Toon posts:

Vampire the Masquerade: Bloodlines -> Monitor Standby

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag dit spel gekocht, maaaaaar ik heb een probleempje. Elke keer als ik het spel opstart, gaat de monitor in standby, ik dacht eerst dat het mijn pc was die crashte, maar ik hoor wel gewoon het geluid van de intro enzo. Heeft iemand enig idee hoe dit kan en hoe ik het op kan lossen? Als ik op google zoek zijn er meer mensen met dit probleem, maar dan is de site spaans of duits ofzo of er zijn geen reacties.

Iiyama Visionmaster 452
Geforce 6800GT - niet overclocked
rest van mn systeem -> sig

Systeem loopt gewoon stabiel, heb voor de rest totaal geen problemen.

Alvast bedankt!

• twiFight
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
klinkt als een klassiek geval van een te hoog ingestelde refresh rate.

probeer even een config file ofzo te vinden waar de video settings in staan en probeer daar de videomode lager te zetten naar een mode die hij wel aankan.

een alternatief is een refreshrate locker te gebruiken (is sowieso aan te raden). Voor Nvidia kaarten raad ik je ReForce aan (google er maar naar).

• PhoenixT
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-07 14:01
Ik denk niet dat het aan je hardware ligt, heb je wel de laatste drivers van o.a. je videokaart? Laatste directX, laatste patches voor bloodlines, etc.

With PlaneShift since 2003. WC-Grid ftw!

• Artz
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 01-07 08:16
Zet in energiebeheer "beeldscherm uit" op nooit. Zou kunnen helpen.

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de snelle reacties, het heeft echter niet mogen baten...

heb een config.cfg gevonden, maar stond niks over de refresh rate
dat de monitor automatisch op standby gaat na 30 min heb ik uitgezet
dat programmaatje heeft niet geholpen (Reforce)
heb de 67.02 drivers, ik denk niet dat de 67.03 een beter resultaat geven.
een patch is er nog niet en ik heb directx 9.0c

oja bij mn broer doet ie het wel gewoon mocht dat van enige waarde zijn

EDIT: na vlug vingerwerk is het me gelukt snel voordat de monitor in standby gaat te kijken op wat voor refresh rate hij staat: 150hz :/ . Da's veel te hoog natuurlijk. Ik zal nog wat experimenteren met Reforce.

EDIT2: heeft niet geholpen. Het programma werkt voor de rest wel gewoon (in windows in ieder geval). Ik ben ten einde raad |:( .

EDIT3: heb nog ff doorgezocht en bij sommigen helpt het als je de refresh rate lockt in dxdiag, bij mij echter weer niet. 8)7

EDIT4: ok de refresh rate overrides in het nvidia venstertje werkte weer wel _/-\o_

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2004 22:10 ]

Verwijderd

Is dat spel al uit? Maar ff teste dan.. :Y)

• Naluh!
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Ik had precies hetzelfde probleem. In het ATI-controlpanel de refreshrate via de optie refreshrate-override op 85 vastgezet en het loopt weer :) .

Specs

Verwijderd

ik had het probleem met alle spellen, en in 2d werkte mn pc weer normaal. was voeding probleem, nieuwe voeding en alles loopt weer.
Pagina: 1