Verwijderd schreef op donderdag 02 december 2004 @ 18:58:
Daar was ik al bang voor dat ik bij dat soort winkels moet zijn. Helaas zijn die winkels niet bij mij om de hoek.
[...]
Geweldig! Zelfs iemand die hem getest heeft

. Dat scheuren van het plastic heb ik inderaad ook al gehad. Hoe is het geluid van de Philips hp1000 in vergelijking met de BeyerDynamic DTX 700? Weet je toevallig de prijs van de BeyerDynamic DTX 700 bij RAF in Amsterdam? Ik heb ook andere topics gelezen en daaruit blijkt dat Sony hoofdtelefoons niet veel bass hebben (met uitzondering van de topmodellen). Echter, hebben die Sony hoofdtelefoons minder of meer bas dan die BeyerDynamic?
Ik vind persoonlijk de hp1000 beter klinken dan de beyer(andere prijsklasse daar niet van), gevoel van ruimte veel beter (soundstage), diepere bass, ietsje minder warm, treble hoger, en niet zozeer het geluid maar het comfort is veel beter. Nadeel van de hp1000 is dat je er een vrij sterke hooftelefoon uitgang nodig hebt (hooftelefoon versterker, geluidskaart die of een aparte hooftelefoon uitgang heeft, audigy 2 heeft bv een erg sterke uitgang )
standaard is de bass niet heel veel maar zodra je hem op een goede versterkte uitgang gooit kan je de bass enorm hoog zetten zonder dat het gaat clippen of storen (subwoofer tests draaien er erg leuk op),bij mij in iedergeval zo hoog(laag) dat je er koppijn van kan krijgen

.versterkt ongv gelijk aan bass als de beyer 770 pro welke bekend staat als een basskanon. dus als je een goede versterkte uitgang hebt zou je deze kunnen overwegen, anders zou ik naar een koptelefoon kijken welke makkelijker aan te sturen is.
Sony is pas interresant met de MDR-CD3000 maar dan hebben we het over een erg duur speeltje(+-450 euro + een versterker van flink wat euro), de MDR-780 is ook niet slecht, doet het ook goed op minder versterkte uitgangen, comfort is erg goed, maar de treble daarvan is veel te schel, bass is wel redelijk maar niet erg diep.CD2000 niet aankomen (2x zo duur als de 780 en maar een heel klein beetje beter dan de 780)
Probeer anders ook eens de sennheiser 555, stevige goedzittende koptelefoon welke een wat meer naar voren gericht geluid heeft (dichterbij de muziek)en ook niet slecht klinkt, bass is ok , enige nadeel is dat het hoog niet erg gedetaileerd is.
Prijs van de beyer weet ik helaas niet meer, raf is over het algemeen wat duurder maar je kan daar wel de hooftelefoon beluisteren (alleen hebben ze er een vrij brakke versterker waar de hooftelefoons op zitten, dus ze klinken daar niet optimaal maar het geeft een indruk) .
[
Voor 4% gewijzigd door
_Drake_ op 02-12-2004 19:43
]
The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.