Toon posts:

Inlogscript maken

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi!

Ik zou graag een veilig inlogscript willen maken op de volgende manier:

Een gebruiker logt zich aan op de site adv zijn gebruikersnaam en wachtwoord. Als dit in orde is wordt er in de database de gebruiker zijn gebrID opgeslagen en zijn IP.

Als een gebruiker een pagina bezoekt dan wordt in de database gekeken of de gebruiker al aangelogd is, is dit het geval dan wordt er gecontroleerd of zijn ip dat opgeslagen is nog klopt met hetgene wat hij nu heeft, is dat juist dan is hij nog aangelogd ander niet meer. maar ik heb enkele vraagjes hierover:

stel je zit in een thuisnetwerk met een 4 tal computers, op een server aangesloten en verbonden op het internet. krijg je dan niet allemaal hetzelfde ip adres als je dat opvraagt met $remote_addr?

En hoe zit het nu met het ip veranderd dit dan niet vaak eigenlijk? ik dacht eigenlijk van wel, maar geloof er nu al minder en minder in, omdat dit systeem blijkbaar veel gebruikt wordt...

Alvast bedankt,

Pcmodders

• MaartenPol
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-05 21:27
Voor zo'n script kijk eerst eens op een site die dit aanbiedt zoals Phpfreakz.nl. We zijn hier niet om complete scripts aan te geven.

Over dat probleem met meerdere pc's. Je theorie klopt. Vanaf internet gezien hebben al die pc's hetzelfde IP.

[ Voor 16% gewijzigd door MaartenPol op 02-12-2004 21:08 ]

• Grijze Vos
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-02 23:50

Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info

• MisterData
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-05 23:29
Daar zijn cookies en sessions voor uitgevonden :) Zo te zien gebruik je PHP, kijk dan even op www.php.net/session_start en www.php.net/setcookie :) Veel plezier ermee ;)

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:24

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Je hoeft ook niet per se het IP op te slaan. Sterker nog, veel systemen doen dat niet. Hier op GoT is het zelfs optioneel bij het inloggen. Je zou ook gewoon cookies kunnen gebruiken; en zo heeft alles zijn voor- en nadelen.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-05 22:23

curry684

left part of the evil twins

Ik zie niet echt brood in dit topic :)

Zoals al aangegeven hebben we hier al honderden topics over gehad, die dit tot in den treure behandelen. Vanzelfsprekend kan het gebeuren dat je er met al die kennis nog niet uitkomt, en dan zien we eventueel graag een nieuw topic waarin je specifieke problemen bespreekt die je tegenkomt. Op dit moment is het echter nog gewoon een zoekvraagje :)

Professionele website nodig?

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.