Externe verbinding toelaten

Pagina: 1
Acties:

• MiZtraL
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-11-2025
Ik heb het een en ander door genomen in het grote poortmappings verhaal. Ik kan alleen niet duidelijk terug vinden wat ik zoek.

Ik wil graag vanaf mijn werk thuis kunnen inloggen op een pc

Als ik het goed heb begrepen is het niet echt moeilijk
De thuis situatie is als volgt:

Afbeeldingslocatie: http://www.4ta.nl/images/3.jpg

Modem: Prestige 650R-12 met firewall aan :Y)
Router: Sweex Wireless Broadband Router/ Acces Point 11g alles open

Nu wil ik dus door mijn Modem en door mijn Router door naar mijn pc. Met het programma Remotly Anywhere dat ik heb geïnstalleerd op 1 van de thuis pc’s kan ik heel makkelijk intern op mijn netwerk een computer overnemen. Mijn firewall heb ik port 2000 open gezet zodat er ingelogt kan worden.
Maar nu moet het dus via het internet bereikbaar worden… HOE 8)7
Kan iemand mij hier misschien mee helpen. _/-\o_

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:15

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Toen ik Remote Admin (radmin) gebruikte op mijn stage , kon ik gewoon vanaf mijn stage op mijn eigen pc.

Ik denk dat je dat programma eens moet gebruiken. Er moeten als het goed wel poorten opengezet worden :)

Iig. Start de server op, stel alles in.
Geef dan bij de client aan dat hij naar je interne ip (kijk bij http://www.watismijnip.nl ) moet connecten :)
En volgens mij moet het dan werken ;)

voor meer info en vragen over Radmin zie dit

[ Voor 35% gewijzigd door Outerspace op 02-12-2004 15:44 ]

Wauw, een sig!

Verwijderd

Doe je 2x NAT? Dus de eerste keer in je Prestige modem en vervolgens nog een keer in dat Sweex kastje? Of gebruik je alleen de Accespoint features van de Sweex?

Afijn ik zou het zo regelen:

1. Die prestige verzorgt de firewall + NAT. En dat sweex kastje gebruik je gewoon als AP.
Als je het zo doet hoef je alleen maar poorten te mappen in de Prestige.

• MiZtraL
Verwijderd schreef op donderdag 02 december 2004 @ 15:46:
Doe je 2x NAT? Dus de eerste keer in je Prestige modem en vervolgens nog een keer in dat Sweex kastje? Of gebruik je alleen de Accespoint features van de Sweex?.
Ik gebruik gebruik idd mijn sweex kastje als acces point. Denk ik :X Ik wilde met meer pc's op internet. Ik moet dus in mijn modem poort 2000 openen in mijn firewall en deze instellen op NAT.
Afijn ik zou het zo regelen:

1. Die prestige verzorgt de firewall + NAT. En dat sweex kastje gebruik je gewoon als AP.
Als je het zo doet hoef je alleen maar poorten te mappen in de Prestige.
Het sweex kastje dus alleen instellen als acces point. >:)

Ik ga dit zodra ik thuis ben gelijk even bekijken. Zit nu namelijk op mijn stage :)

• MiZtraL
Ik heb het nog niet helemaal door maar in mijn sweex kan ik het NAT verhaal gebruiken. Als ik dat doe en verder mijn ADSL modem Zyxel gewoon laat zoals het is met mijn firewall uit werkt het dan?

Ik snap de theorie nog niet helemaal. Voor dat ik van alles inschakel/uitschakel wil ik eigenlijk wel weten wat ik doe....
Als iemand de werkingsvolgorde kan vertellen. Dan lees ik verder op het forum de theorie er wel over.
Dan zou ik het ook bij een vriend van mij kunnen doen namelijk dat lijkt me wel leuk om het te snappen. Studenten onder elkaar effe helpen tijdens de stage :7