Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

UT game server, beetje lag, wat is beter?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik draai zo nu en dan wel eens een UT servertje voor een aantal kennissen/kameraden. Ik heb kabel via @home. Ik zit in een netwerkje van 3 pc's die allemaal op internet kunnen via sygate. Op 1 van de clients (amd duron 700, 128mb ram) draai ik de UT server. Geen dedicated, maar een gewonde, ik speel zelf ook op die computer (is mijn pc vandaar). Maar die kennissen hebben meestal last van lag(vertraging). Waar kan dit aan liggen? Verder is er geen dataverkeer. Ik heb het al met veel mensen geprobeerd, allemaal hetzelfde verhaal. Soms klopt de plaats ook niet waar de mesne zich bevinden. Ik zie ze gewoon in beeld, Maar volgens hen staan ze dan achter een muur. Beetje vaag dus.

Binnenkort heb ik een pc tot me beschikking, die ik ook in het netwerk ga zetten, die doet in principe nix. Daar zou ik dus een dedicated server van kunnen maken. Zou het dan beter moeten gaan? Het is een cyrix PR300 @ 266Mhz 64mb sdram, voodoo2 12 mb. Kan die dat goed aan? Dit is namelijk niet leuk voor de mensen die op me server inloggen. Wordt het spel niet echt eerlijk van.

Verwijderd

Topicstarter
niemand? help?

Verwijderd

Topicstarter
hallo? Iamnd moet het toch wel weten? Of stel ik een stomme vraag ofzo?

• Gallus
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:32

Gallus

Cheesy

Ik denk niet dat het aan de snelheid van je server ligt maar aan je internet-verbinding die het gewoon niet trekt.

All I want is a warm bed, a kind word and unlimited power.

Verwijderd

tis idd je i-net verbinding.

Kabel is niet constant (helaas) dus af en toe zullen je medespelers flinke lagspikes krijgen.

die 128Mb zou ook wel wat ruimer kunnen denk ik, aangezien je er zelf ook gebruik van maakt om te spelen.

Verwijderd

Topicstarter
Mijn max upload is 16kbps. Dat is die altijd wel. nog nooit meegemaakt dat die lager is. En de download is meestal rond de 200kbps. met uitschieters naar de 400-500kbps. Zou je toch denken dat dat genoeg is voor 4 spelers. Maar die oude pc, kan dat voor een dedicated????

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-04 12:56

FoolZero

Freedom of speech...

killer-b, zoek anders de ideale verhouding, waarop iedereen gelijke bandbreedte krijgt toebedeeld (en jij zelf natuurlijk de volle bak >:)) Met jouw 16Kbps zou ik de server op 5000 of 6000 baud zetten zodat iedereen ongeveer dezelfde performance kan houden. Dit is dan gebaseerd op 16Kbit/s en drie externe deelnemers.
Jouw vrienden zullen namelijk hun UT zo hebben ingesteld, dat zij een cable/XSDL connectie naar jouw server toe leggen. Oftewel iedere deelnemer vraagt minimaal 10000 bit/s van jouw server en dat kun jij helaas niet leveren ;(
Met 5000 bit/s leveren zij wel flink op hun performance in, maar dan is het spel wel eerlijk (behalve voor jou dan, want jij draait lekker lokaal op 20000 bit/s >:))

BTW ik weet niet precies welke parameter het is, maar deze snelheden kun je in de UnrealTournament.ini aanpassen.

BTW2. ik heb thuis een PII-300 met 32 MB als dedicated UT server draaien. Het is niet geweldig, maar als ik nix anders op het appartaat doe (dedicated duh...) dan werkt het prima! :)

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

Verwijderd

Enne, de server niet op w2k draaien! Er zit een bug is w2k (ja, ook volgens MS zelf) waardoor je bij een UT server problemen krijgt...

Ik draai er zelf een op W98/@Home, gaat prima voor 4 spelers!

Verwijderd

Topicstarter
Kijk eens aan. Dat klinkt goed. Was ook niet de bedoeling om er meer op te doen op die pc als een dedicated server te draaien en wel onder win98se. Waar kan ik vinden hoe ik die bandbreedte moet instellen dan? 1 of andere pagina waar het uitgelegd staat? Of weet iemand zo waar die regel staat in de ini-file?

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08-11 00:42
doe es rustig man. Reply niet meteen als er na 20min nog nix is gezegd. wacht rustig 5 uur af ofzo :(

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-04 12:56

FoolZero

Freedom of speech...

Op donderdag 04 januari 2001 22:33 schreef killer-b het volgende:
Kijk eens aan. Dat klinkt goed. Was ook niet de bedoeling om er meer op te doen op die pc als een dedicated server te draaien en wel onder win98se. Waar kan ik vinden hoe ik die bandbreedte moet instellen dan? 1 of andere pagina waar het uitgelegd staat? Of weet iemand zo waar die regel staat in de ini-file?
Ik heb thuis geloof ik nog wel een link naar een adminpage. Plaats hem vanavond (of morgen wel ff)

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

Verwijderd

Topicstarter
Oh, kijk eens aan. bedankt!

Verwijderd

Topicstarter
thanx again

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 05 januari 2001 02:38 schreef benchMarc het volgende:
doe es rustig man. Reply niet meteen als er na 20min nog nix is gezegd. wacht rustig 5 uur af ofzo :(
Sorry |:( Moest weg...
Pagina: 1