Toon posts:

azureus meer stukjes laten downloaden

Pagina: 1
Acties:
  • 549 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hallo ik werk met azureus en soms haalt ie 600kb/s soms dan weer 12b/s mijn verbinding laat 8.8 mb/s down toe d8 ik :? en een upload van 3.3 mb/s de upload word wel gedeeld met een webserver maar van de download gebruikt de server maar een 100 kb/s dus daar kan het nie aan liggen :s. Nu zie ik dat azureus download met stukjes bestaat er geen programma of instelling waardoor hij verschikkelijk veel stukjes tegelijk download want nu zit ik rond de 9 kb/s wat echt niet normaal is voor mijn snelheid. owjah het gezichtje is groen dus router firewall staan correct afgesteld.
Dus bestaat er een instelling/crack programma dat ie er meer per keer download?
2. Waarom download ie niet sneller?

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
offtopic:
:X Je zou er verstandig aan doen om eens wat meer punten een Hoofdletters te gebruiken in je zinnen, dat leest een stuk fijner...

Verder kun je wel 't aantal connecties per torrent instellen. En per connectie zal hij 1 stukje downloaden, dus het aantal stukjes zou gelijk moeten zijn met het aantal connecties. :)

• The - DDD
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 22:44
(jarig!)
Welk besturings systeem gebruik je? Standaard laat Win XP Home/Pro maar een maxumum van 10 socket creaties per seconde toe. Dat kan met Azureus belemmerend werken. Zeker als je je download/upload moet samenstellen uit heel veel relatief kleine up/down loads.

Als je een keer een goede download hebt, ben je dan toevallig bezig met een torrent met relatief grote blokken en download je dan snel vanaf een beperkt aantal hosts?

Verwijderd

Topicstarter
oke bedankt

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het hier over dezelfde download is trouwens een programma dat we met een paar afhalen.
een vriend heeft het programma gemaakt het bestand is 2.5 gig groot. de andere hale 600kb/s of meer constant alleen mijn lijn is blijkbaar instabiel :( ik gebruik soms windows xp maar heb het ook al is vanop mijn server proberen te downloaden dus daar kan het niet aan liggen.

Verwijderd

voorzover ik weet is de download snelheid compleet afhankelijk van de hoeveelheid seeds.Ik ben zelf ook gebruiker van azureus en als mijn seeds niet helemaal lekker zijn of het zijn er te weinig dan valt de download snelheid compleet weg.

• Taab
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08:29
jemig! 600kb/s :| Ik ben al blij als ik de 30 kb/s haal! En zelfs dat haal ik bijna nooit.. jah mis een seconde of 20... mestal zit ik zo rond de 15/20 kb/s :S.. Nja bij mij is dat gezichtje dn ook altijd geel:S Iemand die weet hoe je dat in je router beter kan afstellen.. B)

Volgens Azureus ligt het dan aan me NAT instellingen mr ik heb nooit wat gewijzigd in me router.. Het zou wel fijn zijn als het wat vlotter zou gaan.... hoeft ie niet dagen aan te staan voor een film ofzow.. ( Met dagen bedoel ik een dag of 5 :P )

edit:
Ik lees net de post boven mij.. ik neem meestal de torrent met de meeste seeds...

[ Voor 9% gewijzigd door Taab op 02-12-2004 19:28 ]

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
The - DDD schreef op donderdag 02 december 2004 @ 19:12:
Welk besturings systeem gebruik je? Standaard laat Win XP Home/Pro maar een maxumum van 10 socket creaties per seconde toe. Dat kan met Azureus belemmerend werken. Zeker als je je download/upload moet samenstellen uit heel veel relatief kleine up/down loads.

Als je een keer een goede download hebt, ben je dan toevallig bezig met een torrent met relatief grote blokken en download je dan snel vanaf een beperkt aantal hosts?
dat is alleen met SP2 zo, hiervoor is een patch/crack beschikbaar op http://www.lvllord.de/
voor de rest is bittorrent gebouwd om met maximale snelheid te up- en downloaden. Het is dus nooit zo dat er upload onbenut blijft, en een eventuele crack is niet mogelijk, omdat aan de upload-kant wordt bepaald wie een downloadslot krijgt.
Het maken van meerdere verbindingen via 1 IP is ook standaard geblokt, dus een eventuele crack waarbij meerdere clients gesimuleerd worden gaat niet werken.
Wel zijn er bepaalde optimalisaties die je kan doen:
-"max simultaneous outbound connection attempts" op 999 zetten
-"maximum aantal connecties per torrent" op 0 zetten (0=ongelimiteerd)
-"maximum aantal connecties globaal" op 0 zetten (0=ongelimiteerd).
Een eventuele router kan hierdoor wel vastlopen, maar wanneer je 3.3 mb/s down hebt ga ik ervanuit dat dat modem een professioneel modem is waarop een studentenflat oid is aangesloten, dus dat moet goed gaan.
Verder kan je in het venster van de torrent zelf zo vaak mogelijk op de knop "handmatige update" drukken wanneer je een torrent start, dat zorgt ervoor dat hij vaker een lijst met ip's van andere clients (peers) opvraagt bij de tracker, zodat je meer verbindingen kan maken.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

sebbezoran, je vragen zijn - zoals je ze stelt - al vaak gevraagd en beantwoord: http://gathering.tweakers...D=&select_forum=#hitstart

Hier is [rml]Het grote Bittorrent-clients topic [ 2][/rml] en de voorganger natuurlijk een hit waar veel over BT is gepsproken. Lees voortaan ajb eerst bij voor je een vraag stelt. Dat is hier duidelijk niet gebeurd (anders had je bijv. extra info gegeven in je topicstart). Zie ook Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/Sticky_off.gif SA Policy onder het kopje beleid. Ik sluit dit topic omdat je hier al vaker op bent gewezen.

Los daarvan: leestekens, hoofdletters en een paar enters na een alinea zouden je tekst inderdaad beter leesbaar maken: let daar ook even op als je een reactie zet / een topic opent. Een bericht op een forum heeft geen zin als het niet leesbaar is ;)

Ik denk dat je er al helemaal bent met de tips in dit topic ( O+ ), zo niet: lees dus de tips in oudere topics nog eens door en open evt. een nieuw topic met meer info zoals wat je al wel hebt geprobeerd en hoe je netwerk in elkaar steekt. "Oude kennis herkauwen" lijkt me geen zin hebben: dat kan je zelf beter en sneller vinden door de bestaande topics door te nemen. Succes :)

[ Voor 3% gewijzigd door F_J_K op 02-12-2004 19:49 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.