HTML : Iframe in percentage zetten

Pagina: 1
Acties:
  • 87 views sinds 30-01-2008

• NoFate
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online
Hallo

Ik ben een nieuwe website aan het ontwerpen. Nu heb ik een vraagje
Ik werk met een iframe , maar ik wil dat deze iframe zich automatisch in hoogte aanpast adhv de resolutie
Dus eigenlijk ist de bedoeling om deze op 100% te zetten , denk ik

www.sosdienstlimburg.be

Dat is dus de website waarmee ik bezig ben , het witte gedeelte is de iframe waar eigenlijk de inhoud gaat komen.
Maar deze iframe heeft nog een vaste waarde, deze moet dus veranderd worden
Nu heeft deze als waarde = 352

Onder de witte iframe heb ik een klein blauw balkje dat ik op heigth 100% heb gezet. Nu wordt eigenlijk alles opegevuld met blauw

Moet ik dit blauw balkje een vaste waarde geven? en alleen de iframe laten resizen?
Of hoe kan ik dit het beste oplossen? Kan iemand me zeggen wat ik moet aanpassen in mijn html bestand?
Ik heb echt al zitte kloten met die percentages , maar het wil me niet lukken.
Tis sjans maar een kleinigheid :s

Anyway , bedankt

Verwijderd

Doh, ik zie nu dat je colspan wel goed staat, omdat je daarboven een rowspan van 2 hebt gezet op de eerste en laatste kolom. Het is dan toch logisch dat het iframe zo breed wordt als de middelste cell?
Zet je border maar eens op 1 en bekijk het probleem dan nog een keer. Dan heb je denk ik wel door wat er fout gaat.

Om ook meteen het antwoord te geven: zet je IFRAME op 100% breedte, zet de colspan op 3 en zet de rowspan van de cellen in de eerste rij weer op één (of haal ze gewoon weg, één is default)

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2004 18:44 ]

• NoFate
  • Nu online
mj , enigste wat ik eigenlijk heb gedaan = design in photoshop gemaakt en dan gesliced

daarna heb ik gewoon sommige delen 100% gegeven , zodat het hele scherm gevuld is

wat kan je dan misdoen met de tabellen?

• NoFate
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 02 december 2004 @ 18:39:
Doh, ik zie nu dat je colspan wel goed staat, omdat je daarboven een rowspan van 2 hebt gezet op de eerste en laatste kolom. Het is dan toch logisch dat het iframe zo breed wordt als de middelste cell?
Zet je border maar eens op 1 en bekijk het probleem dan nog een keer. Dan heb je denk ik wel door wat er fout gaat.

Om ook meteen het antwoord te geven: zet je IFRAME op 100% breedte, zet de colspan op 3 en zet de rowspan van de cellen in de eerste rij weer op één (of haal ze gewoon weg, één is default)
de iframee moet niet van breedte veranderen hé , hij moet alleen zich aanpassen in hoogte

Verwijderd

/me slaat zichzelf...

Sorry, ik las breedte...

Volgens mij kan je dit alleen m.b.v. javascript oplossen. Er is volgens mij geen css methode om het iframe automatisch aan te laten passen aan de hoogte.

[ Voor 155% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2004 18:49 ]

• NoFate
  • Nu online
hoe kan ik dan bv op een andere manier zorgen dat ik vanboven een header en vanonder een footer heb? En de footer moet dan altijd tegen het onderste van het scherm plakken?
Zoals het nu dus ook is

Verwijderd

Je moet dus een javascript methode schrijven die na het laden van de pagina bekijkt hoe hoog het frame moet worden en vervolgens het frame zo hoog maakt. Hoogte van de body - Hoogte header - Hoogte footer. Lijkt me in princiepe niet alt te moeilijk.
Volgens mij is er in dit forum nu ook een andere topic over het op 100% hoogte zetten, alleen dan van een div. Misschien heb je er iets aan.

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-01 15:49

JHS

Splitting the thaum.

NoFate schreef op donderdag 02 december 2004 @ 18:51:
hoe kan ik dan bv op een andere manier zorgen dat ik vanboven een header en vanonder een footer heb? En de footer moet dan altijd tegen het onderste van het scherm plakken?
Zoals het nu dus ook is
Door je website in één pagina op te bouwen met css en met gebruik van div's ed :) . Half W&G staat vol met manieren om daar leuke dingen mee te doen :) .

