Sony vaio & externe cdrom drive problemen.

Pagina: 1
Acties:

• xon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-01 21:27
Hi all,

Ik ben op mijn werk nu al een paar uur aan het klooien met het volgende probleem waar ik niet uitkom.

Ik zit hier met een sony Vaio (deze http://nbook.divi.ru/images/sony/c1-1vb.jpg) welke een corrupt besturingsysteem heeft (XP). Hij start op..doet een checkdiskje en daarna zie ik nog even een hexdumpje en hij gaat weer opnieuw booten.

Nou is het leuke van zo'n apparaat dat er allerlei leuke aansluitmogelijkheden opzitten maar natuurlijk hier GEEN cdrom of floppie op.

Hoe zet ik nu een nieuw besturingsysteem hierop!!

Eerst nog wat geprobeerd te rommelen met een bootflop om wat te repareren maar helaas zonder resultaat. Verder een externe dvd/cd drive besteld welke met usb of firewire kan werken (I-link) en is ook van sony.

Nu dacht ik dat dit zou gaan werken..immer..ik heb ook een USB floppy welke wel gewoon in 1 keer werkt en ook gezien wordt in de bios. Maaaar helaas..hij ziet in de bios de drive niet en daardoor ook niet met een bootschijf bij het opstarten. En dit te denken dat ie niet alleen met usb niet werkt maar ook niet werkt met de firewire/Ilink verbinding welke zelfs in de bios wordt aangegeven als optie " opstarten via Ilink device" .

Ik baal hier ontzettend van want HOE moet ik dit ding zonder te moeten gaan klooien met de harde schijf (welke er niet op een normale manier uit te halen valt) voorzien van een nieuw systeem?

Zou het helpen als ik de bios update? En dan nog waar haal ik hem vandaag..ik heb het nog niet kunnen vinden.

Graag jullie advies