Ik heb hier een compaq EP P2 400mhz met windows98SE. Nu wilde deze vanmiddag niet meer printen en kwam ik tot de conclusie dat hij niet op LPT1 stond ingesteld. Echter, de hele LPT1 poort komt niet in het menu voor en is ook niet toe te voegen
Ik heb al een Update van 98SE eroverheen geinstalleerd, maar nog altijd geen LPT1. Heb ook in het BIOS gekeken, LPT1 staat gewoon aan. Hoe krijg ik LPT1 weer in dit menu?
Verwijderd
Lijkt me dat je als eerste in apparaatbeheer moet kijken, onder het kopje poorten.
Rechtsklikken op 'deze computer', 'eigenschappen', 'apparaatbeheer', openklikken 'poorten'. Wat staat daar onder?
Rechtsklikken op 'deze computer', 'eigenschappen', 'apparaatbeheer', openklikken 'poorten'. Wat staat daar onder?
nee, geen uitroeptekens, vragtekens/kruizen....
Verwijderd
Dat vroeg ik dan ook niet.. 
Wat staat er onder poorten? Alleen 'com1, com2, etc' en geen paralelle poort?
Wat staat er onder poorten? Alleen 'com1, com2, etc' en geen paralelle poort?
uhm.... heb nog eens gekeken en t kopje poorten is er niet
Poort opgeblazen wellicht.PeterEs schreef op donderdag 02 december 2004 @ 19:45:
uhm.... heb nog eens gekeken en t kopje poorten is er niet
wel in veilige modus
maar waarom dan niet in normale modus?
maar waarom dan niet in normale modus?
Verwijderd
Dat hij er in veilige modus staat, wil zeggen dat windows die poort in het verleden wel gezien heeft. Daarmee zijn bv. foute chipset-drivers oid zo goed als uitgesloten.
Dat hij er in normale modus niet meer staat, wil zeggen dat windows de poort nu iig niet meer ziet. De oorzaak daarvan kan zijn dat de poort defect is, maar ook dat je windows niet meer lekker in z'n vel zit.
Wat je kunt proberen is even de poort uitzetten in bios, en iets van reset ESCD ofzo doen. Dan windows booten en weer afsluiten. Dan poort weer aanzetten en weer reset ESCD.
Dat hij er in normale modus niet meer staat, wil zeggen dat windows de poort nu iig niet meer ziet. De oorzaak daarvan kan zijn dat de poort defect is, maar ook dat je windows niet meer lekker in z'n vel zit.
Wat je kunt proberen is even de poort uitzetten in bios, en iets van reset ESCD ofzo doen. Dan windows booten en weer afsluiten. Dan poort weer aanzetten en weer reset ESCD.
nog even in de bios gekeken, Beveilging voor printerpoort stond ingeschakeld. Uitgeschakeld en problemen opgelost
Pagina: 1