Toon posts:

[ASP] specifiek vraag mbt login & sessies

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een loginmodule gebouwd middels asp, een access database en sessies. op de pagina default.asp kun je een gebruikersnaam en wachtwoord invullen, er word gechecked op deze overeenkomen met de waarden in de database (gebruikersnaam en wachtwoord) zo ja dan word er een sessie gevuld, en word je doorgestuurd naar de pagina ingelogd.asp. zo nee dan krijg je een foutmelding te zien en kan je opnieuw een gebruikersnaam en wachtwoord invoeren. als je eenmaal goed bent ingelogd is de sessie 20 minuten (standaard gevuld) wanneer je dan op deffault.asp komt word je meteen doorverwezen naar ingelogd.asp.

het probleem doet zich voor wanneer je niet direct default.asp invoerd in je adresbalk van je browser, maar de url tot de voorgaande map. weten jullie waardoor de oorzaak hiervan?

de login module is hier te bekijken. je kan inloggen met gebruikersnaam: test en wachtwoord test.

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-05 13:45

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Dus je bedoeld dat als men direct naar /tmpFiles gaat?

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:30

TeeDee

CQB 241

Als je gorgi_19's vraag met ja beantwoord dan zul je vanaf tmpfiles al moeten checken of de sessie gevuld is.

gorgi_19 :w

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

Verwijderd

Topicstarter
ja, maar hoe kan ik dan vanaf /tmpfiles checken of de sessie gevuld is? ik heb geen idee hoe ik dat voor elkaar moet krijgen, vanuit een dir een sessie checken...

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:30

TeeDee

CQB 241

/tmpfiles/default.asp

met daarin de "sessie check login" code.

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

Verwijderd

En als mensen rechtsstreeks naar ingelogd.asp gaan, moet je dus ook controleren of ze ingelogd zijn.

Eigenlijk moet de controle op elke pagina zitten die je wilt beveiligen.

Verwijderd

gewoon elke "beveiligde" pagina een include meegeven....
bijv:
code:
1
<!-- #include file="secure.asp"-->

in die include file controleer je of de sessie aanwezig is, zo niet dan redirect je naar de login-pagina

suc6

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2004 22:10 ]

Verwijderd

overigens zet je zo te zien geen sessie maar een cookie, da's wat anders. Een serverside sessie is gekoppeld aan eene browservenster, en wordt afgesloten as je de browser sluit. Als ik nu ingelogd ben, afsluit en de default.asp pagina open, kom ik meteen in de tmpfiles directory terecht... dat lijkt me niet je beoeling :?
Je sessie variabelen zet je na het inloggen gewoon met Session("user") = request.form("user"). Zolang het venster open blijft zal de sessievariabele in alle nieuwe pagina's in deze applicatie bekend zijn...

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-05 21:53

Swerfer

Hmm...

Je moet zowiezo op je webserver instellen dat er niet in een folder gebrowsed kan worden. En je moet een default webpage opgeven. default.asp is dan een goede...

Hiermee voorkom je dat mensen onbeveiligd een folder kunnen bekijken. Gaan ze dan rechtstreeks naar /tmpfiles dan wordt toch default.asp geopend, waar je eerst moet inloggen...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Pagina: 1