Toon posts:

Verzoek: Mogelijkheid tot centreren van T.net Frontpage?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is het mogelijk om - net zoals bij het nieuwe forum - de mogelijkheid in te voeren om de Frontpage van T.net te centreren? Ik zou het gecentreerd veel beter vinden, nu zit ik met een scherm van 1280 pixels breed waarvan de rechterhelft niet gebruikt wordt, om de een of andere reden vind ik het veel relaxter als de lay-out in evenwicht is.

Poll: Mogelijkheid tot centreren van FP bij 'preferences'?
Ja
Nee
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=28494&layout=1&sort=org
Ook een poll maken? Klik hier

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2004 15:50 . Reden: Poll toegevoegd ]

Verwijderd

Second that..

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05:29
Browser niet fullsize gebruiken? :+..

nee, ff serieus... Dit lijkt me ook wel een handige functie (al moet ik zeggen dat ik me er op de FP niet aan stoor, bij de nieuwe GoT layout wel (die staat daarom gecentreerd :P)

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:28

AzzKickah

06-CENSORED

Dat vind ik ook wel een goeie :)

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:50

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

tja, ik stoor me er ook niet echt aan op de FP, maar tja, misschien wel handig ja...
Ik stem voor :)
(en je poll laat nie echt wat zien)

[ Voor 3% gewijzigd door Spike_wolf op 02-12-2004 16:04 ]

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Verwijderd

Topicstarter
Hoezo?

Bij de nieuwe lay-out van het forum was dat het eerste wat ik aangepast heb, die lay-out verschoven van links naar het midden, toen vond ik het veel beter.

• RubenJ
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 27-02 13:58
vind ik goed idee, ook al stoor ik me er niet echt aan (net als Spike_wolf) ik vind het wel fijner werken, op mijn 21"Bak @ 1280x1024

• M.I.G.
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-01 13:48

M.I.G.

[like an alien]

Ja ik ben er mee eens, maar dan houden ze geen ruimte om reclame te tonen. Ik denk dat je daar niet aan ontkomt.

Misschien wel met een abbo accountje?

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
Ik heb nog voldoende ruimte aan de zijkanten over voor reclame uitingen (draai op 1280x1024).

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Verwijderd schreef op donderdag 02 december 2004 @ 15:55:
[...]
Hoezo?

Bij de nieuwe lay-out van het forum was dat het eerste wat ik aangepast heb, die lay-out verschoven van links naar het midden, toen vond ik het veel beter.
lama, nu doet ie het wel.. net stonden er geen stats in..

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Verwijderd

Topicstarter
Nu nog een modje afwachten. :)

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Zet het gewoon op Devtrack en misschien dat het er komt. Ik geef het echter weinig hoop, omdat er veel belangrijker dingen te doen zijn dan het mogelijk maken om de FP te centreren. Dat is overigens ook al verscheidene malen aangegeven door crisp ;) .

Verwijderd

Harm schreef op donderdag 02 december 2004 @ 19:00:
Zet het gewoon op Devtrack en misschien dat het er komt. Ik geef het echter weinig hoop, omdat er veel belangrijker dingen te doen zijn dan het mogelijk maken om de FP te centreren.
Waarom :? Tweakers.net wil toch juist uniformiteit uitstralen? Dan lijkt me dat dit ook een hoge prioriteit moet krijgen. Als het forum/fp meer op elkaar moeten gaan lijken, dan moet als het forum in het midden gecentreerd kan worden, dat ook voor de FP natuurlijk gelden. Ik vind je reactie eerlijk gezegd nog al dom in de context van het zo juist door T.net gepushde uniformiteit-beleid.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2004 21:01 ]

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-01 15:49

JHS

Splitting the thaum.

Verwijderd schreef op donderdag 02 december 2004 @ 21:00:
[...]

