Toon posts:

Wifi router wrt54g benaderen vanaf internet via ADSL modem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi medetweakers....

Ik heb bij een oom van me een draadloos netwerk aangelegd met als basis een getweakte Linksys WRT54G (met sveasoft's alchemy 6.0rc3 firmware). Ik heb daarbij aangegeven dat remote management mogelijk is via het https protocol. De router is via een Alcatal Speedtouch 510 verbonden met het internet, maar nu komt het probleem: ik kan de wrt54g niet bereiken vanaf internet....Ik wil dit wel graag kunnen, omdat ik dan niet elke keer naar mijn oom toe moet als hij een internetprobleem heeft, maar dat ik vanaf thuis gewoon even op de router kan inloggen.

Ik heb al geprobeerd de firewall van de Alcatel uit te zetten, maar weet niet echt hoe dit moet (ik vind zo;n command-line interface niet bepaald handig...hadden ze toch beter kunnen doen via de browser, want dan had ik de https poort kunnen opengooien). Ik hoop dus dat iemand hetzelfde probleem is tegengekomen en daar een oplossing voor weet...

Alvast bedankt voor de tips !

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-05 22:19
Dit gaat werken met nat.
Daar hebben we een hele mooie guide over.

Hoe en wat over nat

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-12-2025

Ook

Yes I can!

Zit er geen "Remote Management" optie in je router? Vaak kan je het ook nog beperken tot 1 IP (reeks) waarvan de remote management toegestaan wordt.

PS: NAT werkt volgens mij alleen naar de aangesloten clients; je kan voor zover ik weet geen poorten forwarden naar je router zelf.

[ Voor 34% gewijzigd door Ook op 03-12-2004 07:57 ]

Wees consequent, maar niet altijd

• LocalJoost
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 04-11-2025

LocalJoost

plaatje hieronder

Volgens mij gaat dat best werken, als je op je modem poort 443 forward naar het IP (10.0.0.150 of zo) van je router.

☻/ Trotse papa van Thijs en Bas :)
/▌Beesjes haal je uit het asiel, heb ik uit betrouwbare bron :)
/ \ BOB :)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de suggesties, maar NAT is niet echt makkelijk in te stellen op het modem. Ik zal eens kijken of ik er wat mee kan, maar mocht er iemand zijn die het zelfde probleem heeft (gehad) op zijn alcatel, dan hoor ik het graag....

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-05 22:19
Ook schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 07:57:
Zit er geen "Remote Management" optie in je router? Vaak kan je het ook nog beperken tot 1 IP (reeks) waarvan de remote management toegestaan wordt.

PS: NAT werkt volgens mij alleen naar de aangesloten clients; je kan voor zover ik weet geen poorten forwarden naar je router zelf.
Hij probeert de router te bereiken niet het modem zelf.
Dus hij moet met nat de poorten naar de router doorverwijzen.

Of je zou de alcatal moeten bridgen en de wrt alle taken over laten nemen.
Zou je mischien kunnen uittekenen hoe het allemaal zit?
Er zijn namelijk nogal wat mogelijkheden.

[ Voor 20% gewijzigd door TRAXION op 03-12-2004 18:35 ]

Verwijderd

Topicstarter
Tekenen ben ik niet zo goed in, maar dit is de situtatie:

Internet (WAN) -> Alcatel moden (inc. firewall0 -> Linksys router -> LAN (1 wireless client)

Punt is, dat ik het modem niets wil laten doen, maar de firewall en NAT taken door de Linksys router wil laten overnemen. Totnutoe is me dat niet gelukt, want ik ben wel ervaren met wireless routers aanpassen via de webbrowser, maar zodra ik alles via een commandline moet gaan invoeren hou ik op (dat heb ik vroeger gedaan in DOS ...we zitten nu in het "luie GUI" tijdstip).
Daarom vind ik het lastig werken met de Alcatel, vandaar deze post om te kijken of iemand hetzelfde bij de hand heeft gehad en er een oplossing voor heeft gevonden.
Wat ik dus wil: Modem puur als modem (net als mijn COM21 op @home) en geen gezeur qua NAT en firewall, etc. Vervolgens alles met de Linksys regelen (firewall, NAT, poort forwarding, etc.).

Verwijderd

Via de web-interface kan je de Linksys instellen als Default Server op de speedtouch. Dan gooit tie al het verkeer door naar de Linksys.

Succes

• hessel
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-11-2024
Poort forwarding in je Alcatel modem aanzetten voor de betrefend poort. Anders is je linksys niet zichtbaar voor de buiten wereld.
Er is een web interface op de Alcatel aanwezig dus moeilijk hoeft het niet te zijn

Grutte Pier fansels

Pagina: 1