Ok, om tot een echt mooi resultaat te komen, zul je nog een hoop moeten leren. Hier is hoe ik dit zelf zou aanpakken:
1. Kies een geschikte locatie. Op de parkeerstrook waar je je eerste foto('s) hebt genomen is nogal een storende achtergrond aanwezig. Misschien is een groot, verlaten parkeerterrein een idee, bv van een Makro-achtige winkel of een grote bouwmarkt ofzo. Soms staan er op die parkeerplaatsen grote lichtmasten, dat zou mooi meegenomen zijn.
1a. Let goed op de omgeving. Ga bij voorkeur voor een zo groot mogelijk, leeg veld, zodat je geen last hebt van lelijke struiken en andere auto's enzo.
2. Zorg voor goede belichting. Zeker als je je koplampen aan wil hebben en daar mooi beeld van wil hebben, zul je veel aandacht moeten besteden aan de belichting. De truc is om een goede balans te vinden tussen de belichting van je auto zelf en het licht van de koplampen. Als je de auto zelf te zwak belicht, krijg je een foto van alleen maar 2 gloeiende spijkers (je koplampen namelijk), als je de auto teveel belicht, zie je amper dat de koplampen aan staan. Ik denk dat je de eerder genoemde lichtmasten nodig zult hebben voor een mooi resultaat. Flitsen raad ik af; je krijg met een normale flitsinstallatie nooit een mooie, egale belichting.
3. Kies het juiste tijdstip. Overdag krijg je nooit de sfeer die je wil vastleggen, maar 's nachts (dwz volledig donker) is ook niet ideaal. Ik denk dat voor jouw onderwerp de schemering het meest geschikt is. Op dit moment moet je dan ergens tussen half vijf en half zes schieten. Maar ga eerst een keer overdag (of 's avonds) op zoek naar een geschikte locatie en neem wat testshots, zodat je, als je eenmaal de 'echte' foto gaat maken, geen tijd kwijt bent met plekjes zoeken en rondrijden.
4. Gebruik een statief. Je wil een strakke foto, dus dan zul je moeten sjouwen

Maar je hebt een statief, dus dat mag geen probleem zijn.
5. Let op je compositie. Ik ga hier geen uitgebreide lezing over composities geven. Dat is ook niet echt haalbaar, omdat de compositie het meest artistieke element van een beeld is. Het is moeilijk om er basisregels voor te geven. Ik raad je aan om een boel foto's te maken vanuit verschillende standpunten. Dan zit er meestal wel iets bij wat je aanspreekt. De volgende keer kun je daarop voortborduren. Nog een kleine tip: speel een beetje met de verticale positie van de camera t.o.v. het onderwerp. Als je de camera laag houdt t.o.v. je auto, dan zal de auto heel groot overkomen. Als je de camera juist heel hoog houdt, dan krijg je een mooi overzicht (en heb je minder last van eventuele storende achtergronden

)
6. Technische instellingen. Dit is eigenlijk het makkelijkste. Het enige wat je moet onthouden is dat je een zo laag mogelijke ISO gebruikt ivm ruis. Verder zou ik alles even op de automaat laten staan. Als je serieus wil gaan spelen met dingen als scherptediepte, dan zul je je eerst moeten verdiepen in de Edele Kunst der Fotografie. Ofwel: lezen en proberen. Maar voor nu zou ik lekker voor de automaat gaan; de lichtmeter van de meeste digitale toestellen is daar prima geschikt voor.
Heel veel succes en plezier, en post hier straks vooral de foto's die je gemaakt hebt! De mensen hier kunnen er dan eventueel kritiek op geven, waardoor jij je foto's weer beter kan maken.