Nieuwe WD 250 SATA Schijf word 50 graden warm

Pagina: 1
Acties:

• WhiteDog
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-03 14:31

WhiteDog

met zwarte hond

Topicstarter
Ik heb net een SATA WD2500 in mijn pc gehangen. Hij ligt momenteel op een koude, granieten vloer omdat ik eerst data van enkele schijven erop wil zetten voor ik hem in mijn pc hang.

Het ding word echter gloeiend heet (is nu ongeveer 1 uur non-stop aan het kopiëren) en loopt tussen de 48 en 52 graden.

Zijn er nog mensen met deze schijf en hebben jullie ook hoge temperaturen? Of ga ik maar meteen voor een DOA?...

• MadMan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20-02 07:11

MadMan

What the....

Die temperatuur is volkomen normaal als hij een uur heeft liggen kopieren. Het is zelfs nog redelijk koel te noemen. Geen reden dus om je druk om te maken, en al helemaal geen reden om hem op een granieten vloer te leggen.

W211 E55 | W220 S500 | W116 280SE | E90 318iA | E30 325i | Cooper Classic

• WhiteDog
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-03 14:31

WhiteDog

met zwarte hond

Topicstarter
MadMan schreef op donderdag 02 december 2004 @ 22:40:
Die temperatuur is volkomen normaal als hij een uur heeft liggen kopieren. Het is zelfs nog redelijk koel te noemen. Geen reden dus om je druk om te maken, en al helemaal geen reden om hem op een granieten vloer te leggen.
Hij gaat straks wel in een lekkere luchtgekoelde HD cage :Y)

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-02 22:20

Sosabowski

nerd

WhiteDog schreef op donderdag 02 december 2004 @ 21:15:
Zijn er nog mensen met deze schijf en hebben jullie ook hoge temperaturen? Of ga ik maar meteen voor een DOA?...
Temperature (Metric)
Operating (Metric) 5° C to 55° C
Non-operating (Metric) -40° C to 65° C
bron wdc.com
geen zorgen maken dus.

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell