VGAcooler op 9800XT

Pagina: 1
Acties:

• Joenes
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-01-2024
Ik heb nogal wat artifacts met m'n 9800XT @ stock (zoals wel meer mensen) in games (Doom3, Half-Life2) en benchmarks (3Dmark) en ik vrees dat een betere koeling in m'n pc de enige oplossing is naast underclocken wat eigenlijk onzin is (het is al onzin dat ik extra koeling moet kopen). Op underclocken zit ik iig niet te wachten
Ik zat zelf te denken aan de Artic VGA silencer 3
Nu vroeg ik me af of een VGAcooler/silencer veel effect heeft op m'n temperaturen of dat het meer een geluids-"reducer" is. Zullen de artifacts dus verdwijen? Idle wordt mijn kaart al 50 graden en in games waarschijnlijk nog tot 20 graden warmer.

impreson.com

• jealma
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

jealma

Jesus is Lord!

(overleden)
Met mijn FX56000 non-ultra en een zalman cm80 hp (vergelijkbaar met die artec) werd de kaart alleen maar warmer. Het hielp overigens gigantisch goed tegen geluid. Maar mischien is zo'n koelblok icm een stille fan wel wat koeler.

Avalon, Fireflight, Gaither, Point of Grace, Third Day
C2D E6400 @ 3GHz - Zalman CNPS8000 - GA-P35-DS3 - Corsair 2GB ram - Asus 9400GT - OCZ Vertex 30GB
Archlinux 64-bit + Awesome

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
jealma schreef op donderdag 02 december 2004 @ 15:29:
Met mijn FX56000 non-ultra en een zalman cm80 hp (vergelijkbaar met die artec) werd de kaart alleen maar warmer. Het hielp overigens gigantisch goed tegen geluid. Maar mischien is zo'n koelblok icm een stille fan wel wat koeler.
Dit klopt niet helemaal, Die zalman staat er om bekend heel stil te zijn jah. Maar die Antec staat bekend om zijn goede koelprestaties. Dus ik denk dat het wel gaat helpen. :)
(correct me if i'm wrong)

• Joenes
hehe dit zijn dus 2 compleet tegenstrijdige antwoorden :P. Ik hoop dat er nog iemand op dit forum rondzwerft die er al een cooler op z'n 9800XT heeft zitten. Ik wil natuurlijk wel graag zeker weten of het uit gaat maken ivm die artifacts. Die cooler is niet heel duur €20,- maar hij moet natuurlijk wel iets doen. iig alvast bedankt voor jullie (snelle) replies

impreson.com

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01-08 09:01

Mojo

The Power Within

Heb hier een 9800 pro @ XT speeds met die Arctic VGA Silencer 3. Heerlijk dingetje :) Lekker stil en werkt gewoon goed :D Geen artifacts :)

[ Voor 5% gewijzigd door Mojo op 02-12-2004 15:44 ]

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

• JTB81
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08-08 20:44
Ik heb de koeling van mijn X800 pro@XTPE vervangen door eentje van artic, scheelt bij mij 15 graden, is dus de moeite waard. Het mooie van de nieuwe serie is dat het geheugen megekoeld wordt. Maar Als jij een 9800 XT hebt met artifacts dan zou ik em eens terugsturen naar de leverancier, dit mag natuurlijk nooit gebeuren op en stock kaartje.

www.tweakers.net/gallery/107938/sys

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:10

gws24

Thinking is hard!

Joenes schreef op donderdag 02 december 2004 @ 15:26:
Nu vroeg ik me af of een VGAcooler/silencer veel effect heeft op m'n temperaturen of dat het meer een geluids-"reducer" is. Zullen de artifacts dus verdwijen? Idle wordt mijn kaart al 50 graden en in games waarschijnlijk nog tot 20 graden warmer.
De temperaturen die je noemt zijn heel normaal voor een 9800xt, hij wordt ook gezien als een heethoofd. De mijne wordt dacht ik idle ook al iets van 63 graden en stressed ongeveer 72 (@ stock). Extra koeling zou kunnen helpen maar zoals JTB81 al zegt zou dit niet mogen gebeuren met stock settings en is RMA imho de enige oplossing.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

