Toon posts:

BeyerDynamic DTX 700

Pagina: 1
Acties:
  • 190 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Al een tijdje ben ik op zoek naar een nieuwe hoofdtelefoon. De eerste hoofdtelefoon die ik had was een goedkope Philips en de laatste die ik had was een Philips SBC HP 820. Helaas gingen al deze hoofdtelefonen snel kapot (breuk in het plastic, kabelbreuk etc). Ik wil daarom geen Philips hoofdtelefoon meer vanwege de lage kwaliteit van het materiaal. Ik weet dat de Philips SBC HP 920 zeer goed is, maar ook problemen heeft met de kwaliteit van het materiaal. Ook over Senheizer hoofdtelefoons ben ik niet te spreken. Mijn oog viel daarom op de BeyerDynamic DTX 700 (€79,00). Heeft er iemand ervaring met deze hoofdtelefoon? Hoe is de bas? Is deze hoofdtelefoon qua geluidskwaliteit vergelijkbaar met de Philips SBC HP 820?Afbeeldingslocatie: http://www.beyerdynamic.com/standard/images/big/dtx700_bg.jpg

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:10

GaMeOvEr

Is een hork.

Heb je hem nog niet beluisterd dan?

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

Topicstarter
Nee, ik weet namelijk niet waar ze deze hoofdtelefoon verkopen. Ik ben bij de Mediamarkt, BCC en It's geweest maar bij deze winkels is hij niet te koop. Weet jij misschien waar ze hem wel verkopen?

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 02 december 2004 @ 17:26:
Nee, ik weet namelijk niet waar ze deze hoofdtelefoon verkopen. Ik ben bij de Mediamarkt, BCC en It's geweest maar bij deze winkels is hij niet te koop. Weet jij misschien waar ze hem wel verkopen?
Ik zou de iets betere winkels proberen. (Dus niet de dozenschuivers die je hierboven noemt.)
Daarnaast hebben ze in dat soort winkels vaak veel meer keus (vooral in de betere modellen).
Waar je aan kunt denken is:
Correct
Hobo
Staffhorst
Vogelzang
Vul maar in...

• _Drake_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
De Raf in amsterdam verkoopt hem en ik heb hem kort beluisterd, het geluid was opzich niet verkeerd, alleen het comfort vond ik ondermaats maar er zijn ergere koptelefoons kwa comfort. Geluid komt hij overeen met een philips sbchp890 alleen met minder bass(opzich genoeg daar niet van), iets warmer geluid, en de treble is ietsje beter(meer detail).
Verwijderd schreef op donderdag 02 december 2004 @ 16:12:
Ik wil daarom geen Philips hoofdtelefoon meer vanwege de lage kwaliteit van het materiaal. Ik weet dat de Philips SBC HP 920 zeer goed is, maar ook problemen heeft met de kwaliteit van het materiaal. afbeelding[/url]]
Ik heb zelf een Philips HP1000, nu 7 a 8 maanden in bezit en geen enkel kraakje of scheurtje terwijl hij al wat te verduren heeft gehad (bij de hp8**serie ging het plastic vaak scheuren bij ophanging van de schelpen, hp1000 heeft aluminium ophangingen en die scheuren blijkbaar niet).Alleen zal dat wel te maken te maken hebben met de prijs aangezien hij stukje duurder is dan een 820 .

[ Voor 56% gewijzigd door _Drake_ op 02-12-2004 18:18 ]

The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.

Verwijderd

Topicstarter
Daar was ik al bang voor dat ik bij dat soort winkels moet zijn. Helaas zijn die winkels niet bij mij om de hoek.
Drake schreef op donderdag 02 december 2004 @ 18:10:
Ik heb zelf een Philips HP1000, nu 7 a 8 maanden in bezit en geen enkel kraakje of scheurtje terwijl hij al wat te verduren heeft gehad (bij de hp8**serie ging het plastic vaak scheuren bij ophanging van de schelpen, hp1000 heeft aluminium ophangingen en die scheuren blijkbaar niet).Alleen zal dat wel te maken te maken hebben met de prijs aangezien hij stukje duurder is dan een 820 .
Geweldig! Zelfs iemand die hem getest heeft :). Dat scheuren van het plastic heb ik inderaad ook al gehad. Hoe is het geluid van de Philips hp1000 in vergelijking met de BeyerDynamic DTX 700? Weet je toevallig de prijs van de BeyerDynamic DTX 700 bij RAF in Amsterdam? Ik heb ook andere topics gelezen en daaruit blijkt dat Sony hoofdtelefoons niet veel bass hebben (met uitzondering van de topmodellen). Echter, hebben die Sony hoofdtelefoons minder of meer bas dan die BeyerDynamic?

• _Drake_
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 02 december 2004 @ 18:58:
Daar was ik al bang voor dat ik bij dat soort winkels moet zijn. Helaas zijn die winkels niet bij mij om de hoek.

