[win98] Bestands- en printerdeling verdwijnt steeds

Pagina: 1
Acties:

• WimB
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-03-2024
Ik heb hier een Windows 98 PC in netwerk met een Windows XP. Ik kan met de win98 PC bestanden raadplegen op de XP maar niet andersom. Als ik bij het configuratiescherm "netwerk" onder Windows 98 kijk, zie ik dat "Bestands- en printerdeling" niet in het lijstje staat. Ik voeg dit toe, dit lukt ook, maar als ik dan op OK klik en de PC herstart, staat het er niet meer bij. Als ik de PC niet herstart en ik ga direct terugkijken, staat het er zelfs al niet meer bij. Weet er iemand hoe ik dat daar kan laten staan?

Wat heb ik al geprobeerd?
- controleren op virussen en spyware
- met winsockfix netwerkgedeelte gereset
- alles in configuratiescherm netwerk verwijderen en terug toevoegen

Extra info:
- ik kan met beide PC's naar elkaar pingen en het internet op
- er heeft nooit een firewall op die PC gestaan

• hesselbeertje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:26
Hoe voeg je het toe??

Via Toevoegen - service??? Dat gaat vaak mis.

Je moet gewoon die vinkjes aanzetten (bestanden delen en printers delen) dan installt hij zelf de service en blijft het werken.

28 x AUO SunBravo + Fronius Symo 10.0 + Mitsubishi Zubadan 8kw om de stroom weer op te maken...

• WimB
hesselbeertje schreef op donderdag 02 december 2004 @ 18:57:
Hoe voeg je het toe??

Via Toevoegen - service??? Dat gaat vaak mis.

Je moet gewoon die vinkjes aanzetten (bestanden delen en printers delen) dan installt hij zelf de service en blijft het werken.
Ik heb al op beide manieren geprobeerd, maar helaas...

• WimB
Niemand een tip?

• Blacksnak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-07-2024
Even op je eerste vraag antwoorden...

Ik meen mij te herinneren dat er ergens een foutje zit waardoor je bestanden op Win98 niet kunt zien vanaf XP maar het zit zo maar ergens vaag in m'n hoofd dus schiet me niet af als het niet klopt :)

Verwijderd

Ik zal je niet afschieten, maar het klopt niet :)

Dan de vraag van TS. Start de PC eens op in veilige modus, en verwijder ALLES wat ook maar naar netwerk ruikt. Dus ook de kaart zelf. Verijder de kaart ook fysiek.

Daarna de PC opnieuw starten en met regclean het register schonen. (meerdere keren achter elkaar uitvoeren, tot hij niets meer vind.

Dan PC uit, kaart er weer in en opnieuw opstarten. Laat 'm de hele handel installeren. Als hij vraagt of je een nieuw bestand wilt vervangen door een ouder, JA antwoorden. Daarnaa eventueel nog bestands- en printerdeling toevoegen (via vinkje).

Als je het eenmaal werkend hebt, alle fixxes, patches etc weer opnieuw toepassen.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2004 18:34 ]

Pagina: 1