• Joenes
gws24 schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 01:33:
[...]
De temperaturen die je noemt zijn heel normaal voor een 9800xt, hij wordt ook gezien als een heethoofd. De mijne wordt dacht ik idle ook al iets van 63 graden en stressed ongeveer 72 (@ stock). Extra koeling zou kunnen helpen maar zoals JTB81 al zegt zou dit niet mogen gebeuren met stock settings en is RMA imho de enige oplossing.
Heb jij compleet last van artifacts in doom3 en eventueel in Half-life 2 (vooral met het gebruik van de flashlight?). Want ik dacht dat het vooral aan de temperaturen lag, maar die blijken dus vrij normaal te zijn

impreson.com

• Defiance
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-06 18:39

Defiance

Stubborn Bastard

je hebt 2 verschillende Arctic Coolers.

je hebt
Arctic VGA Silencer Rev. 3
Arctic ATi Silencer Rev. 3

Nou weet ik dat je het over de laatste hebt, maar voor degene die de link nie bekijkt, kan anders denken.

Nou heb ik een Hercules 9800XT Classic MET die koeler, en jouw temperaturen zijn heel normaal, zelfs goed gekoeld op stock cooling.

En als je op die temperaturen al artifacts krijgt, dan isset heel goed mogelijk dat 1(of meer) van je pipelines kapot zijn gegaan, dit krijg je niet gefixed, dus RMA die kaart, is je beste keus.

Maar ik raad je toch aan om een Arctic Silencer te nemen, is echt gooooeeee :D
En stil, sweeeet :P

Je moet hoogstwaarschijnlijk wel ff een paar stukjes plexiglas wegsnijden bij meeste radeons, dat is... ALS je een Silencer neemt tenminste.

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Oke ik heb dan een 9600XT, die minder warm word, maar heb 2 weken geleden de passieve Zalman ZM80D-HP gekocht, en ben daar zéér tevreden over. Heb zelf een chieftec kast met standaard raam en fan, dus hij word wel actief door stille nexus 80mm fan gekoeld. OC van de core kwam eerder maar tot 520/530, met de zalman erop kom ik tot 600 en met testen zelfs tot 640!

Zéker een aanrader

Nadeel tov de Silencers is dat de warmte wel in je kast blijft. Tip zou dus kunnen zijn dat je outtake fans installeerd. Goede airflow is aan te raden dus. Die Silencers exporteren de warmte direct je kast uit.

Verwijderd

Ik heb ook een artic nv5 silencer. Met stockkoeler werd de core 55 graden ongeveer, met de nv5 word hij 35 graden. Dat scheelt bij mij dus 20 GRADEN! Echt een aanrader!

• papichulo
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 31-05 20:16
Ik ben in het bezit van een nVidia 6800GT. Heb ook al z'on Arctic Silencer erop gehad.
Er was geen temperatuursverschil t.o.v. de originele koeler.

Misschien dat je de performance settings van de spelletjes moet verlagen.

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07-08 11:10

Griffin

Is mythical

gewoon gaan voor artic silencer rev3.

is een top ding. op highspeed hoor je m nog niet
vriend draaid 9800pro op XT speeds en heeft nergens last van

suc6

ojah:
wel voorzichtig erop zetten. met beleid :P

• Joenes
Tnx voor alle replies, ik denk dat er nix anders op zit dan hem terug te brengen naar m'n leverancier (informatique). Om nog even duidelijk te laten zien wat voor artifacts ik precies heb zijn hier twee plaatjes (een van die nieuwe ATI/Farcry test en van Half-life) Die dingen krijg ik dus alleen met bepaald soort lichten (ik denk vooral met realtime licht, zoals zaklampen) en in de kleuren rood en wit in een soort schaakbord patroon, de ene helft van het schaakbord doet het wel gewoon de andere vertoond artifacts. Ik heb technisch geen verstand van grafische kaarten maar het zou dus kunnen dat 2 dingen zorgen voor het beeld volgens een schaakbord patroon en een van die dingen kapot is en dit met hoge temperaturen tot uiting komt.
hier de piccies:

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~peerb046/pics/artifacts.jpg
(alleen op dat nerdje)
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~peerb046/pics/artifacts2.jpg
(alleen op dat raket ding dus)

impreson.com

• Nitroglycerine
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:32

Nitroglycerine

Autisme: belemmering en kracht

Indien je gebruik wilt maken van RMA (zoals je al aangeeft te overwegen), dan moet je bedenken dat je enkel een originele kaart terug mag sturen, dus geen kaart met een aparte koeler. Al hoewel het niet de oorzaak van de problemen kan zijn, wijzen ze dan automatisch naar de modificatie die je op de kaart hebt uitgevoerd en weigeren ze RMA.

Hier kon uw advertentie staan

Pagina: 1