DM!

• NoFate
  • Nu online
kan ik bv ook niet met een frameset werken ofzo?
Met dan 3 frames , boven midden en onder?
Of is diit geen goede werkwijze omdat je dan mss zit te knoeien met die waardes?

PS , ik ben echt een noob op gebied van webdesign hé :) , just to let you know

• JHS

JHS

Splitting the thaum.

NoFate schreef op donderdag 02 december 2004 @ 18:59:
kan ik bv ook niet met een frameset werken ofzo?
Met dan 3 frames , boven midden en onder?
Of is diit geen goede werkwijze omdat je dan mss zit te knoeien met die waardes?

PS , ik ben echt een noob op gebied van webdesign hé :) , just to let you know
Als je @ mij praatte , ja, dat kan op zich wel met een frameset. Laatst is hier nog een discussie geweest over frames, misschien even doorlezen om te kijken of je ook werkelijk frames wil gebruiken :) . En als je helemaal begint enzo, zou ik eerst een paar tutorials lezen waar gewoon duidelijk wordt uitgelegd wat je nu precies aan het doen bent, wat allemaal kan, etc . :) .

DM!

• NoFate
  • Nu online
JHS schreef op donderdag 02 december 2004 @ 18:58:
[...]

Door je website in één pagina op te bouwen met css en met gebruik van div's ed :) . Half W&G staat vol met manieren om daar leuke dingen mee te doen :) .
mja , ik heb geen flauw idee over wat je bezig bent hoor :)

• JHS

JHS

Splitting the thaum.

NoFate schreef op donderdag 02 december 2004 @ 19:02:
[...]

mja , ik heb geen flauw idee over wat je bezig bent hoor :)
www.w3schools.com/
www.htmldog.com
[google=html css tutorials]

Gewoon je even inlezen, zoeken, proberen, en dan later weer met je problemen terugkomen :) .

DM!

• NoFate
  • Nu online
zou je niet zo vriendelijk willen zijn om dit eventjes te willen toepassen op mijn voorbeeld?

Ik heb namelijk weinig tijd om dat allemaal na te gaan lezen...

dit zou echt al een grote hulp zijn om mij verder weg te helpen met de website...

Voor u duurt dit misschien maar 5 min om deze pagina te maken , ik ben er misschien dagen mee bezig , omdat ik echt totaal noob ben op dit gebied..

alvast bedankt

• JHS

JHS

Splitting the thaum.

NoFate schreef op donderdag 02 december 2004 @ 19:11:
zou je niet zo vriendelijk willen zijn om dit eventjes te willen toepassen op mijn voorbeeld?
Nee ;) . Het gaat erom dat jíj wat leert, niet ik, in dit geval :) . Het lezen kost echt niet zoveel tijd. En ik denk dat er hier weinig mensen zijn die ook werkelijk iets voor iemand anders wil maken. En als je een probleem tegenkomt wat je niet op kan lossen met google / search, dan wordt je heus geholpen :) .

DM!

• NoFate
  • Nu online
ok , kga proberen mijn best te doen dan maar :)

allessinds bedankt

En ik dacht dat ik gewoon ergens een % of een getalletje moest veranderen :(

• NoFate
  • Nu online
ok , ik heb het gevonden :)

resultaat : http://www.nofate.easynet.be/

het waren toch gewoon een paar getalletjes die moesten veranderd worden , dus geen javascrip css whatever :)

anyway thnx guys

• JHS

JHS

Splitting the thaum.

NoFate schreef op donderdag 02 december 2004 @ 20:33:

het waren toch gewoon een paar getalletjes die moesten veranderd worden , dus geen javascrip css whatever :)

anyway thnx guys
Ook nooit beweerd dat dat nódig was :) . Ik gaf alleen een (naar mijn mening beter) alternatief aan. Misschien was het was drastisch, toegegeven :) . Oh, en fijn dat het gelukt is :) .

[ Voor 4% gewijzigd door JHS op 02-12-2004 20:37 ]

DM!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 15:03

Pelle

🚴‍♂️

NoFate schreef op donderdag 02 december 2004 @ 20:33:

anyway thnx guys
Zie je wel, je kunt het best zelf :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.