Waarom :? Tweakers.net wil toch juist uniformiteit uitstralen? Dan lijkt me dat dit ook een hoge prioriteit moet krijgen. Als het forum/fp meer op elkaar moeten gaan lijken, dan moet als het forum in het midden gecentreerd kan worden dat ook voor de FP natuurlijk gelden.
Dat is nogal een scheve redenatie imo . Er zijn nu toch ook een hele rits verschillen tussen de FP en GoT... En andere, werkelijk functionele, zaken lijken me toch belangrijker, V&A2, hele redo van de FP, merge, KB ed, naar ik meen :) .

edit:
Het gaat erom dat de FP en GoT eenzelfde uitstraling hebben, niet dat ze er exact hetzelfde uitzien :) .

[ Voor 13% gewijzigd door JHS op 02-12-2004 21:26 ]

DM!

• Harm
  • Niet online
Uniformiteit != zelfde lay-outopties.

Uniformiteit zit in beduidend meer zaken dan de optie of de FP gecentreerd moet worden weergegeven. Althans, dat is mijn mening. Ik kan begrijpen dat nu het forum gecentreerd kan worden weergegeven, het leuk zou zijn als dat op de FP ook kan. Er zijn echter andere dingen die at the moment een hogere prioriteit hebben gekregen: V&A2, PW2, KB, etc. Daarnaast zijn er nog meer dan voldoende punten waaraan gewerkt kan worden om te komen tot waarlijke uniformiteit: merge, meer gelijktrekking forum- en FP-beleid, etc.

Verwijderd

JHS schreef op donderdag 02 december 2004 @ 21:02:
[...]

Dat is nogal een scheve redenatie imo . Er zijn nu toch ook een hele rits verschillen tussen de FP en GoT... En andere, werkelijk functionele, zaken lijken me toch belangrijker, V&2, hele redo van de FP, merge, ed, naar ik meen :) .

edit:
Het gaat erom dat de FP en GoT eenzelfde uiterlijk hebben, niet dat ze er exact hetzelfde uitzien :) .
Wake up and smell the coffee! Hetzelfde uiterlijk idd (en daaronder vallen dus niet zo zeer die functionele dingetjes). Wat heeft nou meer met het uiterlijk te maken dan de layout van de pagina op je computerscherm?

Eerlijk gezegd kom ik niet zo vaak op de Frontpage (heb ook nooit de moeite genomen een account aan te maken cq. te mergen), omdat ofwel het nieuws achterloopt bij de ' big guys' ofwel zoals in de afgelopen twee weken regelmatig wordt opgehitst (HL2/Bittorrent).

Wat dus het bezwaar is dat veel mensen hier vaker op GoT dan op de FP zitten. Van die GoTers zal het merendeel het scherm gecentreerd hebben staan.

Dan wil je dus niet een ping-pong surf effect (van links naar rechts), dan werkt de samensmelting alleen maar tegen. Want hoewel het forum natuurlijk naar links gezet kan worden (en dan overeenkomt met de FP) is dat natuurlijk onzin als je vaker op GoT zit dan op de FP. Iets met tegenzin aanpassen naar wat anders waar je veel minder gebruik van maakt..

Als de cijfers anders uitwijzen (dwz. er meer mensen GoT links bezoeken) dan vind ik het prima. Maar het is not-done als dat niet zo blijkt te zijn. Als de FP en GOT dichter naar elkaar moeten komen, en dat is een goed plan, werkt je dat dus wel tegen als je een ping-pong surf effect krijgt. Dan ben je niet zo snel bereidt vanuit GoT een linkje naar de FP aan te klikken en weer terug.

En ik ben niet de enige, zie immers de poll.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2004 21:27 ]

Verwijderd

Wat ik niet begrijp.. de FP is toch nog niet zo lang geleden (<1 jaar) geheel herdaan? Waarom zitten er nu nog zoveel problemen in dan?!

