Toon posts:

[XP] Vraagt om de week een herinstallatie missing dll*

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Goedenavond,

Ik heb mij speciaal voor dit probleem geregistreerd, hopelijk kan iemand mij helpen.

Sinds kort verlangt Windows XP Professional van me dat ik windows elke week herinstalleer. Elke week kom ik namelijk hetzelfde probleem tegen, windows ziet op een gegeven moment een klein DLL bestandje (naam is mij ontschoten) niet waardoor windows niet kan starten.

Windows geeft mij de mogelijkheid de PC op te starten in de veilige modus, laatste correcte instellingen op te roepen en windows normaal te starten maar niets werkt. Ik kies voor een willekeurige optie....windows zoekt wat en start de PC opnieuw op. De enige oplossing tot nog toe is windows opnieuw te installeren.... hier krijg ik (begrijpelijk) zo langzamerhand een beetje genoeg van.

Mijn vraag, wat is hier aan te doen?? :)

Ik word hier persoonlijk een beetje ziek van, zeker als je een klant telefonisch snel te woord wilt staan terwijl je niet bij je gegevens kunt..

Bij voorbaat dank!!

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:44
Tjah, we hebben geen glazen bol.. Begin eerst eens met de naam van het dll bestandje, dit kunnen er zoveel zijn. :)

Ik pas ook even de titel aan zodat het os er in staat, zou je hier in het vervolg zelf op willen letten?

• IJnte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:48
Welkom @ Got!!

Ik denk als we niet weten wat precies de foutmelding is, dat we je ook niet echt goed kunnen helpen. Staat er misschien iets in je Event Viewer (of kan je daar al niet meer in).
Geef ook wat meer specs van je PC aub..

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Lijkt me wel handig dat je de boel dan weer ff een keer laat crashen zodat we weten om welk bestand het gaat. Dan kunnen we es gaan kijken wat het probleem is (hardware? software -> spyware? virus?)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• carlino
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-05-2024

carlino

GoT Mama

probeer ff te achterhalen wat het dll bestandje is :)
dan zullen we je toch verder kunnen helpen

oeps was al gezecht :X

[ Voor 13% gewijzigd door carlino op 02-12-2004 21:35 . Reden: oeps was al gezecht ]

18-12-2007 Zijn Dominique en Marleen geboren! - 21-06-2007 Zijn ik en mijn ventje een stel!

Verwijderd

Topicstarter
leon1e schreef op donderdag 02 december 2004 @ 21:33:Ik pas ook even de titel aan zodat het os er in staat, zou je hier in het vervolg zelf op willen letten?
Mijn excuses, ik zal hier in het vervolg op letten :)

Om achter de naam van het dll bestandje te komen moet windows eerst de betreffende error geven (en dus "crashen"), ik kan dus zo 123 niet achter de naam van dit bestand komen.

@limoentje, vrijwel zeker een software probleem. Ik weet de oorzaak van dit probleem niet dus kan windows ook niet laten crashen.

Anders geef ik dit topic over een week wel een schop, dan weet ik de naam van het dll bestand (hopelijk) wél :>

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2004 21:40 . Reden: Typo ]

• IJnte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:48
Verwijderd schreef op donderdag 02 december 2004 @ 21:36:
[...]
Mijn excuses, ik zal hier in het vervolg op letten :)

Om achter de naam van het dll bestandje te komen moet windows eerst de betreffende error geven (en dus "crashen"), ik kan dus zo 123 niet achter de naam van dit bestand komen.

@limoentje, vrijwel zeker een software probleem. Ik weet de oorzaak van dit probleem niet dus kan windows ook niet laten crashen.
Klinkt misschien raar, maar euh je moet dan eerst maar eens je pc laten crashen 8)7 . Kijk ook even in de FAQ van dit forum, onder Hang en opstart problemen
offtopic:
Moderator, kan je misschien even de directe link posten van deze FAQ :? ik kan em niet zo gauw vinden :O

[ Voor 8% gewijzigd door IJnte op 02-12-2004 21:43 ]

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

Verwijderd

Topicstarter
IJnte schreef op donderdag 02 december 2004 @ 21:41:
[...]

Klinkt misschien raar, maar euh je moet dan eerst maar eens je pc laten crashen 8)7 . Kijk ook even in de FAQ van dit forum, onder Hang en opstart problemen
offtopic:
Moderator, kan je misschien even de directe link posten van deze FAQ :? ik kan em niet zo gauw vinden :O
Bedankt voor de URL, ik zal het doorlezen, wellicht steek ik er wat van op! ;)

Nogmaals, ik geef dit topic over een week wel een schop. Dan weet ik waarschijnlijk de naam van het dll bestandje.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2004 21:47 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Geef niet enkel de naam van dat bestandje, maar geef aub de volledige, letterlijke foutmelding - daar hebben we veel meer aan :)

Ondertussen zou je alvast een aantal zaken moeten uitsluiten:
- Een kapotte harddisk - kijk eens in de Opslagmedia & I/O Controllers FAQ naar utilities om je harddisk mee te testen. Leveren die misschien fouten op?
- Kapot geheugen - download eens memtest86 - en test je geheugen eens (een paar uur laten draaien)
- Een bug - zorg ervoor dat je PC qua patches e.d. helemaal up to date is :)

• RpR
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-02-2022

RpR

L-IS,

Ik zou even kijken of je System Restore aan staat (My Computer | System Properties | System Restore) en een System Restore uitvoeren van een tijd terug dat het probleem zich nog niet voor deed. Ga hiervoor naar Start | Help and Support en kies 'System Restore', vervolgens 'Restore my Computer to an Earlier time' (next) en kies een dag uit waar een System Restore Point is gemaakt, vervolgens 2x next en herstarten.

[ Voor 5% gewijzigd door RpR op 03-12-2004 10:08 ]

An assumption is the mother of all fuck-ups

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:44
Dit topic blijft zo maar naar boven komen, zonder foutmelding heeft het weinig zin. Ik zet dit topic voorlopig even op slot, als je de exacte foutmelding weet stuur dan even een mailtje naar wosmods [at] tweakers.net dan doen we hem weer open.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.