Toon posts:

[SP2/XP] Geen Internet, Wel Pingen *al fixed*

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
SP2 is de veiligste servicepack/OS update ooit, want ik heb nu helemaal geen verbinding meer met Internet...Ik heb SP2 op mn (standaard) laptop geinstalleerd, maar nu krijg ik geen contact meer met de buitenwereld op poort 80 of 25 etc.

Nu zijn er in de search wel soortgelijke topics voorgekomen maar deze zijn of vroegtijdig gestorven (dwz: geen oplossing) of resulteerde in een herinstallatie van SP1 (niet 2!).

Wat is er aan de hand: Na de installatie van SP2 kan ik de eerste minuut na opstarten heel traag surfen (pagina's zonder plaatjes en duurt lang, maar de pagina verschijnt wel). Na circa een minuut krijg je alleen nog maar het infamous witte schermpje in IE dat de server niet gevonden kan worden. Nu wil het volgende:

1. Firewall van XP (en router etc..) staan UIT.
2. Ik kan WEL pingen en Nslookupen. Dus ping www.ilse.nl werkt prima en < 10ms replies. Een telnet naar www.ilse.nl 80 levert ofwel gelijk een foutmelding op (kan niet verbinden) of duurt eindeloos lang en eindigt dan in een fatale timeout.
3. Ik heb al WINSOCKXPFIX al uitgevoerd + reboot, maar hielp niets.
4. Alle filtering dingen onder de eigenschappen van TCP/IP staan uit.
5. Firefox doet helemaal niets (je voert een url in, drukt op internet, url balkje wordt gelijk weer leeg)

Iemand nog ideeen?

--- Het is inmiddels fix0red ----

Ik heb vanaf een andere PC even AVG op een memorystick geknikkerd. En vond gelijk al 4-5 virussen/trojans (IRC Backdoor en een paar anderen)..Na die verwijderd te hebben werkt het weer!

---------------------------------------

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2004 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

Titelfix voor de historie :)

Professionele website nodig?