• Harm
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 02 december 2004 @ 21:12:
Wat ik niet begrijp.. de FP is toch nog niet zo lang geleden (<1 jaar) geheel herdaan? Waarom zitten er nu nog zoveel problemen in dan?!
Veel problemen? :? Dat volg ik even niet :P . Dat er gewerkt wordt aan V&A2 en PW2 wil niet zeggen dat er in de huidige versies fouten zitten, maar juist dat er nieuwe features bijkomen. Het wordt doorontwikkeld aangezien stilstand achteruitgang is :P .
Het blijkt uit jouw reactie dat je het erg graag zou willen en juist daarom verwijs ik je graag door naar Devtrack. We kunnen er lang of kort over discussiëren, maar crisp heeft aangegeven het op dit moment niet te willen doen omdat er andere dingen belangrijk zijn voor de FP waar devcapaciteit ingestopt moet worden. Echter, als je het op Devtrack zet, dan zal een devver er vanzelf eens naar kijken :) .

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-01 15:49

JHS

Splitting the thaum.

Verwijderd schreef op donderdag 02 december 2004 @ 21:12:
[...]

Wake up and smell the coffee! Hetzelfde uiterlijk idd (en daaronder vallen dus niet zo zeer die functionele dingetjes). Wat heeft nou meer met het uiterlijk te maken dan de layout van de pagina op je computerscherm?
Typfout, ik bedoelde uitstraling :) .
Eerlijk gezegd kom ik niet zo vaak op de Frontpage (heb ook nooit de moeite genomen een account aan te maken cq. te mergen), omdat ofwel het nieuws achterloopt bij de ' big guys' ofwel zoals in de afgelopen twee weken regelmatig wordt opgehitst (HL2/Bittorrent).

Wat dus het bezwaar is dat veel mensen hier vaker op GoT dan op de FP zitten. Van die GoTers zal het merendeel het scherm gecentreerd hebben staan.

Dan wil je dus niet een ping-pong surf effect (van links naar rechts), dan werkt de samensmelting alleen maar tegen. Want hoewel het forum natuurlijk naar links gezet kan worden (en dan overeenkomt met de FP) is dat natuurlijk onzin als je vaker op GoT zit dan op de FP. Iets met tegenzin aanpassen naar wat anders waar je veel minder gebruik van maakt..
Mwah, ik lees zelf toch best wat nieuws, maar niet de hele tijd de FP en GoT door elkaar. En ik heb geen last van dat ping-pong effect. Het zijn dan ook twee verschillende sites, althans, zonder merge, gelijker beleid, etc, komt dat nog veel meer over
Als de cijfers anders uitwijzen (dwz. er meer mensen GoT links gecentreerd bezoeken) dan vind ik het prima. Maar het is not-done als dat niet zo blijkt te zijn. Als de FP en GOT dichter naar elkaar moeten komen, en dat is een goed plan, werkt je dat dus wel tegen als je een ping-pong surf effect krijgt. Dan ben je niet zo snel bereidt vanuit GoT een linkje naar de FP aan te klikken en weer terug.

En ik ben niet de enige, zie immers de poll.
Ik denk dat geen enkele user bezwaar heeft tegen die mogelijkheid :) . Vraag is echter waar je je devtijd in wil steken. En als dit relatief veel devtijd kost, is dat gewoon zonde, er zijn betere dingen om je mee bezig te houden. Het is een beetje triviaal imo, vandaar, weinig prioriteit :) .

DM!

Verwijderd

Topicstarter
Harm schreef op donderdag 02 december 2004 @ 19:00:
Zet het gewoon op Devtrack en misschien dat het er komt.
Wat of waar is Devtrack?

Verwijderd

http://devtrack.tweakers.net/main_page.php

aargh spuit 11

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2004 22:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
Wie is Syphon?! Grrr, was me net voor, nu staat het er dubbel...

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Verwijderd schreef op donderdag 02 december 2004 @ 23:06:
Je bedoelt dat je niet eerst even gekeken hebt :P Syphon heeft die optie gistermiddag al aangevraagd naar aanleiding van het Nieuwe Layout-topic - klik ;)

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• SyphOn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-03 21:18
Verwijderd schreef op donderdag 02 december 2004 @ 23:06:
Geen idee wie dat is :?

Heb em er de 1e deze maand neer gepoot. We merken het vanzelf wel wat er mee gedaan wordt.
Pagina: 1