Toon posts:

visual basic 6.0 enkele vraagjes

Pagina: 1
Acties:
  • 26 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hoi,

ik ben bezig met het programmeren van mijn programma voor de lpt aan te sturen volgens de tutorial ( hier op GoT te vinden, parallelle poort FAQ ). nu zijn mijn codes voor mijn knoppen allemaal iets in de zin van bvb

out var(800), 255
out var(800), 192

etc

nu wil ik zorgen dat: 1.mijn code zich blijft herhalen als deze gedaan is( een soort vna auto-reset-functie)
2. dat ik kan instellen hoe lang iets duurt, bvb

out var(800), 255(1000)

waarbij (1000) staat voor 1000msec.

is dit mogelijk in visual basic 6.0? greets

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Ja, dit is naar mijn idee mogelijk, maar voor een antwoord hiervoor moet je toch écht terecht bij de buren (P&W). Als ik het mij goed herinner is hier niet zolang geleden nog een topic over geweest...

Verwijderd

[b][message=22271216,noline]Qhead schreef op donderdag 02 december nu wil ik zorgen dat: 1.mijn code zich blijft herhalen als deze gedaan is( een soort vna auto-reset-functie)
Dit is een beetje wazig.. wat wil je precies? Gewoon dat je code oneindig uitgevoerd wordt?
2. dat ik kan instellen hoe lang iets duurt, bvb

out var(800), 255(1000)

waarbij (1000) staat voor 1000msec.

is dit mogelijk in visual basic 6.0? greets
Als ik me niet vergis zet je met out gewoon de status van de poort. Du moment dat jij bv. out var(800),255 doet, is dat de waarde die op de poort staat, totdat jij iets anders doet.

Je kunt dus zoiets doen:

code:
1
2
3
out var(800),255
sleep(1000) 
out var(800),0

Waarom zet je dit in Webdesign en Graphics?!

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:08

markvt

Peppi Cola

ja en ja.
Maar niet op de manier zoals jij 1000msec pauze wilt nemen.
Je kan mbv een api een pauze inlassen zoals je vroeger sleep(tijd in msec) gebruikte.
Je moet even zoeken voor de sleep wrapper in visual basic 6. op google ofzo.
Dan krijg je ongeveer deze code:

code:
1
2
3
4
5
6
dim i as integer

for i = 1 to 50
 out bar(800),255
 sleep(1000)
next i

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

Verwijderd

Topicstarter
oeps, sorry, te snel willen zijn en geklikt op W&G ipv P&W, sorry opnieuw. kunnen de admins dit verplaatsen aub?

@ de generaal: ja ik wil dat m'n code oneindig herhaald wordt...

en dat met (1000) wil ik hebben dat dat bepaald effect 1000msec lang duurt, en dan overschakeld op het volgende effect. om een lang verhaal kort te maken: ik wil dat de verschillende standen dus 1000msec duren/stand.

edit: typo's

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2004 19:39 ]

Verwijderd

markvt schreef op donderdag 02 december 2004 @ 19:33:
code:
1
2
3
4
5
6
dim i as integer

for i = 1 to 50
 out bar(800),255
 sleep(1000)
next i
Volgens mij schrijf je nu 50 keer dezelfde waarde naar de poort (=nutteloos, want de 1e maal is die status al gezet) en wacht je ook 50 keer 1000 milliseconden?
Verwijderd schreef op donderdag 02 december 2004 @ 19:36:
oeps, sorry, te snel willen zijn en geklikt op W&G ipv P&W, sorry opnieuw. kunnen de admins dit verplaatsen aub?
Kan gebeuren :).. voor het verplaatsen van een topic, kun je een Topic Report gebruiken, klik hiervoor op het Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/icon_hand.gif icoontje bovenaan. Dat had ik al voor je gedaan ;)

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2004 19:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
ok, bedankt ...

ik ga in de toekomst nog een prog. maken ook, misschien kent iemand van jullie het NoNameScript voor mirc? daarin zit nl een geintegreerde taakbalk(links) om de channels waarmee je verbonden bent in te verbergen, ik zou dus ook een soort van IE-emulated window willen maken, ook met zo'n geintegreerde taakbalk om al mijn geopende IE windows in te tonen ipv in de standaard windows taakbalk, want die raakt best vol als je met zo'n stuk of 6 bezig bent, en groeperen vind ik ook niet handig...

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-05 10:29
Dit topic hoort hier niet, kan gebeuren natuurlijk maar volgende keer graag je topic over programmeren openen in Programming & Webscripting. Ik verplaats je topic niet omdat je topic niet voldoet aan de eissen voor dat forum. Lees de FAQ's daar eens en open dan wellicht een nieuwe topic. Wel eerst even gebruik maken van de search natuurlijk :).
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.