Een korte introductie:
Ik heb een DataTable met gegevens, deze cast ik naar een DataView.
Vervolgens heb ik een datalist in mijn .aspx file.
Deze datalist vul ik met de dataview
De datalist heeft een ItemTemplate en een HeaderTemplate
De Templates zijn UserControls.
In de header templates staan een aantal labels met tekst voor aanduiding wat de kolom bezit.
In de ItemTemplate staan ook een aantal labels gedefineerd. Deze labels wil ik vullen met tekst uit de DataSource.
Voorheen deed ik dit in de ascx file van de user control op de volgende manier:
Dit werkt. Ik krijg netjes mijn datalist te zien met gegevens uit de DataSource.
Maar nu wil ik gegevens uit mijn DataSource halen in de code behind van mijn user control. Mij lijkt dat dit enorm makkelijk is, maar ik heb gezocht in de msdn, google en got en het enige wat ik tegenkom is OF, datasource benaderen in de ascx file, OF in de code behind van de aspx file via de ItemDataBound event.
Ik heb een DataTable met gegevens, deze cast ik naar een DataView.
Vervolgens heb ik een datalist in mijn .aspx file.
Deze datalist vul ik met de dataview
code:
1
2
| this.DataList4.DataSource= GUIFacade.getDvICTPreOrderToegevoegdAanBestelling(this.medewerkerId); this.DataList4.DataBind(); |
De datalist heeft een ItemTemplate en een HeaderTemplate
code:
1
2
| this.DataList4.ItemTemplate= this.Page.LoadTemplate("Templates/Template_PreOrder_Manage_Spec_Item.ascx");
this.DataList4.HeaderTemplate= this.Page.LoadTemplate("Templates/Template_PreOrder_Manage_Spec_Header.ascx"); |
De Templates zijn UserControls.
In de header templates staan een aantal labels met tekst voor aanduiding wat de kolom bezit.
In de ItemTemplate staan ook een aantal labels gedefineerd. Deze labels wil ik vullen met tekst uit de DataSource.
Voorheen deed ik dit in de ascx file van de user control op de volgende manier:
code:
1
| <asp:Label id=lblAantal CssClass="Normal" Text='<%# DataBinder.Eval(Container, "DataItem.aantal")%>' runat="server"></asp:label></TD> |
Dit werkt. Ik krijg netjes mijn datalist te zien met gegevens uit de DataSource.
Maar nu wil ik gegevens uit mijn DataSource halen in de code behind van mijn user control. Mij lijkt dat dit enorm makkelijk is, maar ik heb gezocht in de msdn, google en got en het enige wat ik tegenkom is OF, datasource benaderen in de ascx file, OF in de code behind van de aspx file via de ItemDataBound event.