Het is me opgevallen dat er geen speciaal topic is voor de online game Utopia. Dit vind ik raar want het is toch een erg populaire game waar tal van Nederlanders en uiteraard vast ook tal van Gotters aan deelnemen. Het lijkt me leuk om daarom een topic te starten waarin gediscussieerd kan worden over het spel en de verschillende mogelijke strategien die te volgen zijn. Maar alvorens zal ik een korte introductie schijven voor diegene die het spel nog niet kennen.
Wat voor een spel is Utopia?
In dit spel krijgt iedere deelnemer een stukje land wat hij als het ware moet besturen. Er moeten huizen op gebouwd worden, je moet je leger trainen, maar ook thieves en wizzards moeten worden getraind.
Je speelt samen met andere mensen in een 'Kingdom' dit is een soort koninkrijk. Alle provinces samen vormen dus een geheel. Je strijdt met dit Kingdom tegen andere Kingdoms en die kun je aanvallen met leger, magie of dieven. Zo krijg je honor en stijgt de waarde van je Kingdom.
Hoe kan ik meedoen?
Meedoen kan heel eenvoudig. Ga naar http://games.swirve.com/utopia en je kunt een account aanmaken.
Ik zie drie servers, welke moet ik spelen?
De drie servers zijn:
- World of Legends
- Battlefields
- Genesis
Je kiest voor Wol als je begint met Utopia
Battlefields is de plaats voor de betere mensen, het niveau is daar hoger.
Genesis is een test server met continu nieuwe experimenten, leuk om daar dingen te proberen.
Het is toegestaan een account te hebben op World of Legends of Battlefields en daarbij mag je een Genesis account hebben.
Deze startpost zal ik uiteraard veel uitgebreider maken als blijkt dat er toch wat interesse voor de game is. Zelf speel ik op [list=2]
• World Of Legends: Kokaine (6:9)
• Genesis: Leader of the Hms (3:30)
[/list]
[ Voor 3% gewijzigd door janklp op 02-12-2004 18:50 ]