Dell Optiplex g150 cd-rom kabel

Pagina: 1
Acties:

• JTB81
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:51
Ik heb vrij recent een dell optiplex G150 gekocht, er zit echter een scheur in de kabel die de cd-rom en de diskdrive met het moederbord verbind. Dit is geen gewone standaard kabel maar een kabel die volgens mij uniek is voor dell.

Ter info: het betreft hier een ultra platte slot in cd-rom en de kabel is een gecombineerde, platte kabel die van het moederbord naar de cd-rom en de diskdrive loopt. Aan het uiteinde zitten vreemde aansluitingen die in het geval van de cd-rom voorzien worden van voeding (ook weer geen standaard molex)

Mijn vraag:
Bestaat hier een andere oplossing voor, zijn deze kabels te bestellen.

Wat ik al gedaan heb:
Uren bij dell aan de telefoon naar pauzemuziekjes zitten luisteren om als antwoord te krijgen dat ze die kabels wel voor reparatie hebben liggen maar niet voor de verkoop hebben. Aangezien het een P3 bereft id de garantietermijn reeds een tijdje verstreken.

www.tweakers.net/gallery/107938/sys

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14-02 10:14

Mojo

The Power Within

Je zou de reparatieafdeling van Dell even kunnen mailen. Wellicht kunnen die wat voor je betekenen?

Anders wordt het solderen ben ik bang :P

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

• JTB81
Da's dus het vervelende het is een kabel die zo plat is als een A4tje, hier valt nix aan te solderen. Anders was het zo opgelost, mijn soldeerskills zijn wel ok. Ik heb de reparatie afdeling van dell ook gemaild, maar die mailen niet terug. En toen ik ze aan de telefoon had zeiden ze dat ze die kabels niet verkochten.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:31

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Voor zover ik me kan herinneren is die ultra platte versie gewoon een drive die ze normaal gesproken in laptops gebruiken. Vandaar ook de extra aansluiting voor de voeding.Ik gok dat je aansluiting 4 extra pinnen heeft, waarschijnlijk zelfs naast elkaar.
Dus met een beetje mazzel moet je er gewoon een converterje voor 2,5" HDD's op kunnen hangen - dat zijn gewoon van die converters voor laptop HDD's, die kun je in de meeste computerzaken wel kopen. Neem anders het ding even mee naar je lokale PC boer, die zal je vast kunen helpen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• JTB81
Ik heb net hier op het werk naar de cd-rom drive van een laptop gekeken en die heeft toch wel degelijk een andere aansluiting dan mijn cd-rom drive in de dell pc. Ik ga er vanavond eens mee naar een lokale pc boer, maar ik ben zeer benieuwd.

[ Voor 73% gewijzigd door JTB81 op 02-12-2004 16:03 ]