Is deze voeding kapot ?

Pagina: 1
Acties:

• J0ngemAn
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 25-01-2024
Hallo,

Ik vroeg mij af of deze voeding kapot is ?

http://members.home.nl/d.vanderzee/Afbeelding%20001.jpg
http://members.home.nl/d.vanderzee/Afbeelding%20002.jpg
http://members.home.nl/d.vanderzee/Afbeelding%20003.jpg

Ik heb namelijk een pc IBM NetVista 6578-RCG die na een aantal minuten vastloopt en nergens meer op reageert.
Ik heb de meeste hardware al gecontroleerd, geheugen, processor e.d.

Na heb ik vanmiddig mijn voeding er even uitgehaald en zag ik allemaal witte troep zitten wat je op de foto's kunt zien.

• m33p
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-02 20:21
Het is niet echt duidelijk te zien. Dat 'witte spul' kan ook gewoon lijm zijn, maar het kan ook de zooi uit je elco's / condensatoren / wat jij wil / hoe jij het wilt noemen zijn en dat is vaak minder....

Kun je mischien een duidelijkere pic regelen?

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:56

breinonline

Are you afraid to be known?

Als ik gok wat op foto 3 staat dan denk ik dat er wat elco's gesprongen zijn, maar zoals m33p al zegt, erg duidelijk is het niet. Kan je geen andere voeding lenen van een andere pc? Dan heb je in 5 minuten uitgevonden of dit inderdaad het probleem is.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• J0ngemAn
breinonline schreef op donderdag 02 december 2004 @ 22:01:
Als ik gok wat op foto 3 staat dan denk ik dat er wat elco's gesprongen zijn, maar zoals m33p al zegt, erg duidelijk is het niet. Kan je geen andere voeding lenen van een andere pc? Dan heb je in 5 minuten uitgevonden of dit inderdaad het probleem is.
Hoi,

Ik zit dus met een probleem dat mijn computer altijd vastloopt/blijft hangen na een tijdje.
Soms na 30 seconden en soms na 5 of 10 minuten.

Ik dacht dat het de voeding was die in mijn oude IBM pc zit.

Maar helaas dat is het niet.
Want ik heb de voeding van mijn wat nieuwere pc (350 watt voeding) in mijn IBM pc gedaan.
En hij liep nog steeds vast.

Misschien mijn HD die de boel laat vastlopen. Ik weet het niet.

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:56

breinonline

Are you afraid to be known?

Download eens een goede boot cd met tools om je hdd te testen. Hier vind je een goede. Heb je verder het Hangen en Opstartproblemen troubleshooter draadje al doorgenomen?

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• J0ngemAn
breinonline schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 00:06:
Download eens een goede boot cd met tools om je hdd te testen. Hier vind je een goede. Heb je verder het Hangen en Opstartproblemen troubleshooter draadje al doorgenomen?
Er waren geen problemen.

Ik ga mijn processor eens laten testen in een ander socket 370 moederbord.
Als die goed is ga ik een nieuw moederbord kopen.
Pagina: 1