Hoi!
Situatie
Voor mijn bedrijfje was ik gisteren ons product (weblication op PHP) installeren bij een klant. Wij gebruiken hier (Linux test server) de Turck MMCache (een PHP cache / accelerator) met veel plezier en dus waren wij van plan een ge-encode versie bij de klant (Win 2000 server) neer te zetten (sneller, copyright). Ik kreeg het echter niet voor elkaar de (zelf gecompilede) dll te installeren. Gelukkig had ik ook de normale sources meegenomen.
Het probleem
Apache zeurt bij het opstarten dat hij de extension dll niet kan vinden.
Ik heb van alles geprobeerd:
Ook het aangeven van de volledige pad naar de extension zelf (C:\php\extensions\turckldr.dll) of de dll in de root van php en zelfs de system root te zetten wil niet werken.
Hoe moet je zo'n extension nou aangeven? Ik vond het al zo raar dat Apache de php4apache2.dll ook niet kon vinden als je php4ts.dll niet in de system root zet. Heeft dat ermee te maken?
Specs
PHP 4.3.9, Apache 2.0.52, Win2000
Situatie
Voor mijn bedrijfje was ik gisteren ons product (weblication op PHP) installeren bij een klant. Wij gebruiken hier (Linux test server) de Turck MMCache (een PHP cache / accelerator) met veel plezier en dus waren wij van plan een ge-encode versie bij de klant (Win 2000 server) neer te zetten (sneller, copyright). Ik kreeg het echter niet voor elkaar de (zelf gecompilede) dll te installeren. Gelukkig had ik ook de normale sources meegenomen.
Het probleem
Apache zeurt bij het opstarten dat hij de extension dll niet kan vinden.
Ik heb van alles geprobeerd:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| extension_dir = "./" ; default extension_dir = ".\" extension_dir = "c:\php" extension_dir = "./extensions" extension_dir = "extensions" ... etc ... ;en zelfs: ;extension_dir (dus niets ingesteld, dan zoekt hij automatisch in c:\php4) ;verder onderaan: extension = turckldr.dll extension = "extensions\turckldr.dll" extension = "extensions/turckldr.dll" |
Ook het aangeven van de volledige pad naar de extension zelf (C:\php\extensions\turckldr.dll) of de dll in de root van php en zelfs de system root te zetten wil niet werken.
Hoe moet je zo'n extension nou aangeven? Ik vond het al zo raar dat Apache de php4apache2.dll ook niet kon vinden als je php4ts.dll niet in de system root zet. Heeft dat ermee te maken?
Specs
PHP 4.3.9, Apache 2.0.52, Win2000
offtopic:
Sweet, mijn eerste topic met de nieuwe layout. Kick ass!
Sweet, mijn eerste topic met de nieuwe layout. Kick ass!
[ Voor 8% gewijzigd door JayVee op 02-12-2004 16:43 ]
ASCII stupid question, get a stupid ANSI!