ray

beste kaisz, ik wil niet onaardig doen maar als je niet bekend bent met bios instelling om van een cd te booten en dus geen verse install kan doen, wat wel handig is bij een nieuw mobo, was het dan wel verstandig om zelf dit in elkaar te knutselen ??

ik wil best helpen maar ik denk dat het beter is dat je eerst wat huiswerk gaat maken en een aantal faqs door gaat spitten :)

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Je moet even controleren of er ook daadwerkelijk geboot wordt van de CD.

En je moet windows vaak toch echt wel opnieuw installeren als je nieuwe mobo of/en cpu hebt.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• Jo0Lz
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-07 22:34

Jo0Lz

Lick the box!

Als het goed is moet je op een toets drukken om de installatie te starten. Misschien is de cd-speler niet helemaal lekker aangesloten, of is je cd niet bootable.

Twitch | YouTube | Jo0Lz#2351 | Steam | Twitter

Verwijderd

Topicstarter
nee misschien niet slim....

maar bedoel je dat ik eerst die diskettes erin moet doen?????

@ hdd
hmm dan raak ik al mijn school bestanden kwijt
grrrrrrr

maja zit niets anders op.
voogens vrienden ligt het aan de software van microsoft.
want hij doet normaal totdat hij windows probeert in te gaan

Verwijderd

Zorg dat ie boot van cd (bios), en dan een windows repair.

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 02 december 2004 @ 22:06:

@ hdd
grrrrrrr

Het is slim om regelmatig een backup te maken of een een aparte partitie hiervoor aan te maken. Ik zou even je oude mobo gebruiken en een backupje maken. Hierna gebruik je een bootable OS cd en installeer je de zooi opnieuw.

• UTM
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:59

UTM

@ hdd
grrrrrrr

Ja maar als Windows in 1x allemaal rare hardware herkent (nieuwe cpu ed) wil die nog wel eens niet verder booten. Dat is niet helemaal de schuld van Windows, want die snapt er op dat moment gewoon even niks van. Het is dus idd de beste oplossing om te formatteren, en ja: Dat je dan je bestanden kwijt bent, so be it ;)

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
het probleem is gewoon dat je windows opnieuw moet installleren nadat je nieuwe hardware toegevoegd hebt

dus ff booten van je xp cd, opnieuw installeren en dan zou het wel moeten werken

• Mr.Nobody
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
je windows is je oude MB gewent, en probeert dus de oude chipset e.d. de intialiseren, dat lukt niet.
probeer eens windows over je oude te installeren, als dat niet lukt zit er denk ik niks anders op dan windows schoon te installeren

Opensource delphi componenten (http://www.delphi-jedi.org)

Verwijderd

Je kunt er nu toch ook niet meer bij 8)7

@ hdd
grrrrrrr

• Commander Koen
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 26-06-2025
Verwijderd schreef op donderdag 02 december 2004 @ 22:08:
Zorg dat ie boot van cd (bios), en dan een windows repair.
Dat gaat niet werken als je al updates heb geinstalleerd. Heb ik ook wel eens geprobeerd. Als het goed is kan je gewoon windows installeren zonder de hd te formateren. Wordt wel een zooitje maargoed.

En bij instalatie niet vergeten de drivers voor je ide controler van floppy te laden als dat nodig is. Anders installeert die wel maar boot die nog niet. Ik had het zelfde probleem zo'n beetje, al heb ik mijn documenten wel op een andere partitie staan.

Wat je ook kan proberen is de oude hardware terug zetten, booten, ide drivers van de ide controler van je moederbord installeren en dan weer je nieuwe hardware erin en booten.

Verwijderd

School bestanden... ? Kun je toch even inpakken en ergens op internet uploaden OF natuurlijk gewoon op een CDtje branden (met je oude mobo).. Of je zet het desnoods allemaal op diskettes. Maak eerst een bootdisk van www.bootdisk.com (download de Windows Millenium, een prima bootdisk, met CD-ROM support, format, fdisk etc). ~~EDIT: hm bootdisk.com lijkt momenteel even down...

>>>>> EDIT2: Hier is de WinME bootdisk mocht je hem nodig hebben: Windows ME Boot Disk

Als je dan Windows opnieuw gaat installeren zou ik eerst ff een tweede partitie maken als backupje voor toekomstige windows-reinstalls. Kan je daar gewoon al je spul op proppen (Maak gewoon C: als primair en D: als backup van iets van 5 GB ofzo, kan je er ook rustig al je programma-installatie bestanden vast opzetten, scheelt weer ipv alles in 1 dag te downloaden).

Dit is puur een software matig probleem lijkt het, oftewel de makkelijkste :). Format + Reinstall en het werkt (als het goed is :p).

btw. De Windows XP CD heeft uiteraard format/fdisk etc geintegreerd dus dat hoef je op zich niet vanaf de win ME boot disk te doen. Kan uiteraard wel...

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2004 22:34 ]

• Mr.Nobody
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
volgens ms is reinstall de juiste methode: http://support.microsoft.com/kb/315341

bij jou zit het probleem in de HAL

Opensource delphi componenten (http://www.delphi-jedi.org)

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:46
Waarom ben je je schoolbestanden kwijt?

Tijdens het installeren kies je gewoon voor de optie dat je de huidige Windows installatie wilt verwijderen(geen wijzigingen aanbrengen in filesystem), setup verwijdert hierop de Windows dir en installeert het zaakje opnieuw.
Je bestanden zijn na de install dan weer gewoon zichtbaar(ook Mijn Documenten)

Verwijderd

Topicstarter
thnx maddog
dat heb ik nu ook gedaan
alleen nu heb ik een andere probleem
telkens als ik windows aanzet komt er een schermpje met:

CLI.EXE
the aplication failed to initialize properly (0xc0000135). click on OK to terminate the aplication

ik kan wel gewoon alles doen op me pc, maar het stoort best als ik moet opstarten... dit schermpje kom 2x als ik opstart

Verwijderd

misschien even zoeken? heeft met catalist driver te maken

Verwijderd

Inderdaad.. Er bestaat zoiets als Google...

From the Catalyst driver release notes:

Caution: The CATALYST™ CONTROL CENTER requires that Microsoft's .NET Framework Version 1.1 be installed. Without .NET Version 1.1 installed the CATALYST™ CONTROL CENTER will not launch properly, and the user will see an error message as a result

Look for it at Windows update.
Pagina: 1