[Internet] Utopia

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13:41

janklp

FortyTwo Capital

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://206.104.8.42/utopia/gr/title.gif
Het is me opgevallen dat er geen speciaal topic is voor de online game Utopia. Dit vind ik raar want het is toch een erg populaire game waar tal van Nederlanders en uiteraard vast ook tal van Gotters aan deelnemen. Het lijkt me leuk om daarom een topic te starten waarin gediscussieerd kan worden over het spel en de verschillende mogelijke strategien die te volgen zijn. Maar alvorens zal ik een korte introductie schijven voor diegene die het spel nog niet kennen.

Wat voor een spel is Utopia?
In dit spel krijgt iedere deelnemer een stukje land wat hij als het ware moet besturen. Er moeten huizen op gebouwd worden, je moet je leger trainen, maar ook thieves en wizzards moeten worden getraind.
Je speelt samen met andere mensen in een 'Kingdom' dit is een soort koninkrijk. Alle provinces samen vormen dus een geheel. Je strijdt met dit Kingdom tegen andere Kingdoms en die kun je aanvallen met leger, magie of dieven. Zo krijg je honor en stijgt de waarde van je Kingdom.

Hoe kan ik meedoen?
Meedoen kan heel eenvoudig. Ga naar http://games.swirve.com/utopia en je kunt een account aanmaken.

Ik zie drie servers, welke moet ik spelen?
De drie servers zijn:
- World of Legends
- Battlefields
- Genesis

Je kiest voor Wol als je begint met Utopia
Battlefields is de plaats voor de betere mensen, het niveau is daar hoger.
Genesis is een test server met continu nieuwe experimenten, leuk om daar dingen te proberen.

Het is toegestaan een account te hebben op World of Legends of Battlefields en daarbij mag je een Genesis account hebben.

Deze startpost zal ik uiteraard veel uitgebreider maken als blijkt dat er toch wat interesse voor de game is. Zelf speel ik op [list=2]
• World Of Legends: Kokaine (6:9)
• Genesis: Leader of the Hms (3:30)
[/list]

[ Voor 3% gewijzigd door janklp op 02-12-2004 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is wel eens geprobeerd hoor :)
Het Utopia Topic

Ik speel het zelf niet, maar ik word wel doodgegooid met de verhalen van vrienden van mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zit eraan te denken om het weer te gaan spelen (is al weer een hele poos geleden dus zal weer een beetje moeten "inleven" denk ik :D)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, speelde de vriend van m'n zus altijd..

Toen was het nog een kettingreactie van mensen die er aan verslaaft werden. Dat dat nog bestaat joh :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 02 december 2004 @ 19:46:
Hmm, speelde de vriend van m'n zus altijd..

Toen was het nog een kettingreactie van mensen die er aan verslaaft werden. Dat dat nog bestaat joh :)
Ik speel zelf al ontelbaar aantal ages mee. Ben ooit king geweest van het beste Genesis kd en was toen 1,5 miljoen networth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cryonist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-12-2024

Cryonist

- Something clever -

Januszjes schreef op donderdag 02 december 2004 @ 20:01:
[...]

Ik speel zelf al ontelbaar aantal ages mee. Ben ooit king geweest van het beste Genesis kd en was toen 1,5 miljoen networth.
Dan heb je vast wel wat tips voor de beginnende speler?

In the beginning there was nothing. God said, 'Let there be light!' And there was light. There was still nothing, but you could see it a whole lot better.
D3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Topicstarter
Jawel, welke race met welke personality speel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFrA-WiZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-06 14:02

InFrA-WiZ

Huh wat?

Die personality 's zijn nieuw :?
Ik heb het ook ooit gespeeld, maar zonder een personality geloof ik

[ Voor 4% gewijzigd door InFrA-WiZ op 03-12-2004 15:45 ]

personal life-id: XZj5GaeWqCr9jOg1Tm1I7ZJajQ8Ari

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• solomo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

solomo

.....huh?

hele spel is aardig nieuw, is sinds ik begon (age 3 of zo) erg veranderd, maar heb de hele tijd onafgebroken gespeeld, echter is het de laatste tijd wat minder geworden (vorige genesis age in het sterkste kingdom gezeten kwa nethworth en acres, misten net de honor :(

momenteel speel ik alleen op wol, gewoon minder tijd voor op het moment.
had in het begin erg grote problemen om mn provincie een beetje op orde te houden, was al snel een lage military eff. is nu iets bijgetokken, maar ergens zit het nog niet helemaal goed :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Topicstarter
InFrA-WiZ schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 15:44:
Die personality 's zijn nieuw :?
Ik heb het ook ooit gespeeld, maar zonder een personality geloof ik
Die personality's zijn er al wel een age of 10 denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ohhh, jij liegt ;)

Het Utopia Topic

edit:
Die Schnitzel was me voor 8)7

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2004 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-10 23:23
Been there, done that, to addictive :D
Jaar of 3-4 geleden was hier op GoT een hele reeks van dit soort games.
Utopia, Empirequest, iets met robots.. erg leuk maar slokt veels teveel tijd op..

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barfieldmv
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-10 12:36
Ik vermaak me ook met utopia. In de startpost mag zeker utopia angel wel vermeld worden. Een soort manusje van alles programma om de status van je provincie mee bij te houden. De website http://www.utopiatemple.com/ hoort hier ook bij.

Ik speel nu een Halfling Thief lekker van iedereen alles dat los en vast zit stelen.

Ik speelde 6 ages geleden een tijdje mee en heb het nu maar weer eens opgepakt. 1 advies, zorg dat je niet meer dan 1 uur per dag speelt maar wel minstens eens per dag inlogged en wat soldaatjes traint.
Pagina: 1