Exchange 2003 stoppen van inkomende mail.

Pagina: 1
Acties:

• Vavoom
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-12-2024
We zijn overgestapt van Exchange 5.5 naar de 2003 versie. Wanneer ik op de Exchange 5.5 een update draaide van de virusscanner, stopte ik altijd eerst de "Internet Mail Service", zodat er tijdens de update geen email met virussen konden doorglippen.

Nu wil ik hetzelfde doen voor de Exchange 2003 server. Weet iemand, hoe dat ik de Exchange 2003 server zover kan krijgen, om even geen mail te ontvangen? (De gebruikers mogen hier natuurlijk geen last van ondervinden)

Verwijderd

poort 25 in je firewall even dichtzetten ?

• Vavoom
Verwijderd schreef op donderdag 02 december 2004 @ 16:53:
poort 25 in je firewall even dichtzetten ?
Ja dit is natuurlijk wel een oplossing, alleen beetje omslachtig om een pix te gaan herconfigureren. Het moet makkelijker zijn.
Ik heb zelf al geprobeerd, de SMTP service te stoppen. Maar dan blijft alle mail die de gebruiker stuurt, net zolang in de outbox staan, totdat de service weer gestart wordt.
Dit heb ik liever niet.

• Firefox
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08-09-2024

Firefox

Een Vurig Vosje

Ga via Enterprise Manager naar je Mailserver,
naar je default SMTP - Protocols - SMTP - en selecteer de SMTP virtual server die je gebruikt.

rechtsclick -> Pause.

Je uitgaande mail staat dan ook wel ff in de queue, maar dat kan geen kwaad.... Virus protectie moet je niet alleen op inkomende mail hebben....

[ Voor 32% gewijzigd door Firefox op 02-12-2004 17:00 ]

Better to have loved and lost then never loved at all... yeah right.

• Vavoom
Firefox schreef op donderdag 02 december 2004 @ 16:58:
Ga via Enterprise Manager naar je Mailserver,
naar je default SMTP - Protocols - SMTP - en selecteer de SMTP virtual server die je gebruikt.

rechtsclick -> Pause.

Je uitgaande mail staat dan ook wel ff in de queue, maar dat kan geen kwaad.... Virus protectie moet je niet alleen op inkomende mail hebben....
Kijk, daar was ik naar opzoek. Thanx.... Case closed.

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:53
Ik neem aan dat je een virusscanne hebt die in de exchange database scanned. Dan hoef je namelijk niet de binnen komende mail te stoppen hoor. Alle Exchange virusscanner werken perfect en op een zeer inteligente mannier.
Pagina: 1