Toon posts:

Opstartprobleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik mijn pc opstart duurt het ongeveer een minuut voordat hij mijn secondairy master heeft gevonden (harde schijf) waar kan dit aan liggen (ide-kael mischien)

pri master: Samsung 4,3 GB UDMA
pri slave : Ricoh CDRW 4/4/20

sec master: Seagate 4,3 GB ATA/66
sec slave : Sony 4 speed cd-rom

Ook als ik met het brandprogramma nero de stationsnelheden ga testen ligt die snelheid van de Seagate 4,3 GB bizar laag.
Ik heb hem 2e hands overgekocht van een vriend maar bij hem was de snelheid ervan veel hoger in nero.
Wie helpt mij?

Verwijderd

Ik denk omdat de twee hd's bijde master zijn ik zou de hd's op een kabel en de cd-rom's ook op 1 kabel zetten.

• Milmoor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:24

Milmoor

Footsteps and pictures.

Nee, de huidige configuratie is de beste. Anders lopen de harde schijven elkaar in de weg (het is tenslotte geen SCSI).

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

• Milmoor
  • Laatst online: 13:24

Milmoor

Footsteps and pictures.

Gooi de tweede cdrom er eens af. Dat is wel een erg oud beestje, wellicht helpt dat.

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

Verwijderd

Zou dat serieus problemen geven?

Ik weet wel dat als je 1 HDD per kabel heb, je dan sneller van de ene naar de andere hdd kopieert...

Misschien slim om GEEN udma/66 kabeltje te gebruiken? Zo retehandig is het namelijk niet en het heeft de neiging om problemen te veroorzaken bij een hoop OSies.

Rufus.

• Macros
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-08 20:57

Macros

I'm watching...

Lijkt me btw sterk dat dat een 3.5 gig ATA66 schijf is. Waarschijnlijk gewoon ATA33.
Misschien is dat je probleem.

"Beauty is the ultimate defence against complexity." David Gelernter

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik zou je tweede cdrom eens weghalen of op je master zetten deze is zo oud dat deze de ATA66 van de harde schijf tegenwerkt. je schijf loopt nu met geluk in een Pio4 en absoluut niet op ATA66.. het beste is om je ata66 schijf op primair te hangen samen met of je andere harddisk of met je rewriter.

• Opa
  • Laatst online: 09:44

Opa

Nu Multifocaal!

Je moet je eerst afvragen of dit een probleem is. Ik begrijp dat hij na een tijdje gewoon gevonden wordt en verder goed werkt. Als je nu in het eerste menu van je BIOS je herkenning van je HD uitzet, maw je kiest manual en dan LBA als access mode, (CD's gewoon op Auto houden) dan zoekt hij bij het opstarten niet meer maar gaat hij meteen door.

Is er wel een probleem, dan:
1. Weet je positief zeker dat de Seagate op MA en de Sony op SL staat? Of staat er een op CS (Cable select)?
2. Is de kabel standaard? zoniet is hij langer dan 18" (45 cm)? Dat geeft zekers problemen.

Probeer inderdaad eens een andere IDE kabel. Maar haal eerst de Sony er af om te kijken of het dan nog steeds zo lang duurt.

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

Pagina: 1