Toon posts:

[S.M.A.R.T] spin up time regelmatig anders?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een western digital 160Gb (WD1600JB) schijf,gewoon ide aansluiting,staat verder windows XP op

ik gebruik active smart om in windows mn schijven in de gaten te houden.

alleen soms dan geeft hij een melding dat die western digital een verandering heeft in de spin up time.

soms is hij iets van 169 of 168 en dan weer 65 ofzo,treshhold staat op 20 maar soms 21
mn maxtor 60Gb blijf volkomen stabiel.

is mn western digital niet zo best meer of zou dit ook nog mogelijk door een te zwakke voeding kunnen komen?

mn inboedel:
AMD athlon64 3500+
asus A8V deluxe
2x512mb geheugen dual channel (geen fouten met memtest86)
western digital 160Gb
maxtor 60Gb
benq dvd rewriter
lite-on cd rewrtiter
floppy
draaid op een chieftec 340W voeding (op sticker staat max. load :X )

ik heb af en toe wel eens bij stressvolle situaties dat mn beeldscherm ineens uitgaat voor 10 seconden en dat kreng reboot.

dus schijf of voeding?
meningen?

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-03 19:32

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Verwijderd schreef op donderdag 02 december 2004 @ 20:52:
is mn western digital niet zo best meer of zou dit ook nog mogelijk door een te zwakke voeding kunnen komen?

mn inboedel:
AMD athlon64 3500+
asus A8V deluxe
2x512mb geheugen dual channel (geen fouten met memtest86)
western digital 160Gb
maxtor 60Gb
benq dvd rewriter
lite-on cd rewrtiter
floppy
draaid op een chieftec 340W voeding (op sticker staat max. load :X )

ik heb af en toe wel eens bij stressvolle situaties dat mn beeldscherm ineens uitgaat voor 10 seconden en dat kreng reboot.
Lijkt mij een voeding probleem, ookal zou ongeveer 340W over het algemeen de truc wel moeten doen. Wat voor videokaart heb je er in hangen? Sommige nieuwe kaartjes trekken extra veel van je voeding. Dat zou wel eens de blackouts kunnen veroorzaken denk ik.
Met de harde schijf heb ik verder geen ervaring, dus daar kan ik je niets over zeggen :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

• kalibr
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 05-11-2024
voor die voeding kan je altijd kijken met een bios monitoring tooltje of de voltages goed zijn (asus pc probe)

die geeft meestal al rare voltages aan als de voeding te slap is.

dus daar zou je eerst naar kunnen kijken

Verwijderd

Topicstarter
helemaal vergeten ;) er zit ook een ati radeon 9800pro in,zo eentje met een aparte molex aansluiting ,die zal ook wel wat lusten :Y)

in de bios staan alle voltages werklelijk perfect,met asus probe ook maar dan is mn +12v aan de lage kant.
idle zo'n 11,6 en stresst 11,4 ....eerlijk gezegt wel iets waar ik me druk om maak,maar ik weet eigenlijk niet of dit wat met die veranderde spin up time te maken zou hebben?