Toon posts:

[Win98] cd-romdrives opeens onzichtbaar

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Start ik mijn pc op, zijn opeens de twee cd-romdrives verdwenen.. Ik stop er een cd'tje in en ten eerste heeft-ie geen autorun en ten tweede ziet de verkenner de cd-romdrives niet. Ik heb niets veranderd aan bios-instellingen ofzo.. Weet iemand hier iets op?

[edit: ik bedoel WinXP]

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2004 21:18 ]

• MadMan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20-02 07:11

MadMan

What the....

Zie je de drives ook niet meer in apparatenbeheer? Zo nee zie je wel nog de secondaire IDE controller? Als je ze allebei niet ziet is het waarschijnlijk dat je IDE kanaal naar de knoppen is want 2 drives die in een keer tegelijk kapot gaan is zeer onwaarschijnlijk. Als je de drives in apparatenbeheer wel gewoon ziet zul je de oplossing denk ik moeten zoeken in de software.

W211 E55 | W220 S500 | W116 280SE | E90 318iA | E30 325i | Cooper Classic

Verwijderd

Topicstarter
Blijkt inderdaad een softwareprobleem te zijn.. Ik heb de cd-roms tot tweemaal toe opnieuw geïnstalleerd (drivers haalt-ie automatisch uit de Windows-map) maar zonder resultaat. Hieronder de afbeelding. Hopelijk heeft iemand goede raad.

Afbeeldingslocatie: http://www.denolle.nl/cdrom.jpg

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-02 11:41

Turkish

zhé germans

gooi je IDE devices eens weg in apparaatbeheer, daarna een herstart en waarschijnlijk werkt het dan weer prima ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

Topicstarter
dat is het probleem. als ik de cd-romdrives verwijder uit apparaatbeheer en de computer opnieuw opstart, dan gaat windows die drives opnieuw installeren, maar staan de foutmeldingen opnieuw bij apparaatbeheer

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-02 11:41

Turkish

zhé germans

Verwijderd schreef op woensdag 08 december 2004 @ 20:21:
dat is het probleem. als ik de cd-romdrives verwijder uit apparaatbeheer en de computer opnieuw opstart, dan gaat windows die drives opnieuw installeren, maar staan de foutmeldingen opnieuw bij apparaatbeheer
Ik bedoelde dus wat staat onder "IDE ATA/ATAPI-controllers" :P

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

Topicstarter
Turkish schreef op woensdag 08 december 2004 @ 20:32:
[...]

Ik bedoelde dus wat staat onder "IDE ATA/ATAPI-controllers" :P
nope, heeft geen effect :'(

Verwijderd

Topicstarter
het probleem is nog steeds niet opgelost.. weet iemand echt niet hoe je dit moet oplossen?
Pagina: 1