Toon posts:

welke tv kaart?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een htpc gaan bouwen,
over de meeste hardware ben ik wel uit. Maar de tv-kaart blijft lastig. Welke kaarten zijn geschikt voor het opnemen in "goede" kwaliteit?
in de meeste htpc's zie ik de hauppage pvr150-250 of 350. zijn er alternatieven?
2de hands kan ik een Wintv Go van hauppage kopen. Is dit de moeite waard? Wat zijn de tekortkomingen tov de pvr modellen?

Verwijderd

Welke TV-kaart?

staat genoeg ff zoeken, ff zoeken dan vragen.

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-06 08:25

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Ik ben er zelf ook mee bezig, en wil de pvr250 misschien halen, maar twijfel nog tussen pvr250 en 150, maar wat mij belangrijker is, is de de kwaliteit van het tv-out gedeelte.

ik krijg met mijn radeon 9700pro geen fatsoenlijk strak beeld op mijn tv.

ik zou weleens willen weten wat jouw config van systeem wordt?

mijn voorlopige hardware wordt:.
epox 4bear (heb ik nog liggen)
512mb ddr 333 (samsung)
80gb schijf maxtor
cpu denk cellie 2400 ofzo(denk niet dat ik hier een p4 3,06voor nodig heb)
pvr250/150 (of leadtek winfast 2000)
mce 2005 (NL) liever engelse versie.
remote die ik nu heb X10 (bijgeleverd medion xl8080)
fx5600 256mb.

maar ben ook nog uit welke videokaart, moet minimaal 64 mb zijn, maar tv-out moet het goed doen. (bij ati = het beeld golvend streperig kortom niet voldoende)

ik ga dit overigens stoppen in een oude versterker behuizing zodat deze mooi staat bij derest van de losse componenten.

Nvidia's programma wilde ik ook proberen deze werkt opzich wel lekker op mijn werk systeem nstant media (nvidia DVD decoder ook wel genoemd)

en een eigen gemaakte 15polige vga -> scart kabel om te kijken of dat beter beeld levert.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• ilovetechno
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-04 12:49
Wil je MCE2005 gaan draaien of bijv. mediaportal?

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor jullie reacties.

De config die ik tot zover heb;

Produkt : Abit NF7
Produkt : AMD Sempron 2400+ (1.66 GHz)
Produkt : AOpen Geforce FX5200-DVI128
Produkt : Hitachi Deskstar 7K250 (160 GB)
Produkt : MDT DIMM 256 MB

geheugen ga ik later uitbreiden.

Wil eerst met linux knoppmyth aan de slag, als dat niet lukt misschien windows MCE of een andere variant

Hier staat een hoop info over minimaal benodigde hardware;

http://www.linuxis.us/lin...tpc/installing_linux.html

De zoekfunctie heb ik uiteraard gebruikt. Mijn specifieke vraag is nog niet duidelijk beantwoord.

een oude versterker kast is ook een goed idee... ik ga met mdf en alu aan de slag.

misschien kunnen we elkaar op de hoogte houden van elkaars vorderingen?