Toon posts:

[WIFI] Is dit technish mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de volgende vraag, is het mogelijk om het bereik van een wifi netwerk te vergroten door een extra AP neer te zetten. En dan wel op de volgende manier.

Switch-----------AP..............AP..................Draadloze client

.....= draadloos
-----= draad

Het is de bedoeling dat de client of het signaal van de ene AP, of het signaal van de AP pakt. Zodat ze eigenlijk beide als AP werken. Zodat ik met een laptop via het ene of het andere AP kan werken zonder verder handmatig te hoeven switchen.

Hoe het in te stellen is maakt me niet uit, maar is dit mogelijk??

• AjDuLion
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12:45
dit is mogelijk maar dan moet de 2e ap die moet doorlussen een bridge mode hebben dan is het gewoon daarop instellen en neerzetten en klaar.. werk heel makkelijk

Facebook - Twitter -Twitch.tv - PSN

• Tom_G
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-05 06:08
Als je die als bridge of repeater kunt gebruiken, moet je hier de 2de zo instellen.

Maar de snelheid is dan wel gedeeld door 2.

Persoonlijk zou ik beide ap's met netwerkkabel op de switch aansluiten. Je geeft ze beide het zelfde SSID en een verschillend kanaal (2 kanalen uit elkaar, bvb 8 en 10) mee. Zo heb ik het hier ook bij mij thuis (dan wel met draadloze router en ap).

Op die manier heb je één groot netwerk en kun je ongehinderd van het ene naar het andere overschakelen zonder dat je het amper merkt (roaming).

[ Voor 9% gewijzigd door Tom_G op 02-12-2004 22:29 ]