Athlon 64, K8V upgrade problemen

Pagina: 1
Acties:
  • 296 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net mijn systeem geupgrade en nu de volgende configuratie:

Asus K8V-X
Athlon 64 3000+
2 x 256 MB DDR (PC2100 uit mijn hoofd... geen nieuw geheugen)
Asus A9550 video
1 x 12 GB HD ATA
1 x 30 GB HD ATA
DVD-rom
DVD-rw
360 Watt voeding

Als ik hem nu aanzet dan komt er geen signaal aan bij mijn monitor (en ja... er zit wel een kabeltje tussen de videokaart en de monitor), ik heb de volgende tests al uitgevoerd:

- Andere (oude PCI) videokaart erin ipv de 9550. Geen verschil
- Beide DDR-tjes alleen geprobeerd (lijkt me sterk dat ze allebei op precies hetzelfde moment kapot zijn gegaan). Geen verschil
- Loskoppelen alle IDE devices (zowel power als kabels). Geen verschil
- Loskoppelen DVD-rom en DVD-rw. Geen verschil
- Loskoppelen DVD-rom, DVD-rw en secondary HD. Geen verschil
- Oude 300 Watt voeding vervangen door 360 Watt voeding. Geen verschil

Iemand enig idee wat er mis kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Vrijwel zeker een geheugenprobleem. De ervaring leert dat het geheugen in 9 van de 10 gevallen een comptabiliteitsprobleem geeft.

Staat het merk en type geheugen in de geadviseerde lijst van componenten bij ASUS?

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
In het boekje hebben ze het alleen maar over DDR400, ik heb wat oudere PC2100 van het merk Dane-elec. Op de asus site kan ik iig nergens een lijst vinden met welk geheugen ondersteund wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Voor mijn MB (K8V Deluxe) is het en op de site en in de handleiding te vinden. Lijkt me ongeloofwaardig dat dit met jouw MB niet het geval is.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
In het boekje staat wel een heel klein lijst maar daar stond bij dat dat alleen de DDR 400 lijst is (en ik heb geen DDR 400). Op de site kan ik nergens iets vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Mompel het voorzichtig voor me uit... zou je dan niet heel voorzichtig de conclusie kunnen trekken dat het heel goed mogelijk is dat de kans aanwezig is dat het aan het geheugen ligt?

Probeer het eens met geheugen wat wél op die lijst staat of zoek welke combo's MB/MEM werken op bijv. GoT en in mijn signature.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Werd ik ook al wel een beetje bang voor... alleen op de site van asus had ik wel gezien dat ie PC2100 geheugen ondersteunt, grote vraag nu nog welke PC2100 ie allemaal ondersteunt, ik ga maar eens flink zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Verwijderd schreef op donderdag 02 december 2004 @ 18:02:
Werd ik ook al wel een beetje bang voor... alleen op de site van asus had ik wel gezien dat ie PC2100 geheugen ondersteunt, grote vraag nu nog welke PC2100 ie allemaal ondersteunt, ik ga maar eens flink zoeken.
ik vrees ook dat het je mem is.

Daarnaast, PC2100 zal de performance van je systeem erg vertragen.

[ Voor 23% gewijzigd door Fairy op 02-12-2004 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 16:49

nIghtorius

Poef!

athlon64's zijn extreem kieskeurig met geheugen..

die van mij moet echt niks van TwinMOS geheugen hebben terwijl mijn P4 er gek op is..

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn Athlon64 3000+ werkt gewoon met TwinMos hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb er geheugen in gedaan die op de lijst staat van Asus (512 MB Kingston)... geen verschil. Ik zet hem aan en er komt geen signaal bij de monitor, gebeurt helemaal niks. Enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

[insertsmerigwoordvandrieletters]
Ik ga eens even diep nadenken. Hoop snel terug te komen.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hij doet het!!

bleek dat de bios leeg was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedBart
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-06 07:52

SpeedBart

Futurama 0wnage

Bios leeg? Verklaar je nader.

Bite my shiny metal ass!! 6000wp platdak z, zo brabant 14x longi Solar 365 icm 5000XE growatt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het bleek dat er op de chip waar de bios op staat niks stond, is een nieuwe bios ingeflashd en nu werkt ie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed, maar hoe heb je dat voor elkaar gekregen? De BIOS wist zich op zich niet zomaar...

Ik had dat ook met mn K8V. Ik deed BIOS Flash met Asus EZ Flash. Flash Failed! Lekker dan. Bootte ook niet meer etc. Mn TwinMos geheugen deed het eerst overigens ook niet, toen deed ik dus de flash.. RMA aangevraagd, kreeg een nieuw bord, deed geheugen het opeens wel :s.

Mooi dat hij het doet.

