Dag mensen,
Kan iemand mij vertellen waarom deze code bij de ene gebruiker iets anders geeft dan bij de andere?
Dit geeft bij mij:
1: www.nu.nl.multi.surbl.org
2: nu.nl.multi.surbl.org
3: google.com.multi.surbl.org
Maar bij iemand anders:
1: 82.94.254.4
2: 82.94.254.4
3: 82.94.254.4
Even ter toelichting: iets.multi.surbl.org kun je nslookuppen en dan moet je hetzelfde terugkrijgen als wat je opvroeg, tenzij het 'iets' een spam domein is. In dat geval krijg je een IP terug. Daarmee kun je dus checken of een URL in de surbl blacklist staat.
Vraag rest: waarom werkt het met gethostbyname op sommige hosts wel en bij anderen niet?
Kan iemand mij vertellen waarom deze code bij de ene gebruiker iets anders geeft dan bij de andere?
code:
1
2
3
4
5
| <?php echo "1: " . gethostbyname("www.nu.nl.multi.surbl.org"). "<br />\n"; echo "2: " . gethostbyname("nu.nl.multi.surbl.org"). "<br />\n"; echo "3: " . gethostbyname("google.com.multi.surbl.org"). "<br />\n"; ?> |
Dit geeft bij mij:
1: www.nu.nl.multi.surbl.org
2: nu.nl.multi.surbl.org
3: google.com.multi.surbl.org
Maar bij iemand anders:
1: 82.94.254.4
2: 82.94.254.4
3: 82.94.254.4
Even ter toelichting: iets.multi.surbl.org kun je nslookuppen en dan moet je hetzelfde terugkrijgen als wat je opvroeg, tenzij het 'iets' een spam domein is. In dat geval krijg je een IP terug. Daarmee kun je dus checken of een URL in de surbl blacklist staat.
Vraag rest: waarom werkt het met gethostbyname op sommige hosts wel en bij anderen niet?