[...]

Geweldig! Zelfs iemand die hem getest heeft :). Dat scheuren van het plastic heb ik inderaad ook al gehad. Hoe is het geluid van de Philips hp1000 in vergelijking met de BeyerDynamic DTX 700? Weet je toevallig de prijs van de BeyerDynamic DTX 700 bij RAF in Amsterdam? Ik heb ook andere topics gelezen en daaruit blijkt dat Sony hoofdtelefoons niet veel bass hebben (met uitzondering van de topmodellen). Echter, hebben die Sony hoofdtelefoons minder of meer bas dan die BeyerDynamic?
Ik vind persoonlijk de hp1000 beter klinken dan de beyer(andere prijsklasse daar niet van), gevoel van ruimte veel beter (soundstage), diepere bass, ietsje minder warm, treble hoger, en niet zozeer het geluid maar het comfort is veel beter. Nadeel van de hp1000 is dat je er een vrij sterke hooftelefoon uitgang nodig hebt (hooftelefoon versterker, geluidskaart die of een aparte hooftelefoon uitgang heeft, audigy 2 heeft bv een erg sterke uitgang )
standaard is de bass niet heel veel maar zodra je hem op een goede versterkte uitgang gooit kan je de bass enorm hoog zetten zonder dat het gaat clippen of storen (subwoofer tests draaien er erg leuk op),bij mij in iedergeval zo hoog(laag) dat je er koppijn van kan krijgen :).versterkt ongv gelijk aan bass als de beyer 770 pro welke bekend staat als een basskanon. dus als je een goede versterkte uitgang hebt zou je deze kunnen overwegen, anders zou ik naar een koptelefoon kijken welke makkelijker aan te sturen is.

Sony is pas interresant met de MDR-CD3000 maar dan hebben we het over een erg duur speeltje(+-450 euro + een versterker van flink wat euro), de MDR-780 is ook niet slecht, doet het ook goed op minder versterkte uitgangen, comfort is erg goed, maar de treble daarvan is veel te schel, bass is wel redelijk maar niet erg diep.CD2000 niet aankomen (2x zo duur als de 780 en maar een heel klein beetje beter dan de 780)

Probeer anders ook eens de sennheiser 555, stevige goedzittende koptelefoon welke een wat meer naar voren gericht geluid heeft (dichterbij de muziek)en ook niet slecht klinkt, bass is ok , enige nadeel is dat het hoog niet erg gedetaileerd is.

Prijs van de beyer weet ik helaas niet meer, raf is over het algemeen wat duurder maar je kan daar wel de hooftelefoon beluisteren (alleen hebben ze er een vrij brakke versterker waar de hooftelefoons op zitten, dus ze klinken daar niet optimaal maar het geeft een indruk) .

[ Voor 4% gewijzigd door _Drake_ op 02-12-2004 19:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik sluit de hoofdtelefoon aan op een Samsung home cinema systeem en eventueel een pocket pc. De pocket pc heeft uiteraard een zwakke uitgang. De home cinema heeft een versterker met een frequentiebereik van 20Hz tot 20kHz. De dure hoofdtelefoons die een bereik hebben vanaf 5Hz hebben dan weinig nut. Ik zit daarom te denken aan de BeyerDynamic DTX 700, zeker als jij zegt dat het geluid daarvan niet slecht is. Als ik jou verhaal goed begrijp heeft deze hoofdtelefoon geen versterker nodig met een extra sterk uitgangssignaal?

• _Drake_
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 02 december 2004 @ 23:07:
Als ik jou verhaal goed begrijp heeft deze hoofdtelefoon geen versterker nodig met een extra sterk uitgangssignaal?
Die beyer is idd vrij makkelijk aan te sturen.

Verwijderd

De DTX-700 is in het middengebied iets minder, maar wel waar voor het geld.
Je moet inderdaad bij de speciaalzaak zijn. Ik moest ook wat kilometers rijden, maar dan heb je wel wat !

Ik heb een Beyer-dynamic DTX-900, is maar 20 euro duurder.
Als je zo'n DTX vast hebt, lijkt het allemaal wat veel plastic en licht van gewicht,
maar wat een sound ! :P
Het is een geweldige hoofdtelefoon, met een juiste verdeling bas, midden en hoge tonen.

review: http://www6.head-fi.org/forums/showthread.php?t=78470

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 15:28:
Ik heb een Beyer-dynamic DTX-900, is maar 20 euro duurder.
Als je zo'n DTX vast hebt, lijkt het allemaal wat veel plastic en licht van gewicht,
maar wat een sound ! :P
Het is een geweldige hoofdtelefoon, met een juiste verdeling bas, midden en hoge tonen.
review: http://www6.head-fi.org/forums/showthread.php?t=78470
Bedankt voor de tip! Misschien kan ik inderdaad beter voor de DTX-900 gaan, aangezien het verschil slechts 20 euro is.
Pagina: 1