• artman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-01-2021
Om maar verder te gaan met dit topic...mijn probleem is exact hetzelfde

heb een k8v-x en hij werkte ongeveer anderhalve week perfect, echter sinds vandaag wil ie niet meer opstarten. er komt zelfs geen signaal bij monitor (net zoals bij topicstarter Isildur)

heb geheugen wat op lijstje staat in handleiding van moederbord, heb ook al een ander geheugen en andere videokaart geprobeerd...helpt niks

[/quote]Het bleek dat er op de chip waar de bios op staat niks stond, is een nieuwe bios ingeflashd en nu werkt ie.[quote]

Isildur, Hoe kan je een nieuw bios erin flashen? Misschien lost dit mijn probleem op.

• artman
niemand anders een antwoord ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archimond
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-09 03:47

Archimond

Lopende Helpdesk

"Het flashen van een BIOS plus vragen daarover zijn al zó vaak langsgekomen dat er met de search, naast de manuals en de site v.d. fabrikant, genoeg info voorhanden is om een dergelijke operatie zelf tot een goed einde te brengen."

Dus gewoon ff bij de FAQ kijken, ik zie direct bij de index, of je kan bij de site van moederbord fabrikant kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EaS
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:45

EaS

Dit komt uit een Asus A7N8X topic van hier.
Misschien dat je er wat mee kunt. Ook al zal de procedure voor jouw moederbord waarschijnlijk iets anders zijn:

Mislukte bios-flash kun je dit nog proberen:
- optie 1: De floppydisk truuk: Hierbij wordt alleen gebruik gemaakt van het moederbord, processor, geheugen en floppydisk. Ga als volgt te werk: Maak een recovery floppy met de volgende bestanden: awdflash.exe, de juiste biospudate, en een autoexec.bat. Hierin komt het volgende te staan:

@echo off
cls
AWDFLASH.EXE 1002A.BIN /py /sn /cd /cp /cc /R

Deze floppy moet DOS bootable zijn.
Vervolgens haal je je videokaart uit je dood systeem. Hierdoor kan het gebeuren dat de bios de floppy gaat scannen. Zet je PC aan. Het is nu hopen data de floppydisk wordt aangesproken. Zo ja, dan heb je geluk. zo niet, dan heb je nog 1 optie.

- optie 2: Hotswapping: Maak een opstart diskette met de volgende bestanden: awdflash.exe, je bios flash. maak een batch met de volgende string:
awdflash.exe 1002a.bin /F.

***** LET OP : HOTSWAPPING IS GEHEEL OP EIGEN RISICO********

Je kunt er 2 werkende biossen aan overhouden, maar je kan er ook 2 naar hun grootje helpen.
Neem een werken systeem met een moederbord waar dezelfde bios chip in zit. er staat wel een typenummer op het chipje, ik weet zo even niet meer het typenummer. Haal de bios uit het goede systeem, en leg hem heel lichtjes weer terug in de socket zodat de pootjes net contact maken. Dit vergemakkelijkt het om straks de bios hot te swappen.
Zet de PC aan, wacht tot de a prompt (van de diskette die in de driver zit) en haal de bios eruit. Als je een tang nodig hebt, hier kun je hem bestellen: |- Klik -|

Vervolgens druk je de dode bios in het draaiende systeem. Even het batch bestand draaien, en je rotte bios is weer geflashed met de goede versie.
NIET REBOOTEN, maar de stekker uit de stopcontact halen. Zet vervolgens de juiste biossen weer in de juiste moederborden, en voila, je (beide) systemen werken weer.Lukt het nog niet vul dan even het volgende formulier in: http://www.asusmall.com.tw/forms/complaint_TSD.asp
Asus belooft letterlijk dat je binnen een werk-week antwoord hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artman
@Archimond: ik weet best wel hoe ik een BIOS moet flashen daar gaat het ook niet om, gaat er nu om dat ik moet flashen zonder dat ik ook maar iets zie op mn beeldscherm (en daar gaat de handleiding echt niet van uit)

@EaS: ik ga de 1ste optie vanavond proberen, zit nu op mn werk. Bedankt ! Al ga ik de 2e optie maar niet proberen omdat ik gewoon nog garantie heb op het moederbord (dan maar wegbrengen en hopelijk niet te lang wachten)

Al is het nog steeds raar dat ik de BIOS sowieso moet flashen omdat daar niks mee is gedaan. Er ging opeens gewoon geen signaal meer naar de monitor. Ik denk nog steeds dat het gewoon een brak moederbord is :'(

***update: de computer start spontaan weer op!!! niks verandert alleen stroom er anderhalve dag op laten staan :? Gewoon te vreemd dit, heb al erg veel met computers gewerkt, maar dat ze t spontaan weer gaan doen terwijl je niks verandert is mij echt een raadsel
nou maar hopen dat ie t ook blijft doen

[ Voor 40% gewijzigd door artman op 17-12-2004 21:13 ]

Pagina: 1