Beelscherm ineens op standby, computer start niet meer op?!

Pagina: 1
Acties:

• gangsterjoey
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-11-2021
Hellow :) !

Wat ik nou toch weer meemaak.. Ik zit te werken op mijn computer en ineens springt m'n scherm op standby (lampje knippert groen-oranje).. Maar omdat ik hem op geen enkele manier meer aankreeg, druk ik op de reset-knop, hij begint opnieuw op te starten, maar valt dan plotseling uit! Elke keer dat ik daarna op de Power-knop druk, flitst het lampje van m'n CD-romspeler, m'n fan doet een halve draai, de fan van de voeding doet ook een halve draai, en dan houdt het op :| ..

Is mijn voeding nu brak? Computer stond al een paar dagen achter elkaar aan, maar dat gebeurt wel vaker.

Specs:

ECS K7s6A
AMD Duron 1,2
GeForce Ti4200SE
512 MB DDR

300Watt voeding standaard in kast.

Hoe zou ik kunnen testen of het aan de voeding ligt, of zijn er punten waaruit blijkt dat het ook aan andere dingen kan liggen? (Ik heb geen andere voeding liggen)

Thnx alvast!

|| Specs ||
We don't see the things as they are, but as we see them!

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:57
Het klink inderdaad als een voeding die overleden is...
Wat je misschien nog kunt proberen is een bios reset? Het zou ook de mobo kunnen zijn. Heb je daar geen andere van liggen?

-

• gangsterjoey
Nee, ik heb ook geen ander mobo liggen, maar ik zal eens een BIOS-reset doen!

edit: een BIOS-reset helpt ook niet, ik ga even een nieuwe voeding halen.

[ Voor 34% gewijzigd door gangsterjoey op 02-12-2004 16:01 ]

|| Specs ||

• gangsterjoey
Ik heb inmiddels 2 voedingen gekocht (eerste deed het ook niet, weer omgeruild), maar deze doen precies hetzelfde!

Waar kan het dan aan liggen? Is mijn moederbord misschien kapot? En hoe kan ik dat testen? :?

|| Specs ||

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:06

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Tip1. Druk niet te vaak op je power-knop want dan krijg je rook. De vorige aan wie ik deze tip gaf, heeft tóch nog z'n spul opgeblazen.

Start eens op met zo min mogelijk apparaten. Dus alleen voeding, moederbord, cpu, geheugen. Gaat het systeem aan en krijg je beep codes uit de pc-speaker?

• Zo ja, druk één voor één de componenten weer terug en begin met de videokaart.

• Zo niet, vervang één voor één het geheugen, cpu, moederbord. :)

Toen waren beige computers heel gewoon.

• gangsterjoey
Prutz0r schreef op donderdag 02 december 2004 @ 19:46:
Tip1. Druk niet te vaak op je power-knop want dan krijg je rook. De vorige aan wie ik deze tip gaf, heeft tóch nog z'n spul opgeblazen.

Start eens op met zo min mogelijk apparaten. Dus alleen voeding, moederbord, cpu, geheugen. Gaat het systeem aan en krijg je beep codes uit de pc-speaker?

• Zo ja, druk één voor één de componenten weer terug en begin met de videokaart.

• Zo niet, vervang één voor één het geheugen, cpu, moederbord. :)
Dit heb ik (uiteraard) ook al geprobeerd. Alle 2 m'n HD's liggen eruit, CD-ROM &Brander eruit, neon uit, casefan uit, videokaart eruit, zelfs met geheugen eruit doet hij niks..! Wat is de meest logische plaats waar een moederbord doorbrandt, of kortsluiting maakt? Misschien dat ik daar eens naar kan kijken? Ik weet het verder ook niet.. :/

|| Specs ||

Verwijderd

gangsterjoey schreef op donderdag 02 december 2004 @ 19:55:
[...]

Dit heb ik (uiteraard) ook al geprobeerd. Alle 2 m'n HD's liggen eruit, CD-ROM &Brander eruit, neon uit, casefan uit, videokaart eruit, zelfs met geheugen eruit doet hij niks..! Wat is de meest logische plaats waar een moederbord doorbrandt, of kortsluiting maakt? Misschien dat ik daar eens naar kan kijken? Ik weet het verder ook niet.. :/
Wat is de temp van je CPU ? Of haal die CPU eens netjes uit de socket en steek hem terug. Cooler terug proper plaatsen met verse coolpasta en dan zou je bordje op zijn minst moeten piepen als er geen geheugen inzit.

• gangsterjoey
Verwijderd schreef op donderdag 02 december 2004 @ 20:48:
[...]

Wat is de temp van je CPU ? Of haal die CPU eens netjes uit de socket en steek hem terug. Cooler terug proper plaatsen met verse coolpasta en dan zou je bordje op zijn minst moeten piepen als er geen geheugen inzit.
Ik heb m'n cooler er even afgehaald, maar ook hier is niks aan te zien :| ..

Zou hij ook zonder proc iets moeten doen?

Anders wordt het denk ik tijd dat * gangsterjoey op zoek gaat naar een nieuw mobo

|| Specs ||

Pagina: 1